ممنوعیت تماس تلفنی کارگر زندانی حسن سعیدی

ممنوعیت تماس تلفنی کارگر زندانی حسن سعیدی

با دستور بازجوی پرونده، تماس تلفنی کارگر زندانی حسن سعیدی عضو سندیکای کارگران شرکت واحد ممنوع شد. از ظهر روز شنبه ۲ دی، بدون ابلاغ قبلی تماس تلفنی این کارگر زندانی قطع شده است و پس از پیگیری ایشان از مسئولان زندان هیچ دلیلی برای قطع تلفن ایشان عنوان نشده است اما گفته شده قطع تلفن به دستور ضابط (بازجو) پرونده بوده است.

این در حالی است که حتی برابر آئین نامه سازمان زندان‌ها تصمیم‌گیری در مورد قطع تلفن زندانی با شورای زندان است و پس از گزارش تخلف علیه زندانی‌، شورای زندان تصمیم به قطع تلفن و یا اعمال محدودیتهای دیگر در مورد زندانی می‌گیرد؛ اما این پروسه در مورد قطع تلفن حسن سعیدی انجام نشده است و صرفا با دستور تلفنی بازجو تلفن وی یکباره قطع شده است.

بدنبال بازداشت در اردیبهشت ۱۴۰۱، حسن سعیدی مدتهای طولانی تحت بازحویی و‌ در انفرادی بود و با پایان بازحوییها و بدنبال حکم دادگاه در حال گذارندن حکم ناعادلانه ۵ سال زندان میباشد.

قطع تماس تلفنی به هر بهانه ای فشار مضاعف بر زندانی است و بازجویان برای اذیت و آزار و فشار بیشتر بر زندانیان سیاسی و عقیدتی بصورت فراقانونی و حتی بدون رعایت تشریفات اداری پیش بینی شده در این خصوص تلفن زندانیان را قطع می‌کنند، و مسئولان زندان هم این دستورات فراقانونی را اجرا میکنند. این اقدامات و رفتارهای غیرانسانی و غیرقانونی باید فورا متوقف شوند.

کارگر زندانی، زندانی سیاسی آزاد باید گردد.

سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه

۳ دی ۱۴۰۲

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate