دوباره به خیابان می آئیم! کمپین بر علیه گرانی خانه های اجاره ای ادامه دارد!

 

دوباره به خیابان می آئیم!

 کمپین بر علیه گرانی خانه های اجاره ای ادامه دارد!

در سال ۲۰۲۱، با اعتراضات گسترده علیه تلاش دولت جهت سپردن تعیین اجاره بهاء به بازار و شرکت های ساختمانی، بخشی از قوانینی که در پی گران کردن هر چه بیشتر خانه های اجاره ای بود متوقف شد و دولت مجبور به عقب نشینی شد!

 ولی تامین مسکن از مدت ها قبل به معضلی اجتماعی به ویژه برای افراد کم درآمد  تبدیل شده است. بدنبال از هم پاشاندن رفاه اجتماعی و حمله گسترده به دستاوردهای کارگران و زحمتکشان، و بقایای قانون امنیت شغلی، فاصله طبقاتی در سوئدعمیق ترشده است. شرکت های سرمایه دار، از جمله شرکت های ساختمانی و مسکن، هر روز فربه تر و آسیب پذیرترین اقشار جامعه، بازنشستگان، مهاجرین، جوانان، دانشجویان وقربانیان این سیاست بوده اند.

سیاست مسکنِ جاری باعث کمبود مسکن، ازدحام بیش از حد، ناامنی و جداسازی مناطق پر درآمد و کم درآمد شده است. صدها هزار آپارتمان اجاره ای از دهه ۱۹۹۰ فروخته شده است و در شهرهای بزرگ اکنون بیش از یک میلیون نفر در نوبت چندین ساله برای دریافت  آپارتمان اجاره ای هستند. صف ها در ده سال اخیر دو برابر شده است.

مستاجران که معمولا از درآمد کمتری برخوردارند، نسبت بیشتری از درآمد خود را نسبت به صاحبان خانه ها و ویلا ها برای مسکن پرداخت میکنند و شرکتهای اجاره دهنده در حال حاضر سودهای کلانی کسب میکنند.

مسکن، یک حق اجتماعی برای همه است نه یک کالا!

در مقابل این حملاتٍ روز افزون باید ایستاد!

شورای استکهلم همراه با نیروهای چپ و نهادهای اجتماعی و انجمن های سوئدی درکمپینی سراسری مقابله با این سیاست های ضد کارگری را سازمان میدهد . شرکت در این مبارزات کمترین پاسخ به این سیاستهای غیر انسانی است. به فراخوانهای این کمپین پاسخ مثبت بدهیم و در اعتراضات جاری شرکت کنیم!

دراین رابطه تظاهراتی در سراسر سوئد از سوی کمپین اعلام شده است

روز شنبه ۹ آپریل ، ساعت ۱۴.۳۰ تا ۱۵.۳۰ در سرگل توری تجمع می کنیم.

شورا ـ استکهلم

۲۸ مارچ ۲۰۲۲

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate