وقتی ترامپ طی ٢٤ ساعت کلی پشتک و وارو می زند!

سعيد صالحى نيا
June 23, 2019

وقتی ترامپ طی ٢٤ ساعت کلی پشتک و وارو می زند!

در حاشیه چیز گیجه ترامپ در برخورد به سرنگونی هواییمای جاسوسی امریکا توسط رژیم اسلامی

 

مقدمه:

چند روز پیش انچه پیش بینی می شد بوقوع پیوست.اختمالا اخرش هم نخواهد بود.صف کشی ارتش امریکا و رژیم اسلامی در حاشیه خلیج فارس و دریای عمان طبیعتا احتمال درگیری های منطقه ای را افزایش داده با ذکر اینکه هر دو حکومت اعلام کردند علاقه ای به جنگ ندارند.

هوایپمای جاسوسی 130 میلیون دلاری امریکا مورد هدف موشکهای رژیم اسلامی قرار گرفت و هر بحرانی متعاقبش به پا شد.رژیم اسلامی ادعا کرد این هواپیما به اسمان ایران وارد شده و ارتش امریکا اعلام کرد که در ابهای بین المللی مورد هدف قرار گرفته.

رژیم اعلام کرد که "حق دفاع از مرزهایش دارد" و حکومت ترامپ؟ ! خوب در اینجا بیشتر می خواهم گوز گیجه واقعی حکومت ترامپ را بیشتر بشکافم تا روشنتر شود وضعیت بحرانی حکومت امریکا چقدر واقعی است و تا چه اندازه این شیر دوران بعد جنگ دوم جهانی پشمهایش ریخته و مستاصل شده! نه از این رو که رژیم اسلامی را برنده ببینم.طبیعتا هردوی این حکومتها  برای شیره مالیدن سر مردم دنیا و مردم خودشان مسابقه دارند. هدفم در این مقاله نشان دادن تغییرات بامزه ای است که طی 24 ساعت در بیانات ترامپ که حتی از احمدی نژاد هم اوسکول تر است روی صحنه مدیای امریکا ارائه شده!

 

(1)صحنه اول: "این یک اشتباه فرمانده پائین دست ایران بود"! و "صبر کنید بعدش را ببینید!"

ساعتی بعد از نشر خبر سرنگونی دراون امریکا ابتدا ترامپ گفت که "فکر می کند این کار احمقانه یک اشتباه فرمانده رده پائین رژیم اسلامی بوده و باور نمی کند عمدی بوده"! و با مقداری قیافه تهدید اضافه کرد که "صبر کنید تا نتیجه اش را ببینید"!

طبیعتا این مهمل ترامپ مورد انتقاد مدیای امریکا قرار گرفت و مثل برف در تابستان آب شد! رژیم اسلامی رسما این سرنگونی را به عهده گرفت! و نشان داد که جا نمی زند! این بود صحنه اول!

 

(2)صحنه دوم: " من اماده باش دادم به پنتاگون برای زدن ایران بعد 10 دقیقه مانده به حمله ازشان پرسیدم: چقدر تلفات"؟ گفتند 150 نفر! گفتم نه! نمی خواهم اینها بمیرند!"

این صحنه دوم بسیار بامزه تر شد! اگر صحنه اول را ارائه داد تا برای رژیم جاخالی باز کند دومی دقیقا جاخالی خودش بود با پز ایراندوستانه! اینچا ترامپ پز ایران دوستی داد هم برای زدن چراغ سبز به خود رژیم هم برای چرخادن ماسک انساندوستی که کمتر کسی انرا در مورد ترامپ جدی می گیرد!

بله! فرماندهان پنتاگون گفتند برای زدن پایگاه موشکی  ایران تقریبا 150 کشته خواهد داد و ترامپ اشک در چشمانش جمع شد و گفت نه! یعنی اینهمه نیروی نظامی را به منطقه فرستاده برای چه؟ برای اینکه خون از دماغ دشمنش نریزد! اینست انچه ترامپ می خواهد دنیا باور کند!

 

(3)صحنه سوم: "ما گزینه تحریم را ادامه می دهیم و بیشتر هم تحریم می کنیم .تا ایران بمب اتمی نسازد"!

خواننده یادش باشد هنوز 24 ساعت اولست و مطبوعات و مشاوران ترامپ دارند به او فشار می آوردند که بالاخره یک "پاسخی نظامی" از خودش صادر کند! می گویند اگر حمله متقابل نکند می شود ببر کاغذی! حتی مدیای حزب دموکرات امریکا این را می گوید!

اما!ترامپ دوباره به صحنه می اید و بعد قورت دادن مهملات اول و ادامه بازی با ماسک دوم سر خر را کج کرده و می گوید که ادم عاقلی است لذا همان تحریم بازی را ادامه می دهد تا ایران "بدون قید و شرط " به میز مذاکره بیاید! خوب دقت کنید!

داستان 12 شرط پامپئو را یادتان هست؟ حالا شده "بدون قید و شرط" ! نه! "بمب اتمی نسازد"! 12 شرط؟

 

(4)نقطه سر خط!

خوب! خواننده کل داستان را از ابتدا بررسی کند! اولها ترامپ قرار داد برجام را پاره کرد که سر کنترل رژیم بطور مشخص در مورد فعالیتهای هسته ای بود . بعد؟ چرخید و چرخید تا هوایپمایش را سرنگون کردند و به تحریم اقتصادیش دهن کجی! بعدش؟

ناگهان دلش برای 150 سرباز رژیم جزغاله شد و حاضر شد بدون قید و شرط سر اینکه رژیم بمب اتمی نسازد مذاکره کند! این بود کل داستان !

اگر نگوئیم این جرخش میمون وار بدور خود بود چه بگوئیم؟ اگر نگوئیم همه میمون بازیهای ترامپ فقط هدیه ای به رژیم بود؟ اگر مثل ماجرای حمله حکومت امریکا به عراق ، برنده را رژیم جانی اسلامی ندانیم چه بگوئیم؟

اینها را که نوشتم تحلیل نمی دانم فقط کنار هم قرار دادن فاکتهاست.اثبات می کند ترامپ اوسکول بهترین ابزار توسعه سیاست رژیم اسلامی است! از این بهتر نمی شد سیاستهای رژیم اسلامی را جلو برد!

 

(5)میمون بازی ترامپی چرا؟

 

در موضوع ریشه ترامپیزم مقالات متعددی نوشتم.ترامپیزم را نتیجه بحران لاعلاج حکومت در امریکا دانستم .نظام امریکا در حال سقوط ازاد است.دیگر ارتشش جهان را نمی تواند کنترل کند.سیاستش شکست خورده اقتصادش سرطانی است مردمش دارند بیدار می شوند و برای اولین بار در هر سطحی و بطور نیم بند هم که شده سوسیالیزم دارد بعنوان برنامه به رقابتهای انتخاباتی امریکا وارد می شود.

ترامپیزم علامت کلاپس سراسری حکومت امریکاست.در مورد ایران هم برنامه واقعی عملی ندارد.رژیم چنچ بازی را کنار گذاشته و رسما دارد می گوید که رژیم اسلامی بهترین انتخابش هست! لذا برنامه عمل نظامی هم ندارد.همانطور که در مقاله اخیرم تاکیید کردم حضور نظامی امریکا در منطقه فاقد برنامه استراتژیک است و بطور واقعی نمی تواند وارد جنگ شود اما می تواند ترقه بازی راه بیندازد!

اینست که ترامپ طی 24 ساعت اینگونه بالا و پائین می پرد عذیان می بافد.اینگونه دارد اثبات می کندحکومتش فلج شده نه فقط در مورد ایران بلکه در مورد خاورمیانه در مورد خاور دور در مورد اروپا و همه جا! یک چیز گیجه سراسری به زبان اوسکولترین رئیس جمهورش!

 

(6)رژیم اسلامی برنده بازی نیست!

با اینکه این میمون بازی اخیر ترامپ به نفع رژیم اسلامی تمام شد اما در بلند مدت این رژیم هم در لبه مرگ و سرنگونی ایستاده. با اینکه تعدادی اوسکول ناسیونالیست وطنی را فریب داده اما پاسخی به مسائل مبرم جامعه ندارد.رهبرش اخرین ولی فقیه مطلقه خواهد بود و پوست کندنش به رژیم بدون ولایت فقیه هم یک پروسترویکای بی سرانچام خواهد بود که به فروپاشیش کمک می کند.

امواج اعتراضات مردم بی تردید در راهست.نظامی گری و ادای جنگ با امریکا راه انداختن هم نمی تواند پاسخ مردم باشد.طبقه کارگر ایران هر روز بیشتر برای تحرکات سیاسی جدی تر اماده می شود.کسی اسماعیل بخشی و سپیده قلیان و هزاران فعال کارگری را از یاد نمی برد.

رژیم اسلامی با ساختن صحنه های جنگ و اشتی با حکومت امریکا نمی تواند مردم را فریب دهد.فرجام دوم هم راه حلش نخواهد بود.

 

(7) ایا جنگ در راه هست؟

از دید من خیر! درگیری موضعی ممکنست اما جنگ امکانش نیست.رژیم انتخاب اول حکومت امریکا و غرب است و هیچکدام در موثعیت تداوم چنین جنگی نیستند.خودشان هم تکرار می کنند.واین لشکر کشی ها پیش زمینه فرجام دوم است.ترامپ در اخرین موضع گیریش با زبان الکنش همین را گفته!

راه حل جامعه جنبش طبقه کارگر گسترش اعتصابات سراسری و امادگی برای سازماندهی جنبش توده ای مسلحانه باشد.راه دیگری در مقابل جامعه نیست.سرنگونی انقلابی رژیم بدست مردم.به امام زاده ترامپ و حکومتهای غرب فقط راستهای بی اینده توسل می کنند!

 

 

 

منابع دیگر:

خبر سقوط هواپیمای بدون سر نشین جاسوسی امریکا توسط رژیم اسلامی

https://www.nytimes.com/2019/06/22/world/middleeast/iran-drone-revolutionary-guards.html

بحرانسازی دیگر ترامپ و رژیم اسلامی و تب و تاب مجدد اپوزسیون ارتجاعی

http://www.azadi-b.com/arshiw/?p=73571

طرح تبلیغاتی “خروج سربازان امریکا از سوریه” و سیاه بازیهای ترامپی!

http://www.azadi-b.com/arshiw/?p=71513

انتخابات میاندوره ای ،سقوط ترامپیزم و تغییر توازن قوا در امریکا

http://www.azadi-b.com/arshiw/?p=70622

ترامپیزم و توسعه بحران دموکراسی امریکائی

http://www.azadi-b.com/arshiw/?p=70069

افق توافق ترامپ با رژیم اسلامی (برجام دوم) و رسوائی دیگر راستها!

http://www.azadi-b.com/arshiw/?p=69193

ترامپیزم در چرخه سقوط و انزوا

http://www.azadi-b.com/arshiw/?p=68408

 


 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com