بیانیه شماره ۳  کارزار اعتراض به قتل فجیع مهسا امینی

بیانیه شماره ۳  کارزار اعتراض به قتل فجیع #مهسا_امینی، علیه #حجاب_اجباری و برای #همبستگی_سراسری 
پس از به قتل رسیدن مهسا امینی توسط حکومت اسلامی، موج وسیعی از اعتراضات و بدنبال آن اعتصاب عمومی در ۲۴ شهر کردستان براه افتاد. همراه با اعتراض و اعتصاب عمومی در کردستان شهرهای دیگر در سراسر کشور به این اعتراضات پیوستند.
شیوا محبوبی، سخنگوی کمیته مبارزه برای آزادی زندانیان سیاسی نامه انگلیسی در ارتباط با قتل مهسا امینی، اعتراضات و سرکوب وحشیانه رژیم، خطاب به سازمانهای جهانی، رسانه ها و افکار عمومی نوشت. در این نامه راهکارهای اعتراض و کمک شما آمده است. در زیر ترجمه فارسی این نامه را میخوانید.
بیانیه زیر به سازمانهای جهانی، رسانه ها و افکار عمومی  در تاریخ بیستم سپتامبر ۲۰۲۲ ارسال شد.
رژیم اسلامی در ایران به معترضین شلیک و آنها را زخمی کرده  و میکشد
دولت امریکا به رئیس جمهور جنایتکار رژیم ویزا می‌دهد تا در سازمان ملل شرکت کند
متن انگلیسی
اعتراضات اخیر در سراسر ایران در پی مرگ مهسا امینی که بر اثر شکنجه در بازداشتگاه تهران جان باخت، آغاز شده است. مهسا امینی زن ۲۲ ساله ای که به همراه خانواده خود از استان کردستان راهی تهران شده بود تا با بستگان خود دیدار کند. او با برادرش در خیابان راه می رفت که توسط پلیس اخلاق رژیم متوقف شد. برادرش مورد حمله قرار گرفت و مهسا به بازداشتگاه منتقل شد. در آنجا او را مورد ضرب و شتم قرار دادند که باعث آسیب شدید سر شد. وی در ۲۵ شهریور به کما رفت و بر اثر جراحات وارده در بیمارستان جان باخت.
مرگ مهسا خشم مردم را برانگیخت و موجی از اعتراضات در شهرهای سراسر ایران آغاز شد. هزاران نفر در مراسم خاکسپاری مهسا شرکت کردند و بسیاری از زنان روسری های خود را برداشتند تا مخالفت خود را با قانون حجاب اجباری رژیم نشان دهند. مردم در ۲۴ شهر کردستان در۱۹ سپتامبر مغازه ها و مشاغل خود را تعطیل کردند تا اعتراض خود را به قتل مهسا توسط رژیم اسلامی نشان دهند و همچنین با خانواده مهسا همبستگی خود را اعلام دارند. از ۱۶ سپتامبر که مهسا به قتل رسید، بسیاری از مردم در شهرهای سراسر ایران به خیابان ها آمده اند تا رژیم اسلامی را به خاطر قتل مهسا امینی محکوم کنند. مردم شعار مرگ بر رژیم اسلامی سر می دادند، علیه حجاب اجباری شعار دادند و خواهان دادخواهی برای مهسا بودند. در چندین شهر، زنان برای نشان دادن اعتراض خود، روسری های خود را برداشتند. معترضان با گلوله، گاز اشک آور و ماشین های آب پاش نیروهای امنیتی روبرو شده اند. ده‌ها معترض بازداشت و تعداد زیادی از آنها در چندین شهر استان کردستان مجروح و حداقل چهار نفر کشته شده‌اند. به گفته سازمان حقوق بشر هنگاو، حداقل ۲۲۰ نفر از جمله یک دختر ۱۰ ساله مجروح شدند، ۳ نفر کشته و حداقل ۲۵۰ نفر دستگیر شدند. اعتراضات همچنان ادامه دارد.
مردم سراسر جهان خشم و اعتراض خود را در شبکه‌های اجتماعی اعلام کردند و هشتگ فارسی #مهساامینی در توییتر به نزدیک به ۳ میلیون نفر رسیده است. مرگ مهسا بار دیگر وحشیگری رژیم اسلامی و نیروهای امنیتی آن را که هر روز زنان را سلاخی می‌کنند، نمایان می‌کند. در حالی که رژیم شهروندان خود را می کشد، آمریکا، سازمان ملل و اتحادیه اروپا چشمان خود را بر جنایت رژیم اسلامی بسته اند.
بر اساس گزارش ها، در برخی از شهرهای کردستان، کسبه برای دومین روز در اعتصاب به سر می برند. امروز ۲۰شهریور، رژیم اسلامی حرکت بیشتر نیروهای امنیتی و پلیس ضد شورش را به شهرهای کردستان آغاز کرده و دست به دستگیری افراد بیشتری زده است.
دستگیری و قتل مهسا ادامه تلاش‌های اخیر رژیم‌ اسلامی برای اعمال فشارهای بیشتر برای تحمیل حجاب و دستگیری زنان است. قوانین زن ستیز در ایران، از جمله احکام حجاب و مجازات عدم رعایت آن، قانونی است و رژیم نیروهای امنیتی ویژه ای دارد تا زنان را به دلیل نپوشاندن کامل موهای خود دستگیر و مجازات کند. در ماه‌های اخیر، رژیم از روش‌های وحشیانه بیشتری برای دستگیری زنان از جمله به اعمال زور و بردن زنان در خیابان به سمت خودروهای پلیس، توهین، حمله و دستگیری آنها به دلیل مخالفت با قانون حجاب استفاده کرده است.
این شرم آور است که در حالی که زنان در ایران توسط رژیم اسلامی مورد خشونت قرار می گیرند، سازمان ملل این رژیم را به عنوان عضوی از کمیسیون حقوق زنان سازمان ملل پذیرفته است! شرم آور است که در حالی که دولت جو بایدن به خوبی از وضعیت زنان در ایران و مشخصاً کشته شدن مهسا امینی آگاه است، دولت او همچنان برای ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور رژیم اسلامی، ویزا برای ورود به آمریکا برای سخنرانی در مجمع سازمان ملل صادر کرده است. در این رابطه قبلا  سه سازمان  از جمله کمیته مبارزه برای آزادی زندانیان سیاسی با ارسال نامه از آنها خواست که اجازه ورود ابراهیم رئیسی به آمریکا را ندهند. او یک قاتل است و هزاران مخالف را کشته است. او باید از ورود به آمریکا منع شود و به جرم جنایت علیه بشریت محاکمه شود.
رژیم اسلامی ایران باید از کمیسیون حقوق زنان سازمان ملل اخراج شود. ابراهیم رئیسی که در سطح بین المللی نیز به دلیل دستور اعدام هزاران زندانی سیاسی در ایران در سال ۱۳۶۷ شناخته شده است ، نباید اجازه ورود به آمریکا را داشته باشد. در عوض، او باید به دلیل ارتکاب جنایت علیه بشریت مورد بازجویی قرار گیرد. جامعه بین المللی باید همین الان اقدام کند! بستن چشم بر جنایت رژیم اسلامی، همکاری با جنایت است.
مردم ایران به حمایت فوری شما نیاز دارند. لطفا به آیدی های زیر پیام دهید. قتل مهسا امینی را محکوم کنید و بخواهید:
خطاب به رژیم اسلامی:
• تمامی بازداشت شدگان اعتراضات آزادی باید فورا آزاد شوند
• رژیم اسلامی باید دست از دستگیری معترضان بردارد
لطفا از هشتگ #مهسا_امینی استفاده کنید
آدرس ها:
ابراهیم رئیسی توییتر: @raisi_com
ایمیل علی خامنه ای: info_leader@leader.ir توییتر: @kha
Print Friendly, PDF & Email

Google Translate