آنیشا اسداللهی، فعال کارگری، به دادسرای امنیت اوین احضار شد

 آنیشا اسداللهی، فعال کارگری، به دادسرای امنیت اوین احضار شد

آنیشا اسداللهی، معلم، فعال کارگری و مترجم رسمی سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و‌حومه، «جهت اخذ آخرین دفاع» به «شعبه ۲ بازپرسی دادسرای عمومی و‌ انقلاب ناحیه ۳۳ تهران-زندان اوین» احضار شده است. طبق ابلاغیه‌ای‌ که به ایشان ارسال شده است، وی ظرف پنج روز تا تاریخ هشتم اسفند ۱۴۰۱ مهلت دارد که به این شعبه مراجعه نماید.این درحالی است که ابلاغیه بازپرسی امروز در تاریخ ۶ اسفند ماه در سامانه ثنا ثبت شده است.

آنیشا اسداللهی فعال کارگری به همراه همسرش کیوان مهتدی، مترجم و عضو کانون نویسندگان ایران، در تاریخ ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ با هجوم ماموران وزرات اطلاعات به منزل شخصی اش بازداشت شدند . پیش تر ایشان در روز جهانی کارگر سال ۹۸ بهمراه دیگر فعالین سندیکایی دوبار دستگیر و پس از گذراندن دوران محکومیتش از زندان اوین آزاد شد.

امسال بار دیگر با دستگیری مجدد و سپری کردن بیش از سه ماه زندان انفرادی در بازداشتگاه ۲۰۹ وزارت اطلاعات و پس از بیشتر از صد روز بازداشت موقت در تاریخ ۲۹ شهریورماه ۱۴۰۱ از زندان اوین با قرار وثیقه دو میلیارد تومان آزاد شد. همسر ایشان کیوان مهتدی با گذشت ده ماه همچنان در بازداشت موقت و در بند ۴ زندان اوین به سر می برد.

سندیکای کارگران شرکت واحد احضار آنیشا اسداللهی را محکوم‌ میکند و خواهان لغو اتهامات بی اساس علیه ایشان و دیگر فعالین کارگری و‌ معلمی می باشد.

کارگر زندانی آزاد باید‌ گردد!

زندانی سیاسی آزاد باید گردد!

چاره کارگران و زحمتکشان وحدت و تشکل

سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه

۶ اسفند ۱۴۰۱

https://t.me/vahedsyndica

https://www.instagram.com/vahedsyndica/

https://twitter.com/VahedSyndicate

www.vahedsyndica.com

vsyndica@gmail.com

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate