در ‌سالگرد قتل حکومتی “ژینا” در همبستگی با خیزش انقلابی مردم ایران و با شعار ژن، ژیان، ئازادی خاطره او  و همه‌ی جان‌های‌شیفته راه آزادی را گرامی می‌داریم

در ‌سالگرد قتل حکومتی “ژینا

در همبستگی با خیزش انقلابی مردم ایران و با شعار ژن، ژیان، ئازادی خاطره او  و همه‌ی جان‌های‌شیفته راه آزادی را گرامی می‌داریم

شبح تحولی بزرگ با نشانه‌هایی از انقلاب سیاسی و اجتماعی در زیر پوست جامعه در گشت و گذار است. اقتدار نظام کودک‌کش فروپاشیده و نمی‌تواند با هزاران لایحه، قانون و فرمان جامعه را به پیش از خیزش زن، زندگی، آزادی بازگرداند. بازداشت‌های وسیع کنش‌گران جنبش‌های اجتماعی تشدید سرکوب زندانیان سیاسی، احضار و تهدید، گرفتن تعهد، اخراج از  کار، جلوگیری از تحصیل، بازداشت و محکوم به شلاق و زندان خانواده‌های دادخواه. ترس و واهمه حکومت را بازتاب می‌دهد. خشم و انزجار شهروندان محصول بیش از چهار دهه سرکوب، تبعیض، ستم، فقر، فساد، چپاول، استثمار، تورم، گرانی، بیکاری، بی‌آبی، و در یک کلام بی‌آیندگی است. با وجود سرکوب و اعدام، شکنجه و زندان، هر روزه شاهد مبارزات زنان، جامعه رنگین کمان، جوانان و مردمی هستیم که از حق زندگی ابتدایی خود محروم اند و از ستم جنسی- جنسیتی، تبعیض ملی و زبانی و نابودی محیط‌زیست‌شان رنج می‌برند. در سرتاسر ایران زنان، کارگران، بازنشستگان، دانشجويان و دانش‌آموزان، معلمان، پرستاران، کشاورزان، هنرمندان، خبرنگاران، ورزشکاران، طرفداران محیط زیست و خانواده‌های دادخواه و بخش قابل توجهی از آحاد جامعه به اشکال متنوع در برابر موج سرکوبِ سازمان‌یافته حکومت اسلامی، مقاومت و مبارزه می‌کنند. در میدان رویارویی مردم با نظام هر روزه به صفوف معترضان افزوده شده و حاکمیت در تنگنای سخت‌تری گرفتار آمده‌ است. مردم برای تامین یک زندگی در خور شان انسانی خود دست به اعتراض می‌زنند و انزجارشان را به هزار زبان از حکمرانی دولتمردان اسلامی اعلام می‌کنند. و همین خشم فروخفته “توده‌ی بی لبخند” است که به اختلافات درون “بالایی‌ها” دامن می‌زند و آن را تعمیق می‌بخشد.  ایران در آستانه دوره‌ی سرنوشت‌‌سازی قرار گرفته است. در این فضا  بحث و گفتگو حول آلترناتیوها و آینده‌ی جنبش در جریان است. برای عروج گفتمان استوار بر آزادی و دموکراسی و برابری، برای رفع تمام اشکال ستم و سلطه، سازمانیابی در محل کار و زیست یک امر حیاتی و غیر قابل چشم‌پوشی به‌شمار می‌رود، تنها جنبش‌های اجتماعی مستقل و مشارکت اکثریت جامعه می‌توانند در تعیین سرنوشت خود، نقش موثری ایفا کنند. ناجی مرده است و رهایی مردم نه از بالای سر و خارج از اراده‌ی‌ آن‌ها، بلکه تنها به دست خود مردم دست‌یافتنی است.

جنبش ژن، ژیان، آزادی توانست همبستگی کم نظیری در جلب افکار عمومی و نیروهای مترقی جهان کسب کند. همگامی ایرانیان مدافع آزادی در خارج از کشور در پژواک این جنبش نقش بسزائی ایفا کرد، شکل‌گیری این همبستگی بدون مداخله موثر همه‌ی فعالان راه آزادی ناممکن بود. در این‌جا فرصت را غنیمت می‌شماریم و به همه‌ی کسانی که این همبستگی در راه نفی همه‌ی اشکال ستم را جلوه‌گر ساختند، درود می‌فرستیم.

ما در سالگرد خیزش انقلابی “ژینا”  همگام و همزمان با ۳۰ تشکل در بیش از ۱۵ شهر جهان، در روز شنبه ۱۶ سپتامبر، ساعت ۳۰/۱۱ در Opernplatz دوباره به خیابان می‌آئیم و در ساعت ۱۳ به سوی Ernst-August-platz راهپیمایی می‌کنیم و به مناسبت ۳۵امین سالگرد کشتار زندانیان سیاسی در تابستان ۶۷ یاد و خاطره آن‌ها را گرامی می‌داریم. ما همگان را برای حضور پرشور در این مراسم سالگرد دعوت می‌کنیم، تا هم‌صدا رویاهای آن جان‌های شیفته به خاک افتاده را فریاد بزنیم:  

زندانی سیاسی آزاد باید گردد، زندان، شکنجه، اعدام ممنوع باید گردد

 سرنگون باد رژیم جمهوری اسلامی ایران

زنده باد آزادی و برابری

کانون کنشگران دموکرات و سوسیالیست هانوفر

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate