آخرین اخبار مربوط به وضعیت اعضای زندانی سندیکای کارگران شرکت واحد

آخرین دفاعیات رضا شهابی انجام‌گردید

 

#رضا_شهابی_را_آزاد_کنید

 

دیروز، ۱۵ شهریور ۱۴۰۱، آخرین دفاعیات #رضا_شهابی، عضو هیات مدیره سندیکای کارگران شرکت واحد انوبوسرانی تهران و‌حومه، انجام‌ و پرونده ایشان رسما تکمیل گردید.

 

رضا شهابی، فعال شناخته شده کارگری از ۲۲ اردیبهشت ماه، بدنبال سناریو سازی اخیر وزارت اطلاعات و بدون ارتکاب هیچگونه جرمی، تنها بدلیل فعالیتهای علنی و مشروع کارگری و سندیکایی، بازداشت شد و هفته ها بطور بی وقفه تحت بازجویی های شدید قرار داشت که منجر گردید ایشان در اعتراض به این وضعیت به مدت ۴۲ روز در اعتصاب غذا باشد.

 

بر کسی از جمله مسئولین امنیتی و قضایی پوشیده نیست که رضا شهابی از نظر جسمانی در وضعیت بسیار وخیم و‌ نگران‌کننده ای قرار دارد. لذا ضروری است که ایشان هر چه زوتر آزاد شده و‌در خارج از زندان تحت معالجه و‌ درمان مناسب قرار بگیرد.

 

سندیکای کارگران شرکت واحد به بازداشت و تداوم‌حبس اعضای خود، رضا شهابی و‌ حسن سعیدی، و دیگر فعالین‌کارگری و‌ معلمی بشدت معترض است و‌ خواهان پایان این پرونده سازیهای بی پایه و اساس، لغو اتهامات قضایی و‌ امنیتی و‌ آزادی آنان میباشد.

 

چاره زحمت کشان وحدت وتشکیلات

 

#سندیکای_کارگران_شرکت_واحد_اتوبوسرانی_تهران_و_حومه

 

 

 

 

 

t.me/vahedsyndica‏

https://www.instagram.com/vahedsyndica/

www.vahedsyndica.com

🔴خبر فوری: دادستان و مقامات قضایی و امنیتی با آزادی موقت حسن سعیدی، کارگر زندانی و عضو سندیکای کاگران شرکت واحد، مخالفت کرده اند.

 

امروز، دوشنبه ۱۴ شهریور ۱۴۰۱، خانم نسرین رحیمی، همسر #حسن_سعیدی، برای پیگیری وضعیت آقای سعیدی ⁩ مجددا به شعبه دوم دادسرای اوین مراجعه کردند اما موفق به دیدار با بازپرس نشدند و فقط شفاهی به ایشان اعلام‌ گردید که حسن سعیدی تعیین وثیقه نمیشود و‌امروز پرونده او را به دادگاه میفرستند و‌ تا رور دادگاه و‌ اعلام حکم در زندان محبوس خواهد بود.

 

پس از حدود چهار ماه بازداشت موقت،هفته ها بازجویی، و اتمام‌بازجویها و‌تکمیل پرونده، با صدور کیفرخواست علیه حسن سعیدی، مقامات قضایی و ‌امنیتی بدون‌کوچکترین توضیح و وجاهت قانونی ای با آزادی حسن سعیدی به قید وثیقه مخالفت کرده‌اند و‌ قصد دارند که او‌ را به طور کاملا ناعادلانه در زندان و ‌بدور از خانواده و‌جامعه در حبس نگه دارند.

 

سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و‌حومه قویا به این تصمیم معترض است. حسن سعیدی یک فعال کارگری و سندیکایی است و‌هیچ جرمی مرتکب نشده است که اینکونه حتی حق آزادی موقت نیز نداشته باشد. ایشان باید فوری و‌بدون قید و شرط آزاد شود. این اقدام ظالمانه بیش از پیش ماهیت ضدکارگری مقامات مسئول را نشان‌میدهد که با نقض آشکار کلیه قوانین کشوری و بین المللی با کارگران اینچنین برخور میکنند، در حالیکه غارتگران و چپاولگران اموال عمومی آزادانه و در کمال امنیت از همه گونه امکاناتی برخوردارند.

 

*******

 

رضا شهابی، فعال و عضو هیات مدیره سندیکای کارگران شرکت واحد، با وجود نیاز فوری به درمان در خارج از زندان بدنبال ۴۲روز اعتصاب غذا، و علیرغم پایان بازجویی، در چهارمین ماه اسارتش همچنان در بند ۲۰۹ زندان اوین به شکل بلاتکلیف در حبس به سر میبرد.

 

🔴ابلاع رسمی تمدید قرار بازداشت رضا شهابی علیرغم وخامت شدید جسمانی برای چهارمین ماه.

 

قرار بازداشت موقت رضا شهابی، که براساس اتهامات واهی و بدنبال پرونده سازی وزارت اطلاعات برای فعالین کارگری و معلمان در تاریخ ۲۲اردیبهشت بازداشت گردید، امروز هشتم شهریور ماه مجددا برای چهارمین بار تمدید گردید .

 

این تمدید قرار بازداشت در حالی به رضا شهابی ابلاغ کردید که ۱۸روز از پایان قراربازداشت سه ماهه ایشان میگذرد و بازحویی او پایان یافته است.

 

#رضا_شهابی، عضو‌ هیات مدیره سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و‌حومه، در شرایط جسمانی بسیار وخیمی بسر میبرد که یک مورد آن نوسانات فشار خون است که بین ۱۶ و ۱۷ و ۱۸ در نوسان است و همین مورد به تنهایی کافی است این فعال سندیکایی را با خطرات جانی روبرو کند .از آنجایی که شهابی در تمام مدت بازداشت در بند ۲۰۹ زندان اوین محبوس بوده است و مدت ۴۲روز در اعتصاب غذا به سر میبرد، دردهایش شدیدا افزایش یافته است، از جمله درد شدید مهره های گردن، بی حسی سمت چپ بدن و صورت و ادامه مستمر نوسان فشار خون که روی ۱۶ تا ۱۸ میباشد.

 

سندیکای کارگران شرکت واحد تداوم بازداشت اعضای خود، رضا شهابی و‌ حسن سعیدی، را نقض کامل قوانین کشوری و استاداردهای بین المللی کار و مقاوله نامه های بین المللی که دولت جمهوری اسلامی نیز موظف به رعایت آنها میباشد میداند و به شدت آنرا محکو‌م‌میکند. چند ماه است ‌که ‌خانواده های شهابی و سعیدی زندگیشان‌ کاملا مختل شده است و در نگرانی و بلاتکلیفی کامل به سر میبرند. تداوم بازداشت این فعالین کارگری و دیگر معلمان‌و کارگران بازداشتی ظلمی است آشکار که باید فوری متوقف گردد و این عزیزان آزاد شوند.

 

چاره زحمت کشان وحدت وتشکیلات

 

#سندیکای_کارگران_شرکت_واحد_اتوبوسرانی_تهران_و_حومه

 

 

 

t.me/vahedsyndica‏

https://www.instagram.com/vahedsyndica/

www.vahedsyndica.com

 

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate