اطلاعيه در مورد بمباران محل سکونت احزاب کرد ايرانی توسط جمهوری اسلامی

اطلاعيه روند سوسياليستی کومه‌له در مورد بمباران محل سکونت احزاب کرد ايرانی توسط جمهوری اسلامی

  در پی تهديدات روز دوشنبه ١٥ شهريور، فرمانده قرارگاه حمزه و نيروی زمينی جمهوری اسلامی محمد پاکپور، بامداد روز پنج‌شنبه ١٨ شهريور مناطق مرزی اقليم کردستان مورد حمله هوائی قرار گرفت.

بنا به گزارشات، جمهوری اسلامی حوالی ساعت ٦ بامداد اين مناطق را با استفاده از چند فروند جنگنده و پهباد و در پی آن با توپ‌خانه مورد تجاوز قرار داده است. خوشبختانه اين حملات تلفات جانی نداشته و بيشتر ارتفاعات “هلگورد” “آلانه” و “بربزين” توپ‌باران و به مزارع و اموال مردم محل ضرر و زيان وارد ساخته است.

اين اولين باری نيست که جمهوری اسلامی مناطق مرزی اقليم کردستان و محل و مقرات سکونت احزاب کرد ايرانی را مورد حمله هوائی قرار می‌دهد. طی سالهای گذشته جمهوری اسلامی تلاش کرده با ترور فعالين و کادرهای احزاب، بمب گزاری مقرات و موشک باران محل سکونت احزاب و به هر شکل ممکن ديگر، به نيروهای اپوزسيون ضربه زده و به خيال خود مانع فعاليت آنان گردد. از طرف ديگر با همسوئی با ترکيه از سياست ناأمن کردن اقليم کردستان پيروی و تلاش کرده با ترور و عمليات‌های خرابکارانه و تشکيل و گسترش تشکيلات‌های جاسوسی و امنيتی، اقليم کردستان را مکانی ناأمن سازند. 

جمهوری اسلامی هم در عرصه بين‌المللی و هم در زمينه مسايل داخلی در موقعيتی بسيار نابسامان قرار دارد.  از طرفی درگير اعتراضات و انزجار وسيع مردمی نسبت به سياست‌های نابخردانه و ناکارآمد مسئولين و رهبری است. و از سوی ديگر در عرصه بين‌المللی تحت فشار کشورهای منطقه و غرب برای کوتاه کردن دستش در سياست‌های منطقه‌ای است.

در چنين شرايطی و در نهايت عجز و ناتوانی در حل بحرانهای بی شمارش، دست به بمباران محل سکونت احزاب می‌زند، تا شايد از اين طريق بتواند هم افکار عمومی را از شرايط فلاکت‌باری که در آن گرفتار شده منحرف سازد، و هم اقليم کردستان را ناأمن و بی ثبات کند. 

روند سوسياليستی کومه‌له حملات نظامی جمهوری اسلامی اعم از هوائی و توپ باران کردن مناطق استقرار نيروهای احزاب سياسی را بشدت محکوم کرده و به آتش کشيدن مزارع و اموال مردم منطقه را جنايتی در حق اين مردم بی گناه می‌داند.

ما از حکومت اقليم کردستان انتظار داريم در مقابل تجاوزات جمهوری اسلامی و ضرر و زيان زدن به مردم زحمتکش منطقه  سکوت اختيار نکرده و خواستار تکرار نشدن چنين تجاوزاتی باشد.

مرگ بر جمهوری اسلامی 

زنده باد مبارزات حق طلبانه ملت کرد  

روند سوسياليستی کومه‌له

١٩ شهريور ١٤٠٠

١٠ سپتامبر ٢٠٢١

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate