در سالروز انقلاب « زن، زندگی، آزادی» شعار « زندانی سیاسی آزاد باید گردد»، را متحدانه و یکصدا در هر کوچه و برزن، فریاد کنیم!

بیانیه
در سالروز انقلاب « زن، زندگی، آزادی» شعار « زندانی سیاسی آزاد باید گردد»، را متحدانه و یکصدا در هر کوچه و برزن، فریاد کنیم!
https://wp.me/p9yWrK-3B2
روز ٢۵ شهریور ١۴٠١ مهسا(ژینا) امینی توسط حکومتی که سالهاست قتل جوانان و کودکان یکی از جنایات ثبت شده در پرونده سیاهش میباشد، به قتل رسید. اعتراض مردم علیه این قتل عمد دولتی سریعا به شهرهای دیگر کشیده و باعث زدن کلید شروع انقلاب بی نظیر «زن، زندگی، آزادی» شد.

این انقلاب با اسم رمز «مهسا(ژینا) امینی» سریعا مرزهای جهان را در هم نوردید و دنیا با نام «مهسا امینی» و شعار « زن، زندگی، آزادی و ژن، ژیان، ئازادی» آشنا شد.

مردم، بویژه زنان و جوانان در صف اول این انقلاب با شجاعتی وصف ناپذیر، به خیابان آمدند. شجاعت و استقامت جوانان، تحسین جهانیان را برانگیخت و به حمایت از این انقلاب برخاستند. جهانی شدن این انقلاب، دولتهای غربی را هم وادار کرد تا نتوانند آنرا نادیده بگیرند و به فشارها برای نجات جان زندانیان سیاسی و تحریمهای رژیم در سطح بین المللی شدت بخشیدند.

انقلاب زن زندگی آزادی یک انقلاب انسانی بر علیه تمام نابرابری های جنسیتی، اقتصادی، فرهنگی و اتنیکی است.
این تنها نتیجه مبارزات جوانان، زنان، دانشجویان و کارگران طی ۴۴ سال مبارزه علیه دیکتاتوری، فقر، فساد،اختلاس، چپاول ، سرکوب، زندان، اعدام و کشتار مردم است.

رژیم در مقابل جسارت و شهامت زنان و جوانان چاره ای بجز سرکوب و کشتار بی رحمانه در مقابلش ندید، هزاران نفر را بازداشت، ۷۴ کودک و بیش از ۵٠٠ نفر از مردم را به قتل رساند. به کودکان دانش آموز با حملات شیمیایی حمله و مستقیما به چشم جوانان ما شلیک کرد.

اما هیچکدام از این حجم توحش و سرکوب نتوانست خانواده های دادخواه، زنان، جوانان و مردم را مرعوب و به سکوت وادار کند. امروز در آستانه سالروز قتل عمد دولتی مهسا امینی، تهدید، احضار و بازداشت خانوا ده های دادخواه، وکلا، دانشجویان، فعالین صنفی و کارگری و حتی تبعید زندانیان سیاسی، سیاست رنگ باخته ای است که با به صحنه آمدن و اعتراضات بیشتر هر روزه مردم به ضد خود تبدیل شده و جواب گرفته است.

اکنون در سالروز انقلاب بخش های مختلف جامعه با بیانیه ها و فراخوانهایشان از آمدن دوباره به خیابان سخن میگویند. تشکلاتی مانند شبکه سراسری انقلاب زن زندگی آزادی، هشت تشکل کارگری و مدافع حقوق زنان، دادخواهان، دادخواهان سیستان و بلوچستان و ال جی بی تی کیوها ها و تشکلهای دیگر محلی به مناسبت سالگرد انقلاب و قتل مهسا امینی بیانیه داده و از مردم خواسته اند که در ۲۵ شهریور با تعطیلی کار و حضور گسترده در خیابانها و با اعلام اعتصاب ‌و تجمع بر مزار مهسا ژینا امینی، شروع دوباره‌ای را در روند انقلاب خود رقم بزنند.

کمیته مبارزه برای آزادی زندانیان سیاسی همصدا با همه مردم ایران یاد مهسا (ژینا) امینی و تمامی جانباختگان راه آزادی را گرامی میدارد. به یاد تمام عزیزان جان باخته، دادخواهی مان را با سر دادن شعار «قسم به خون یاران، ایستاده ایم تا پایان» و «زندانی سیاسی آزاد باید گردد» را در هر کوچه و برزن فریاد خواهیم کرد. ما از همه نهادها و سازمانهای انساندوست در سراسر جهان میخواهیم که در این مقطع حساس تاریخی بیش از پیش همراه و حامی مردم ایران و انقلاب آنها برای رهایی از جهنم جمهوری اسلامی باشند.

کمیته مبارزه برای آزادی زندانیان سیاسی

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate