در پاسخ به قطعنامه پلنوم نهم کميته مرکزي کومه‌له در ارتباط با ادامه تلاشها براي شکل دادن به يک قطب چپ در کردستان

اخيرا کميته مرکزي کومه‌له سازمان کردستان حزب کمونيست ايران، در پلنوم نهم خود با تصويب قطعنامه‌اي، از در پيش گرفتن رويکرد ديالوگ و تبادل نظر ميان فعالين جنبش چپ، فاصله گرفتن از روشهايي که موجبات پراکندگي ميان نيروهاي چپ ميشود، تلاش براي شکل دادن به قطب چپ در کردستان، بازبيني نقادانه در سياستها و تصميمات گذشته که عملا به امر متشکل شدن و اتحاد عمل فعالين چپ ياري نرسانده است سخن گفته است. در ادامه؛ کنار گذاشتن  رفقايي که تحت عنوان “فراکسيون فعاليت با نام کومه‌له” اعلام موجوديت کرده‌ بودند را، اشتباه ميداند، و اظهار ميدارند که بطور مشخص وارد بحث و ديالوگ با اين رفقا خواهند شد.

روند سوسياليسي کومه‌له از اين تصميم پلنوم استقبال نموده و براي وارد شدن به ديالوگي سازنده در راستاي تقويت اتحاد و همکاري نيروهاي چپ و سوسياليست اعلام آمادگي ميکند. 

بحران سياسي، اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي جامعه ايران را فرا گرفته است. حاکميت “دزد سالار دينمدار” ايران توان حل مشکلات موجود را ندارد. موج اعتراضات مردم جان به لب رسيده، بر عليه فساد ريشه دار حاکمان اسلامي،  ايران را فراگرفته است. شعارهاي: “جمهوري اسلامي نميخواهيم”، “مرگ بر ديکتاتور”، … و شعارهايي که کليت نظام را هد‌ف قرار داده است در اکثر شهرهاي ايران بطور روزمره تکرار ميشود. انقلاب مردم در هر جايي از دنيا، در اعتراض به وضع موجود و براي جايگزيني آن با دنيايي بهتر در ارتباط با تأمين زندگي انسانها و بر آورده کردن نيازمنديهاي آنان به هرلحاظ صورت ميگيرد. رژيم اسلامي حاکم در ايران در اين چهل و اندي سال از حاکميت‌اش، همواره مسير عکس را در کليه زمينه‌ها در پيش گرفته و به جاي بر آورده کردن نيازمند‌يهاي مردم، با سرکوب و کشتار پاسخ خواسته‌هاي آنان را داده است. اکنون مردم ايران بيش‌از هر زماني به ماهيت اين رژيم تبه‌کار پي برده و عزم  نبرد نهايي با رژيم را در پيش گرفته است. در چنين اوضاعي؛ همکاري و اتحاد عمل نيروهاي چپ و سوسياليست، براي تأثير گذاشتن بر روند رويدادهاي ايران به نفع کارگران و  زنان و ساير ستمديدگان و محرومان جامعه، ضرورتي حياتي و انکار ناپذير است.

روند سوسياليستي کومه‌له

زنده باد آزادي

زنده باد سوسياليزم

سرنگون باد جمهوري اسلامي ايران

نهم مرداد ١٤٠٠

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate