دزد به دزد بزنه میشه شاه‌دزد! «دعوای مجلس و دولت بر سر اتومبیل‌های شاسی بلند»

دزد به دزد بزنه میشه شاه‌دزد!

«دعوای مجلس و دولت بر سر اتومبیل‌های شاسی بلند»

دعوای مافیای دزدی و چپاول بین مجلس و دولت که قرار بود یکدست باشند‌ و یک جیب هم بشوند با رسانه‌ای شدن تحویل خودروهای شاسی بلند چینی برند «دیگنیتی و فیدلیتی» توسط یک شرکت صوری به نام «رادین مبین» که اصلا وجود حقیقی و حقوقی‌ هم ندارد، بدون ضوابط اداری، با قیمت کارخانه و بدون نوبت به بیش از صد نماینده مجلس، استیضاح وزیر “صمت” را به دعوای بزرگتری کشاند.

حالا مشخص است که نه فقط نمایندگان مجلس که وزارتخانه و سازمانهای دولتی از خود نهاد ریاست جمهوری، وزارت‌خانه‌‌های ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات، ورزش و جوانان، آموزش و پرورش، راه و شهرسازی، سازمان تأمین اجتماعی، سازمان برنامه بودجه و صدا سیما و البته خانواده و نزدیکان  آنها هم از این رانت رایج بی بهره نبوده‌اند. موضوع هم بیش از دوسال است که به روال معمول در جریان است. حالا به رسم سیستم مافیایی دزد به دزد زده. 

مشکل این است که این رانت در دعواهای مافیایی حکومتی رسانه‌ای و لیست گیرندگان، سیاه روی سفید علنی شده. وگرنه بقول فریدون عباسی نماینده مجلس اسلامی، این گدابازی‌ها نیازی به افشاگری ندارد. فساد نهادینه شده نُرم و روش رایج مناسبات مافیایی، رانتی و دزد سالار است. همان نظامی که خامنه‌ای در صدر این الیگارشی مالی، اصرار داشت نگویند فساد سیستماتیک!

سکوت معنادار  قوه قضائیه‌ در دعوای بین قوه مجریه که غرق در فساد و رانت است و قوه مقننه به ریاست قالیباف که پرونده اختلاس و دزدی‌های نجومی‌اش در شهرداری تهران به اندازه کل نمایندگان مجلس سنگین است، به قدر کفایت نشان می‌دهد که این فساد آشکار و غیرقابل انکار، بخشی از کارکرد یک سیستم مافیایی است. رانت‌خواری، اختلاس‌ و تقلب،  فساد محسوب نمی‌شود. این روش جدایی ناپذیر این سیستم است. 

یک بعد اساسی دیگر این مچ‌گیری‌ها، به سربالایی افتادن کل حکومت اسلامی است. مردم ایران این پیکره فاسد را بخوبی می‌شناسند. انقلابی عظیم در خیابان و کارخانه همچنان با قدرت دارد پیش می‌رود. همه ارکان حکومت اسلامی را به لرزه انداخته است. زیرآب همه این دستگاه کثیف و فاسد را می‌زند. همانطور که اسب‌‌ها در سربالایی یکدیگر را گاز می‌گیرند! زیر فشار خرد کننده این انقلاب، تقلای من نبودم دستم بود، حکومت اسلامی از هروقت دیگر مشمئزکننده‌تر است. این بساط چپاول از پایه و اساس باید نابود شود.

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate