در حمایت از شورش گرسنگان، برای نان، کار آزادی

در حمایت از شورش گرسنگان، برای نان، کار آزادی

طی روزهای گذشته بار دیگر شاهد شعله ور شدن آتش خشم مردم جان به لب رسیده در شهرهای مختلف ایران بودیم. اعتراضات وسیع توده ای به گرانی افسار گسیخته و آزادسازی قیمت ها از سوی دولت رئیسی از شهرهای خوزستان شروع و به سرعت به دیگر شهرها در استان های مختلف سرایت کرد. 

براساس اخبار منتشر شده اعتراضات توده ای زحمت کشان و فرودستان جامعه همانند گذشته، با یورش ماشین سرکوب و کشتار رژیم مواجه گشته و تعداد بسیاری از مردم معترض دستگیر، زخمی و کشته شده اند، تاکنون نام و تصاویر تعدادی از جان باختگان این خیزش ها منتشر شده است.

این اقدام رژیم، تنها موجب شدت گرفتن و پیوستن مردم در شهرهای مختلف به صف معترضین شده است. تجربه خیزش سال های ۹۶ و ۹۸ این مهم را به ما یادآوری می کند که، برای جلوگیری از فرسایش اعتراضات توده ای، برای تقابل و اقدام بر علیه ماشین سرکوب رژیم و برای انسجام و ارتقاء این خیزش طبقاتی به جنبشی سازمان یافته، گریزی از تشکیل کمیته ها و شوراهای محلی نیست.

در این میان، بعد از تجمعات سراسری معلمان در اول ماه مه و برپایی دور جدیدی از اعتصابات کارگری در مناطق مختلف از جمله، اعتصاب رانندگان شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه، رژیم جمهوری اسلامی سرمایه داری در ایران با یورش وحشیانه به منازل فعالین کارگری و معلمان و دستگیری شان، مذبوحانه سعی کرده با وارد کردن اتهامات واهی آنان را مرعوب و مانع گسترش فعالیت ها شود. اما به موازات گسترش اعتراضات گرسنگان، فعالین جنبش های اجتماعی با کسب تجربه از مبارزات تاکنونی، اندیشه ی به هم پیوستگی جنبش ها را در سر دارند، به عنوان مثال؛  تصمیم کانون های صنفی معلمان برای برگزاری تجمعات سراسری معلمان و اعلام همبستگی با جنبش کارگری در روز اول ماه مه می تواند نمونه ی درخشانی از به هم پیوستگی طبقاتی باشد..

شورای استکهلم در حمایت و همبستگی با شورش طبقاتی گرسنگان در ایران همراه با احزاب و نیروهای چپ و کمونیست، مردم آزادیخواه را به تظاهرات دعوت می کند.

زمان؛ ۲۱ ماه مه از ساعت ۱۵ الی ۱۷

مکان؛ مین توریت

سرنگون باد جمهوری اسلامی سرمایه داری

پیش به سوی اعترضات سازمان یافته توده ای

زنده باد آزادی، زنده باد سوسیالیسم 

شورا ــ استکهلم

tel- 073 255 65 37

17 maj 2022

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate