ترور و وحشت دولت اسرائیل علیه مردم فلسطین محکوم است

از هفته گذشته رژیم صهیونیستی اسرائیل ترور و کشتار وحشیانه ای را با پیشرفته ترین تکنولوژی نظامی از طریق زمین و آسمان بار دیگر به راه انداخته است. صبح یکشنبه ۱۶ مه ۲۰۲۱، بمباران غزه، خونین ترین روز از هفته گذشته بود. بر اساس آمار اعلام شده تا این لحظه ( روز دوشنبه ۱۷ مه) ۳۵ هزار نفر بی خانمان و آواره گشته اند. بیش از ۲۱۰ کشته  از جمله ۷۴ کودک و دهها زن و افراد سنین بالا برجای گذاشته است. این جنگ صرفا به نوار غزه محدود نگشته. بلکه به کرانه غربی، داخل اسرائیل و همچنین خارج از آن  نیز گسترش یافته است. ارتش اسرائیل حتی اردوگاه آوارگان در غزه را نیز بمباران کرد که حداقل ۱۴ نفر از جمله ۴ کودک کشته شدند. اعضای دو خانواده همگی کشته شدند تنها یک کودک ۵ ماهه جان سالم بدر برد. در این جنگ تا به حال بیش از ۱۴۰۰ نفر زخمی شده و به بیمارستانها انتقال داده شده اند و این در شرایطی است که برق بیمارستانها یا قطع شده و یا در بیشتر مواقع قطع است و دارو هم به اندازه کافی در دسترس ندارند.

موج جدید تنش و درگیری ها پس از آن شروع شد که دولت اسرائیل تلاش برای آواره کردن و بیرون راندن صدها فلسطینی  از خانه هایشان در منطقه شیخ جراح در بیت المقدس شرقی را به نفع شهرک نشینان یهودی  آغاز کرد. خانواده های فلسطینی در مقابل این اخراج مسلحانه، ایستادند و جنگیدند. سیاست دولت صهیونیستی اسرائیل پاک سازی کل این شهر از فلسطینی هاست تا بتواند بیت المقدس را به عنوان پایتخت اسرائیل اعلام و ثبات آن را تضمین کند.

اما این بار فاکتور نوین و حساسی به پارامترهای درگیریها افزوده شده است و آن مقاومت شجاعانه نسل نوین جوانی است که دیگر حاضر به زندگی در شرایط تحقیر، تبعیض وسرکوب نمی باشند. چیزی که دولت اسرائیل و متحدین بین المللی اشان انتظار آن را نداشتند و تصور می کردند که حس مبارزاتی نسل جوان فلسطینی را خشکانده اند. اما این تصور خیالی بیش نیست. مبارزات جوانان و همه مردم فلسطین در جبهه های مختلف مبارزاتی الهام بخش مردم مبارز دنیا شده و تظاهرات هایی در حمایت از مبارزات مردم فلسطین و محکوم کردن جنایات دولت اسرائیل در سراسر دنیا برگزار شد.

هفته هاست که هر شب درگیریهای وسیع بین فلسطینی ها با ارتش و جوخه های مرگ شبه نظامی تا به دندان مسلح ادامه داشته که به اکثر مناطق فلسطینی نشین درون اسرائیل گسترش یافته است. فاشیستهای – صهیونیست مسلح تحت حمایت دولت و ارتش اسرائیل ، مسلحانه در حال اجرای ” پاکسازی قومی ” می باشند. بطور مثال دو خانه فلسطینی ها  در یافا، با بمب دست‌ساز  فاشیست های اسرائیلی  مورد حمله قرار گرفت و دو کودک در آتش سوختند. ماشین های آب پاش ضد شورش با مخلوط کردن ماده های شیمایئی با آب تظاهر کنندگان را مسموم و مریض می نمایند. در پروسه پاکسازی، در چندین موارد ، دسته های شبه نظامی و هوادارانشان فلسطینی های را دستگیر کرده ، تا آن مرگ شکنجه می دهند. آنها این طریق را از فاشیست های سفید پوست آمریکائی فرا  گرفته اند. آنانکه سیاهپوستان را اینگونه تا مرگ شکنجه می کردند.

سیاست پاکسازی مردم فلسطین و ایزوله کردن آنها پشت دیواری بلند و به طول ۶۵۰ کیلومتر همراه با شکنجه و کشتار و زندانی کردن نزدیک به ۲ میلیون انسان در منطقه بسیار کوچکی به نام غزه که به پر جمعیت ترین نقطه جهان تبدیل شده و همزمان از زمین ، دریا و هوا محاصره و تحریم گشته است، خود جنایت عظیمی علیه بشریت است.

