درگراميداشت روز جهاني زن

امسال نيز، زنان آزاديخواه و آزاد انديش ايراني در شرايطي روز جهاني زن را گرامي ميدارند که  براي کسب حقوق برابر زنان با مردان، در تمام عرصه‌هاي زندگي اجتماعي، سياسي، اقتصادي، فرهنگي، … هوشمندانه‌تر و سازمان يافته‌تر از سالهاي گذشته،  با حاکمان فاسد و تبه کار اسلامي ايران، در نبردي سخت و روزمره  بسر ميبرند. اين زنان مبارز در اعتراضات مدني و سراسري کارگران، معلمان، بازنشتگان، مال باختگان، و … همواره حضوري پررنگ و تأثير گزاري داشته‌اند، و اين درست آن چيزي است که نظام مردسالار اسلامي ايران برنميتابد. 

مشارکت زنان در کار و فعاليتهاي اجتماعي و سياسي، از ديدگاه هيأت حاکمه، خلاف نقش سنتي آنان بعنوان مادر و همسر ميباشد. حاکمان اسلامي ايران چهل و سه سال است در تبليغ و ترويج جايگاه فرودست زنان و در جهت تحميل اين نقش سنتي به زنان ايران، هم از طريق تريبونهاي تبليغاتي رژيم و هم از طريق ستم و سرکوب بي وقفه، بطور مداوم در تلاش بوده‌اند. ازنظر حاکمان اسلامي، “جايگاه زن در خانه و در خدمت همسر و خانواده است”. 

استقلال اقتصادي زنان؛ يعني کار و درآمد مالي آنان براي تأمين هزينه زندگي خود و خانواده، در تضعيف فرهنگ مردسالاري و کاسته شدن وابستگي آنان به مردان نقش مؤثري دارد. استقلال اقتصادي زنان، زمينه تأثير گزاري آنان در امور خانواده را افزايش ميدهد، به کم کردن و کاستن خشونت در خانواده کمک ميکند، و در مواجهه و پس زدن مشکلاتي که فرهنگ مرد سالاري در جامعه ايجاد کرده است، راهگشا بوده و کمک بزرگي است. بنابراين ميتوان نتيجه گرفت که: کار زنان در بيرون خانه، هم در بهبود وضع اقتصادي آنان اثر مثبت دارد، هم  در ادامه خود، حرکت جامعه بسوي برابري جنسيتي را هموار ميکند و زمينه رفع قوانين تبعيض آميز عليه زنان را فراهم ميسازد. 

زنان مبارز ايران چه در داخل و چه در خارج کشور، درعمل ثابت کرده‌اند که؛ بخش مهم و تفکيک ناپذير جنبش آزاديخواهي و عدالت طلبي در ايران هستند. آنان بعنوان پرچمداران و پيشبرندگان مبارزه، در ميدان نبرد عليه ستم و تبعيض، توحش و تحقير و بربريت حاکمان فاسد اسلامي ايران، در عرصه‌هاي مختلف اين رويارويي، عليه اين رژيم جنايتکار فعالانه حضور دارند. ميتوان پيش بيني کرد که در خاتمه اين نبرد سنگين ميان جنبش آزاديخواهي و عدالت طلبي با حاکمان فاسد اسلامي ايران، زنان آزاديخواه و برابري طلب، ميخ تابوت اين رژيم جرم و جنايت را بکوبند و بجاي عزا داري هر روزه براي عزيزانشان، پايان ستم و جرم و جنايت و سرنگوني اين قاتلان را جشن بگيرند. 

زنان و مردان آزاديخواه و عدالت طلب! 

کارنامه جمهوري اسلامي ايران طي چهل و سه سال حاکميت ستمگرانه‌‌اش، به وضوح نشان ميدهد که از طرفي با گسترش فساد و غارت اموال عمومي و سلب آسايش مردمان اين سرزمين و ايجاد رعب و وحشت، به حاکميت خود ادامه داده است. واز طرف ديگر باهزينه کردن از جيب مردم، به ايجاد گروههاي مزدور تروريستي در ديگر کشورهاي منطقه پرداخته، تا ازاين طريق در سطح منطقه و فراتر  

از آن به باج گيري بپردازد. نتيجه اقدامات و عملکرد اين رژيم چه در داخل و چه خارج از مرزها، فقر و فلاکت و سيه روزي بيشتر براي اکثريت عظيم مردم، يعني کاگران و زحمتکشان بوده است. آمارها گوياي اين واقعيت است که بيش‌از پنجاه در صد مردم ايران زير خط فقر زندگي ميکنند، يعني براي نان شب محتاج‌اند. زنان ايران از اين وضعيت اسفناک، که حاکمان فاسد و سفاک اسلامي ايران بوجود آورده‌اند بيشترين صدمه را ديده و ميبينند. فشار روزافزون بر فعالان زن در اعتراضات خياباني و تحت تعقيب قرار دادن آنان و دستگيري و زندان و شکنجه واعتراف گيريهاي اجباري و برخورد ضد انساني و تحقير و توهين به آنان در مغز حاکمان جرم و جنايت در ايران حد و مرزي نمي‌شناسد. اکثريت مردم ايران دريافته‌اند در حاکميت چنين رژيمي، مردم ايران بويژه زنان مبارز ايران هيچگاه امنيت و آسايش نخواهند داشت.

 چنين بنظر ميرسد که در مقطع کنوني به يمن وجود شبکه‌هاي اينترنيتي و استفاده از فضاي مجازي، اکثريت مردم ايران از هر زماني بيشتر به فساد و غارت و چپاول و جرم و جنايات اين رژيم پي برده‌اند. اين موضوع را در نگاهي گذرا به شعارهايي که از اعتراضات سالهاي پيشين و بويژه از سال ١٣٩٦ به بعد در کف خيابان و در اکثر شهرهاي ايران طرح ميگردد به روشني ميتوان دريافت. بهمين دليل صداي احمد جنتي از فسيلهاي شوراي نگهبان در آمده و ميگويد “اين فضاي مجازي بلاي جان ما شده”، و حزب‌الهي‌هاي مجلس اسلامي ايران هم، دنبال تصويب  “طرح صيانت از فضاي مجازي” هستند، تا فضاي مجازي را نيز سانسور نموده و مطابق خيال باطلشان  کنترل اوضاع از دستشان خارج نشود.  اما مردم به جان آمده از ستم و جنايت حاکمان اسلامي ايران به خوبي دريافته‌اند که اين رژيم باني فقر و فلاکت آنان است. تا اين رژيم در قدرت است هيچگاه امنيت و آسايش نخواهند داشت و از رفاه نسبي در زندگي بهره‌اي نخواهند برد. مردم از دست فقر و فلاکتي که گريبان آنان را گرفته، عاصي‌اند.  رژيم فاسد اسلامي ايران ظرفيت و توان رفع مشکلات مردم را ندارد. حربه سرکوب هم کارايي سابق را ندارد. بنابراين بحران کنوني ايران، از هر زمان بيشتر، حاکمان اسلامي ايران را در سراشيبي سقوط قرار داده‌ است. 

گرامي باد ‌هشت مارس روز جهاني زن

زنده باد آزادي

زنده باد سوسياليسم

سرنگون باد جمهوري اسلامي ايران

٤ مارس ٢٠٢٢

روند سوسياليستي کومه‌له

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate