بخشهایی از زندگینامه یک سوسیالیست کارگری،و نقش برجسته و تاریخی یک فرمانده!

بخشهایی از زندگینامه یک سوسیالیست کارگری،

و نقش برجسته و تاریخی یک فرمانده!

 در این اطلاعیه، به دنبال پخش تاریخ نگاری شفاهی رفیق سلام زیجی، از چهره های شاخص اپوزیسیون چپ و فعال جنبش سوسیالیستی و کارگری، از جانب خود او،  لازم دیدیم با پخش گسترده تر این اقدام  بسیار ارزشمند تاریخی، به پاس تلاش های ارزنده این رفیق مبارز پیگیر، و تقدیر از بیش از پنج دهه تلاش و زحمت و انجام فداکاری های بسیار زیاد و کم نظیر او، سهمی را ادا کنیم. بدینوسیله درودهای انقلابی و بی پایان خود را تقدیم او خواهیم کرد. وجود و حضور افرادی چون سلام زیجی در صفوف ما و جنبش کارگری و سوسیالیستی همواره مایه افتخار و نقطه ی امید مبارزین راه آزادی و سوسیالیسم  و ستون مستحکم جنبش سوسیالیستی و کارگری بوده و باقی خواهد ماند. رفیق عزیز! برای شما آرزوی سلامتی و کسب موفقیت های بیش از پیش را خواهانیم! 

 این تاریخ نگاری شفاهی پیشتر بطور زنده در شبکه های اجتماعی فیسبوک و اینستاگرام، در ١٨برنامه جداگانه، به دو زبان فارسی و کردی، تحت عنوان”مروری بر تاریخ شفاهی و حقیقت های یک تاریخ (چاوخشانیکی زاره کی به سه ر راستیه کانی میژویک) در فاصله ی چهار- پنج ماه پایانی سال ٢٠٢٠ میلادی/سال ١٣٩٩ خورشیدی، پخش شده بودند. لینک یوتیوب هر دو بخش فارسی و کردی و لینک صفحه ی شخصی یوتیوب سلام زیجی نیز ضمیمه  می باشد.

تاریخ نگاری شفاهی حاضر از جمله شامل موضوعات زیر می باشند:

-دوران کودکی و نوجوانی- چگونگی ورود به مبارزه انقلابی و سوسیالیستی- رهبری مبارزه ی مشروع سیاسی و مسلحانه علیه جمهوری اسلامی- بازگو کردن چندین عملیات نظامی علیه جمهوری اسلامی در دهه ی شصت- علل و چگونگی یورش نظامی حزب دمکرات به کومله قدیم- بازگو کردن چند اقدام تروریستی ناکام از جانب جمهوری اسلامی در اشکال مستقیم و غیر مستقیم علیه سلام زیجی – چرا گردان شوان و گردان ٢٢ارومیه  از بین رفتند؟- چرا تلفات سنگین بمباران شیمایی در “بوتی” اجتناب پذیر بود؟- نقدی به سنت مبارزه ی مسلحانه ی نیروی پیشمرگ – نقدی به نوع جدائی جریان کمونیزم  کارگری  از کومله و حزب کمونیست قدیم- نقدی به انشعابات در جریان” کمونیسم کارگری” و علل پایه یی آن – پروژه ی”رهبران کمونیست و گارد آزادی”با چه هدفی و علل شکست آن چه بود؟- فعالیت های گسترده سیاسی-اعترضی و کارگری در خارج کشور- پدیده ی غیر موثر آکسیونیسم در خارج کشور و روش های متفاوت سیاست ما – ارائه ی طرح پیشنهادی به منظور اتحاد صفوف جنبش سوسیالیستی و کارگری ایران…

حزب سوسیالیست انقلابی ایران بر ضرورت درس گرفتن از جوانب مختلف این تاریخ نگاری زنده، نقاط قوت و ضعف آن، و اشتباهات صورت گرفته در آن دوره تاکید می کند. بدون درس گرفتن از گذشته راه آینده ی بهتری را نمی توان ترسیم نمود! توجه جنبش طبقه ی کارگر و همه ی مبارزین راه آزادی و برابری را به توصیه هایی که در این تاریخ نگاری از جانب خود رفیق سلام زیجی شده است، جلب می نمایم.  لطفا در نشر این اقدام ارزنده در سراسر کشور ما را یاری دهید! این تاریخ نگاری بسیار ارزشمند لازم است به هر دو زبان کردی و فارسی مکتوب شوند و به همراه اسناد زیادِ دیگری که موجود هست به کتاب تبدیل گردند. لطفا در این مسیر ما را  یاری دهید و از راهنمائی  و کمک های خودتان ما را محروم ننمائید! 

دبیرخانه حزب سوسیالیست انقلابی ایران

Iransocialist2017@gmail.com

٦ جولای ٢٠٢٣ میلادی  برابر  با ١٥ تیر ١٤٠٢ شمسی

کانال یوتیوب سلام زیجی  

https://www.youtube.com/@salamzijji4226

https://www.youtube.com/@salamzijji4226/playlists

خاطرات بخش فارسی زبان

https://www.youtube.com/playlist?list=PLllVtL48njfkJNVFNpMH1qAsOA8fyusow

خاطرات بخش کردی زبان

https://www.youtube.com/watch?v=DHo-hX5BrGs&t=146s&ab_channel=SalamZijji

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate