دستمزد هیچ کارگری نباید کمتر از١٦ میلیون تومان باشد!

موعد تعیین حداقل دستمزد سال ١٤٠١ فرا رسیده است.  در  طول عمر ننگین جمهوری اسلامی و شورایعالی کار این نظام همواره با دید برده به طبقه کارگرایران برخورد کرده است. هم اکنون دارند از  کانالهای مختلف و از راه مقامات  ضد کارگری شان زمینه های تداوم این زندگی جهنمی و بردگی  را برای سال آینده میچینند و جامعه را میخواهند به آن عادت  بدهند  و مهندسی نمایند. با وجود افزایش هزینه سرسام آور زندگی کارگران و زحمتکشان، که امروز خط فقر به مرز ١٦ میلیون تومان رسیده است، در فکر تعیین دستمزد تحمیلی مجدد ٥ الی٦ برابر زیر خط فقرهستند.
برای کل جامعه روشن است که اختصاص این همه بودجه( میلیارد دلاری)به دشمنان کارگران و زحمتکشان، یعنی به مصرف کنندگان و مفت خوران، اعـم از بیت رهبری و دولت ، مجلس و نیروی سرکوب و تروریست، نهادهای خرافی و مذهبی و به بلندگویان احمق پرور رژیم، نه تنها در دوره “بحران و محاصره اقتصادی” از آن کم نشده که دها برابر نیز افزایش پیدا کرده است. این ثروت عظیم و “باد آورده” نه از راه نفت و دیگر منابع که اساسا از قبل کار ودرد و رنج همین طبقه دهها میلیونی کارگران و زحمتکشان “قانونا” تامین میشود( در واقع دزدیده میشود) که خود این کارگران و خانوده هایشان تماما از آن محروم و بی بهرند و حتی کفایت زنده ماندنشان را نمیکند. این واقعیت چهره کریه و ضد انسانی جمهوری اسلامی و نظام سرمایه داری حاکم بر ایران را بر ملا تر میکند.
تنها یک پاسخ میتواند پاسخ یک کارگر آگاه و یک انسان آزدیخواه به منافع طبقاتی خود باشد: نه ! دیگر بس است! جمهوری اسلامی غلط میکند! ما بیش از این  چنین زندگی بردگی واری را تحمل نخواهیم کرد.
تک تک شهروندان ایران هم باید یک بار دیگر به این حقیقت ساده پی ببرند که در طول تاریخ سیاه جمهوری اسلامی هر گاه به کارگران و دستمزد و امنیت و رفا ه آنها تعرضی شده باشد، بلاواسطه به کل شهروندان نیز اعم از فرهنگیان و زنان و بازنشستگان و پرستاران نیز در همه ابعاد اقتصادی، امنیتی، آزادیها سیاسی،  تشکلیابی و  سطح حقوق  معلمان و  زحمتکشان دیگر نیز تعرض شده است.
مردم آزادیخواه! از دستمزد ١٦ میلیون تومان  ماهانه برای کارگران و  از هر سه  مطالبه دیگر بر حق آنها حمایت کنید! این یک وظیفه مبرم در جهت تغییر تناسب قوا مساعدتر به نفع  کارگران و کل جامعه تشنه آزادی و برابری است!
در این راستا ما قویا از طرح و پیشنهاد واقع بینانه”شورای سازماندهی اعتراضات کارگران پیمانی”حمایت میکنیم و از همه نهادها و تشکلهای کارگری، معلمان و فرهنگیان، بازنشستگان، دانشجویان و دانش آموزان و فعالین سیاسی و احزاب سوسیالیست و مسئول در داخل و خازج کشور اکیدا درخواست میکنیم که از آنها حمایت نمایند  و حول آن یک همبستگی طبقاتی و سوسیالیستی قدرتمند ایجاد نماییم. با حمایت های عملی  از کارگران نفت در سراسر کشور و همراه و همگام شدنمان میتوانیم نور روشنتری در تونل تاریک و سیاه جمهوری اسلامی بتابانیم!
مطالبات کارگران بدین قرار است:
۱- شورای عالی کار نماینده ما نیست و آنرا قبول نداریم و اجازه نمیدهیم که همچون برده با ما رفتار شود. خودمان با قدرت متحد و سراسری مان به میدان می آییم و رقم می دهیم.
۲- حداقل دستمزد ١۶ میلیون و مزد هیچ کارگری نباید از این رقم کمتر باشد.
۳- لایحه بودجه را قبول نداریم و به آن اعتراض داریم.
۴- درمان رایگان همگانی، تحصیل رایگان برای همه کودکان و داشتن حق مسکن حق مسلم همه ما مردم است.
زنده باد اتحاد طبقاتی جنبشمان برای تحقق “دستمزد هیچ کارگری نباید کمتر از١٦ میلیون تومان باشد”!
زنده باد سوسیالیسم!
مرگ بر جمهوری اسلامی!
حزب سوسیالیست انقلابی ایران
٢٠٢٢-١-٢٢
١٤٠٠
Print Friendly, PDF & Email

Google Translate