و رای باطله اول بشد

و رای باطله اول بشد

شعر و متن و عکس: شادی سابُجی

۱    الا ای هموطن ! باطل بکن با سرعت ِ عالی،

۲    نظام ِ جهل ِ آخوندی که ایران را تماما منجلاب ِ خون،

۳    بسا کرده است و می کرد وُ چنانش هیچ خجلت نیست !

۴    الا ای هموطن، از رای ما، از رای های جهل و نادانی،

۵    وطن اینگونه ویران شد و این گونه به جای صد درخشیدن،

۶    به زخم و صد عفونت های پیوسته گرفتار و گرفتاران بشد، حتی !

*****************

۷    الا ای هموطن باطل بکن رای و هزاران رای مُلایان؛

۸    الا ای هموطن باطل بکن این یک گروهک واره ی اشرار  ِایران را !

۹    الا ای هموطن این یک شناسه۰-نامه ی جمهور  ِمُلا را ،

۱۰    بکن پیوسته باطل ها و باطل ها به رای باطله یا کار  ِدیگرها !

۱۱    و هُل ده زودتر با کار  ِجمعی، فکر  ِ جمعی،

۱۲    با خردهای تماما جمعی مردم به هر قشری،

۱۳    همین ارابه ی پوسیده ی مُلا و مُلا را به اعماق یکی درّه !

۱۴    و تنها غده ی معیوب ایران را بباید کَند با جراحی  ِجمعی !

۱۵    شیمی درمانی و اصلاح و اصلاحات راهی از برای غده ی بدخیم  ِ ایران نیست !

۱۶    نمی شاید به سر بردن به همراه مُداراها به این غده،

۱۷    جوابش می شود اعدام درمانی وُ درمان ها و درمان ها به اعدامان پیوسته،

********************

۱۸    الا ای هموطن هر ساله این غده، حجیم و بس حجیمان تر،

۱۹    شود پیوسته وُ پیوسته ها بر رگ رگ ِ ایران و ایرانی !

۲۰    الا ای هموطن ! هستی و جوهر نیست هرگز در تن ِ این انتخاباتِ

۲۱    تماما زشت و قلابی ! تماما یک نمایشنامه ی آخر به اول های توخالی !

۲۲    الا این هموطن  “رای متین ِ پیر  ِآن ورسای ” را گویی شنیدستی،

۲۳    و تفسیرش چنان کردی که این گونه فراوان رای باطل را،

۲۴    به صندوق های آقایان، چو سیل بس خروشانی روان کردی !

۲۵    و روزی باز می گردد یکی این پیکر  ِ خوابیده در تابوت و در تبعید

۲۶    بر ایران ! ابول حُسن ِ حَسَن مشعوف می گردد به صدر  ِ سینه ی ایران !

۲۷    و رای باطله اول بشد در اصل و در صدها شمارش ها !

۲۸    و ابراهیم  ِ قصابان که با صدها تقلب ها ، اگر دوم بشد “اول ترین ” گردید !

۲۹    الا ای هموطن ! هر رای تاییدی به قتل  ِ آن کیان و آن خدانور و تن ِمهساست !

۳۰    الا ای هموطن ! هر رای شلیکی به چشم  ِ تک تک ناب  جوانک هاست !

۳۱    چرا در روزهای قتل و غارت ها نمی پرسند اما یک نظر از مردمان حتی ؟

۸  فوریه ۲۰۲۴  ، فرانسه ، در دو شهر مختلف

در ساعات های ۱:۱۸ صبح ، سپس در ساعات ۴۶: ۷ تا ۸:۲۵ صبح

پانوشت شعر:  نگارش در ساعت ۱۱ صبح

=================================

این شعر در رابطه با انتخابات سال ۱۴۰۲  و اهمیت شرکت  نکردن مردم بیچاره ی ایران در انتخابات نمایشی که بهتر است آن را ” انتصخابات مضحک کم مایه بی کفایت واره” بعد از پخش سریال قتل عام های فله ایی مردم در جنبش زن زندگی آزادی ۱۴۰۱ برگزار می شود، با چشمانی اندوهگین و لبانی آویزان نوشته ام.

هیولای رژیم سلطنتی ولایت فقیه که تمایل دارد برای مشروعیت بخشیدن به حیات و هستی سیاسی فلسفی خود، انتخابات فاقد محتوا هم برگزار کند اینک پس از کور کردن فله ایی چشم جوانان در سراسر کشور، معلول کردن بدن های زیادی از جوانان بر اثر خشونت های سیاسی تحمیلی از طرف خودش و زیر خاک کردن انبوه جوانان معترض و زندانی و بازداشت و محاکمه های فله ایی جوانان به ستوه آمده از حکومت، هنوز هم مانند شوهر صیغه ایی ایرانه خانم است که این گونه دست بزن و بکش در کشتار و سرکوب فرزندان ایرانه خانم دارد، ادعای دموکراتیک بودن دارد و خواستار برگزاری انتخابات و ژست های نمایشی اهمیت دادن به نظر مردم در این منجلاب خون و فساد و جنون است !

و اینک سه پرسش کوتاه درباره ی انواع انتخابات و اهمیت پرسیدن نظر مردم:

یک: خب یکی نیست بپرسد که آقای جمهوری اسلامی، چرا موقع بزن بهادری و تبهکاری در ملا عام و قلدری مسلحانه در ابعاد ملی با مردم کشور و نحوه ی برخورد با معترضان و جوانان حاضر در خیابان ها در سال ۱۴۰۱ انتخابات برگزار نمی کنی و از نظر شهروندان ایران برای نحوه ی برخورد با اعتصابات و اعتراضات شهری و تظاهرات مدنی جویا نمی شوی و نظر سنجی نمی کنی ؟

دو: خب یکی نیست بپرسد که جناب آقای جمهوری اسلامی وقتی در عرض دو روز  در ماه ژانویه ۲۰۲۴، به سه کشور همسایه چون پاکستان و سوریه و عراق حمله ی تروریستی موشکی می کنی و قوانین حقوقی بین الملل در زمان صلح را زیر پا له می کنید و ده ها انسان بیگناه غیر مسلح را به مسلخ خانه ی کشتارگاه ات بدون اطلاع قبلی می بری، و حتی به نوزاد بیگناه ۱۱ ماهه ی هلندی خوابیده در گهواره در خانه ی پدر و مادرش در کردستان عراق رحم نمی کنی، چرا آن موقع انتخابات برگزار نمی کنی و از نظر شهروندان ایران برای شروع حملات تروریستی ناگهانی در منطقه ی خاورمیانه در زمان صلح، پرسشی مطرح نمی کنی و نظر سنجی نمی کنی ؟

سه: خب یکی نیست بپرسد که جناب آقای نامحترم جمهوری اسلامی وقتی تورم ماهانه ی مواد غذایی در کشور به ۴۸ درصد می رسد و تورم کالاها در سال با تورمی بیش از ۴۳۳ درصد مواجه می شود و شاخص قدرت خرید مردم کشور در سقوط آزاد شدید می افتد و با قوانین جدیدتان تعداد خرید قرص نان به ۴ عدد در روز جیره بندی می شود و فقر غذایی و تروریسم غذایی سفره های مردم هر روز با فجایع بزرگتری شکوفا می شود و مردم کشور روز به روز گرسنه تر می شوند، ، چرا آن موقع انتخابات برگزار نمی کنی و از نظر شهروندان ایران برای تروریسم غذایی سفره هایشان، پرسشی نمی پرسی و نظر سنجی نمی کنی ؟

در پایان این پانوشت، و همچنین در چند مصرع پایانی این شعر  از مصرع ۲۲ تا مصرع ۲۶ یاد و نامی می کنم از مرحوم ابوالحسن بنی صدر ، نویسنده و فیلسوف تبعیدی و نگارنده ی بیش از ۷۰ کتاب و تحلیلگر دلسوز و ملی گرای مسایل ایران، که در بیانیه ایی دست نویس به قلم خود در آستانه ی انتخابات در ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ نوشت:  

” یکپارچه برخیزید و بجای رفتن به پای صندوقهای خواری، رای متین خود را به مخالفت با رژیم جنایتکاران اظهار کنید. چنان کنید که جهانیان در برابر شما و اراده زیست در استقلال و آزادی شما، سر تعظیم فرود آورند. پیروزی خود را متحقق کنید.”

عبارت  “رای متین خود ” عبارتی جدید و قابل تفسیر است و  به روش های مختلف می شود آن را تفسیر کرد، از سوی دیگر مردم ایران هم با ریختن رای باطله  بسیار وسیع در ابعاد ملی در انتخابات ۱۴۰۰ از طریق خرد و هوش جمعی و خرد عقلانیت ملی، به نظام جمهوری اسلامی نه گفتند و آن را به این روش باطل کردند اما مسئولان هنوز هم صدای این باطل کردن را نشنیده اند !

نگارنده در این پانوشت اعلام میکنم که  “برای نجات فلات و زیست بوم ایران و تمدن ایران و حیات ایرانیان، باطل کردن جمهوری اسلامی و انحلال کلیت این سیستم از اوجب واجبات است ! “

دوست داشتم در پایان اشاره کنم که در تاریخ ۲۷ نوامبر ۲۰۲۳ فرصتی شد و برای اولین بار تنهایی به دیدار مزار ابوالحسن بنی صدر در گورستان گونار در شهر ورسای رفتم و در زیر باران شدید و باد تند وزان در هوای بسیار سرد صبحگاهی زمستانی، تعدادی از شعرهای جدیدم را رو به سوی خوابگاه او که مزین به گل های زیادی بود، برایش خواندم و از او خواستم دعا کند تا عصر تاریک و ترور جمهوری اسلامی به پایان خودش برسد، و جمهوری اسلامی دیگر به نوزدان و جنین ها رحم نمی کند و کار به جنین کشی و نوزاد کشی رسیده است و مقداری از اخبار جدید ایران و مقداری از اخبار زندگی خصوصی خودم را با اشک چشم به اطلاعش رساندم !

همچنین بر سر مزار او تفالی بر دیوان حافظ زدم و از او خواستم که از طریق شعر لسان الغیب شیرازی با من سخنی بگوید، که این شعر با این مطلع و این پایان آمده:

بیت اول : بدور لاله قدح گیر و بی ریا می باش ،

ببوی گل نفسی همدم صبا می باش

بیت آخر:  مرید طاعت بیگانگان مشو حافظ

ولی معاشر رندان پارسا می باشد

توضیح عکس: عکسی با دوربین خودم، از قبر  سر سبز و پر گل مرحوم ابولحسن بنی صدر ، در گورستان گونار شهر ورسای به همراه دیوان حافظ جیبی کوچک من و غزلی که در تفال آمد !  به تاریخ ۲۷ نوامبر ۲۰۲۳

کلیه حقوق این شعر و متن و عکس محفوظ است و شامل قانون مالکیت روشنفکری در اروپا می باشد، هر گونه کپی برداری و سرقت و دخل و تصرف در آن اکیدا ممنوع است. این شعر متعلق به شادی سابُجی می باشد. باز نشر این شعر بدون هر گونه تحریف مجاز می باشد. هر متنی صاحب حقوق است، حقوق روشنفکری متن، آن را به رسمیت بشناسیم.

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate