تصویب قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل و خواست آزادی فعالین زندانی و تحقیقات مستقل در باره سرکوب معترضان در ایران 

گزارش دبیرکل سازمان ملل و خواست آزادی فعالین زندانیان سیاسی و تحقبقات مستقل در باره سرکوب معترضان در ایران
دبیرکل  سازمان ملل متحد روز پنجشنبه ۲۶ خرداد  با ارائه گزارش خود ، از جمهوری اسلامی درخواست کرد که فوراً همه افرادی را که به دلیل استفاده از حق خود برای اظهار  عقیده و بیان،   تشکل و اجتماعات به طور خودسرانه بازداشت شد‌ه‌اند آزاد کند.
وی همچنین خواستار آن شد رژیم تضمین کند که مدافعان حقوق بشر، وکلا، روزنامه‌نگاران، نویسندگان، فعالان حقوق کار، هنرمندان و فعالان محیط‌ زیست بتوانند بدون ترس از انتقام، آزار و اذیت، بازداشت یا پیگرد قانونی، آزادانه به فعالیت‌های خود بپردازند.
در این گزارش همچنین به محرومیت زندانیان از درمان اشاره شده است.
روز چهارشنبه ۲۵ خرداد نیز گروهی از کارشناسان مستقل حقوق بشر که با  سازمان ملل کار میکنند، بیانیه‌ای منتشر کردند و در آن به افزایش “بازداشت‌های خودسرانۀ معلمان، مدافعان حقوق کار، رهبران اتحادیه‌ها، وکلا و فعالان حقوق بشر و سایر حوزه‌های جامعۀ مدنی”  اشاره کردند .
کمیته مبارزه برای آزادی زندانیان سیاسی ضمن استقبال از این گزارش  از سازمانهای جهانی از جمله سازمان ملل میخواهد تا از هر طریق ممکن رژیم اسلامی را جهت آزادی بدون قید و شرط زندانیان سیاسی، فراهم کردن درمان و دارو برای زندانیان و توقف دستگیری و تهدید فعالین به کار ببرد.
کمیته مبارزه برای آزادی زندانیان سیاسی از سال ۲۰۱۲ (۱۳۹۱) با ملاقات  با اتحادیه اروپا و ارسال گزارش به سازمانهای جهانی و سپس اعلام کارزار ویژه ای  در رابطه با زندانیان محروم از درمان، موضوع قتل زندانیان از طریق محرومیت عامدانه از درمان را برجسته کرده است. این کمیته همچنین  پس از آبان ۹۸ با آغاز کارزار و ارسال گزارشی در جولای ۲۰۲۰ در رابطه با معترضان آبان ماه خواستار رسیدگی به جنایات رژیم در آبان ۹۸ و و آزادی زندانیان سیاسی شد.
این قطعنامه در ملتهب‌ترین شرایط حکومت اسلامی تصویب شده ، جایی که اعتراضات سراسری از سوی معلمان ،بازنشستگان ،کشاورزان ،کارگران و معترضین به گرانی و تورم رو به گسترش است و جمهوری اسلامی که عاجز و درمانده شده ، دست به سرکوب و کشتار مردم میزند.
اکنون که خانواده‌های دادخواه در داخل و خارج از کشور بلای جان جمهوری اسلامی شده‌اند به مجامع بین‌المللی و دولت‌ها باید فشار آورد که با بایکوت کردن جمهوری اسلامی در تمام زمینه‌ها ، این حکومت سرکوبگر را منزوی و به قهقهرا بکشانند.
در آستانه روز جهانی در حمایت از زندانیان سیاسی از مردم آزادیخواه و سازمانهای جهانی میخواهیم تا با فشار هرچه وسیعتر به رژیم اسلامی خواهان آزادی فوری و بدون قید و شرط زندانیان سیاسی شوند.
کمیته مبارزه برای آزادی زندانیان سیاسی
۲۸ خرداد ۱۴۰۱ برابر با ۱۸ ژوئن ۲۰۲۲
 برای کمیته مبارزه برای آزادی زندانیان سیاسی گزارش و خبر ارسال کرده و همکاری کنید. با ما از طریق کانالهای زیر  در لینک تماس بگیرید :
Print Friendly, PDF & Email

Google Translate