رژیم اسرائیل همچنانکه رهبران سیاسی و نظامی آن اعلام کرده اند، خود را برای جنگی طولانی و قتل عامی خونین آماده می کنند. اهداف نظامی آنها نیز در راستای تدارک برای جنگی طولانی به گفته خودشان ” اگر لازم باشد” است. آنها جهت جلوگیری از درز اخبار جنایات خود، می خواهند تمام گزارشگران بین المللی را از منطقه غزه اخراج نمایند. انفجار برج ” الجلاء” در غزه که محلی مسکونی و استقرار دفاتر رسانه های بین المللی ازجمله آسوشیتد پرس و الجزیره بود در راستای همین تدارک قرار میگیرد. ارتش اسرائیل جهت تخلیه این ساختمان ۱۱ طبقه که شامل ۶۰ آپارتمان مسکونی و دهها دفاتر نمایندگی مطبوعاتی با یک آسانسور است، فقط ۱۰ دقیقه فرصت داد. بسیاری از خبرنگاران بجای جمع و جور کردن و خارج کردن تجهیزات کاری به ۶۰ خانواری که باید با فرزندان خود سریع آنجا را تخلیه می کردند کمک نمودند. حاکمان اسرائیل از روحیه شجاع و شورشگری نسل نوین جوانانی که حاضر به زندگی در شرایط خفقان آور کنونی نمی باشند.- آشنائی دارند. آنها می دانستند که در ۷۴ مین سالگرد نکبه سالگرد کوچ اجباری و خونین بیش از ۸۰۰ هزار فلسطینی از ۶۰۰ روستا و تاسیس دولت اشغالگر اسرائیل و همزمان بودن آگاهانه آن با بمباران و کشتار شبانه روزی مناطق اشغالی موج عظیمی از مبارزات فوران خواهد کرد. بنابراین جمعه  شب جلسه اضطراری امنیتی توسط نتانیاهو فراخوانده شد تا سیاستهای جنایتکارانه خود را تنظیم نماید. او بعد از اتمام جلسه از حمایتها و پشتیبانی جو بایدن، مرکل، مکرون و جانسون در “حق دفاع از خود” اسرائیل که همان به معنی دفاع از جنایت علیه بشریت است، قدردانی کرده بر همه روشن است که رژیم اسرائیل مهاجم، اشغالگر، سرکوب کننده و جانی است. اما منافع امپریالیستها ، بویژه آمریکا ایجاب می کند که تصویر را وارونه جلوه داده – تا جنایات خود را توجیه نمایند.

روابط ویژه بین آمریکا و اسرائیل انعکاس و بر پایه نقش ویژه ای است که اسرائیل مسلح به سلاحهای اتمی منافع امپرائوری امپریالیسم آمریکا را در منطقه وسیع و استراتژیک خاورمیانه بر عهده دارد. این مسئله نه تنها در ارتباط با سرکوب جنبش ها بلکه همچنین در به خط کردن رژیم های ارتجاعی منطقه با توسل به زور در راستای منافع امپریالیستی صورت می گیرد.

اعتراضات مردم روز شنبه در سالگرد نکبه در سراسر جهان، به ویژه جوانان در مناطق اشغالی و کشورهای همسایه ( اردن و لبنان) فراتر از انتظار مرتجعین بود. تظاهراتهای گسترده جوانان تبعیدی و آواره در اردوگاههای فلسطینی داخل لبنان واردن – در مرز با اسرائیل و مبارزات آنها جهت شکستن سد ارتش اسرائیل و پیوستن به همرزمان خود در داخل مناطق اشغالی – بسیار الهام بخش بود. ارتش فاشیستی اسرائیل مسلحانه جلوی پیشروی تظاهراتها را مسدود نمود. در این درگیری بیش از ۱۷ نفر کشته و صدها نفر زخمی شدند.

حکومت اسرائیل در دوره ای وارد درگیریهای خونین می شود که بحران سیاسی و فساد حکومتی  گریبان بسیاری از سیاستمداران را گرفته و خود نتانیاهو از متهمان ردیف اول است. عدم پیروزی او در انتخابات و کشمکش های درون حکومتی به همراه تشدید تضادهای درون جامعه اسرائیل، از فاکتورهای نامساعد برای حکومت و کشمکش های درونی آنهاست.

همزمان و بسیار مهمتر از آن، به صحنه آمدن نسل نوینی که خواهان شکستن دایره اوضاع حاکم و تکرار سرکوبهای خونین چندین دهه قبل بوده با به سخره گرفتن مرگ خواهان برون رفت از این اوضاع غیر قابل تحمل و خفه کننده می باشند.

پشتیبانی جوانان در سراسر جهان و اعتراضات مختلف آنها از لندن تا شیلی ، از پاریس تا خاورمیانه در محکومیت سالگرد تاسیس حکومت اشغالگران و در پشتیبانی از مبارزه جوانان فلسطینی – فاکتور مساعد دیگری برای تقویت مبارزات مردم فلسطین می باشد.

از مبارزات مردم فلسطین حمایت کنیم و کشتار مردم بی دفاع را محکوم کنیم.

پیروز باد مبارزات مردم فلسطین برای رهایی از اشغالگران دولت اسرائیل.

مبارزه برای جهانی بدون مرز ( افغانستان- ایران)

۱۷ ماه مه ۲۰۲۱

riawwb2017@gmail.com

         www.ri-awwb.org

www.youtube.com/channel/UCRVpQHnc2v-F8sTYAe7Iddg

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate