بیانیه کمیته مبارزه برای آزادی زندانیان سیاسی در محکوم کردن اعدام ۳ زندانی سیاسی در زاهدان

بیانیه کمیته مبارزه برای آزادی زندانیان سیاسی در محکوم کردن اعدام ۳ زندانی سیاسی در زاهدان
 اعدام این قتل عمد دولتی را متوقف کنید!
صدای خانواده های دادخواه و انقلاب “زن، زندگی، آزادی” باشیم!
رئیس کل دادگستری استان سیستان‌ و‌ بلوچستان از اعدام سه زندانی “امنیتی” ” متهم” به همکاری با گروه‌های مخالف جمهوری اسلامی «در نقاط مختلف» زاهدان خبر داد. این در حالی است که «منابع آگاه» به وب‌سایت «حال‌وش» گفتند که زندانیان  اعدام شده در زمان بازداشت «مورد شکنجه» قرار گرفته و «مجبور به اعتراف اجباری» علیه خود شده بودند.
هویت این سه زندانی بلوچ :«محمدکریم بارکزایی اکسون» ۲۸ ساله، فرزند رستم، متاهل «محمد براهویی انجمنی» ۲۸ ساله فرزند علی متاهل دارای یک فرزند و «ادریس بیلرانی» حدودا ۳۱ ساله فرزند میرزا  متاهل ، جملگی اهل و ساکن زاهدان احراز شده اند.
بیش از یک سال است جمهوری اسلامی به هر سیاست و جنایتی جهت خاموش کردن انقلاب “زن، زندگی، آزادی” دست میزند. حمله به مردم مبارز سیستان و بلوچستان، بازداشت، کشتار جوانان و کودکان بلوچ، از تلاشهای بی نتیجه رژیم جهت ارعاب و به خانه راندن مردم در این منطقه و شهرهای دیگر، میگوید.
 مردم زاهدان با خدا نور ها و هستی هایش و هر جمعه با اعتراضات خیابانی و شعار « زندانی سیاسی آزاد باید گردد»  شعله آتش این انقلاب را زنده نگه داشته اند.
رژیم تلاش میکند تا نوک تیز حمله مردم مبارز در ایران و جهان متمدن را به سمت دیگری غیر از انقلاب بی نظیر مردم در ایران متوجه کند تا بتواند همچنان به جنایاتش برای بقای قدرتش ادامه بدهد.
حمایت از حماس و حزب اله و جریاناتی که پرچم اسلام سیاسی را در دست دارند و جهان را با حملات تروریستی شان برای مردم نا امن کرده اند، یکی دیگر از سیاستهای  رژیم در این راستاست.
کمیته مبارزه برای آزادی زندانی سیاسی شکنجه زندانیان در راستای اعترافات اجباری و اعدام زندانی سیاسی را عملی “غیرانسانی و متحجرانه” و “نقض‌ حقوق استاندارد زندانی سیاسی” و “نقض آزادی بیان” میداند و آنرا مصداق   “جنایت علیه بشریت” میداند و  بر این باور است که جهان متمدن میتواند در مقابل این تحجر با خواست سرنگونی رژیم اسلامی بایستد. علیه اعدام و در دفاع از مبارزات مردم به خیابان بیائیم.
کمیته مبارزه برای آزادی زندانیان سیاسی
۲۲ آبان ۱۴۰۲
۱۳ نوامبر ۲۰۲۳
Print Friendly, PDF & Email

Google Translate