افق توافق ترامپ با رژیم اسلامی (برجام دوم) و رسوائی دیگر راستها!

افق توافق ترامپ با رژیم اسلامی  (برجام دوم) و رسوائی دیگر راستها!

salehinia@aol.com

مقدمه:

طی چند هفته گذشته ترامپ یک پشتک و واروی دیگر زد ، شبیه انچه در مقابل دیکتاتور کره شمالی انجام داد ، و بعد از شاخ و شانه کشیدن برای رژیم اسلامی و چرخاندن فرقه مجاهد بعنوان “الترناتیو” توسط همدستان رذلش (جولیانی و شرکا) با یک چرخش قابل پیش بینی اعلام کرد که “بدون قید و شرط” حاضر است با رژیم اسلامی به مذاکره بنشیند!

بازنده این بازیها البته پهلوی چی ها بودند و فرقه مجاهد .وگرنه آزادیخواهان عاقل می دانستند که این میمون بازی ترامپی ادامه میمون بازیهای قبلی ترامپ است و متدهای ترامپی در فضای دینامیزم سقوط حکومت امریکا دیگر اشکارتر از اینهاست!

خوشبختانه صاحب این قلم به شهادت اثارش منجمله در منابع این مقاله) جزو انها نبود که فریب این میمون بازیها را بخورد و از همان ابتدا با منطق نشان داد که این میمون بازیها بیشتر از گذشته تمایز سیاست اشکار و پنهان را که سنت سیاست بازان است  عریان می کند.

ترامپ یکی از خواص خوبش همینست که انچه سیاست بازان بورژوازی و قدرتمندان همواره کرده اند بیشتر عیان می کند.یکیش همین سیاست موازی است.یکی پشت پرده دیگریش جلوی صحنه برای فریب موقت افکار عمومی!

از واقعیتهای بالا بگذریم ببینیم این پشتک و وارو زدنهای ترامپی دارد به چه سمت می رود و بیرون زن از برجام را چگونه میشود با این پشتک و واروها بعنوان یک استراتژی پیوند داد:

 

(۱)از ترامپ “ناجی” تا ترامپ دلال رژیم اسلامی:

 

وقتی فاز اول میمون بازی ترامپی اغاز شد فرقه مجاهد و پهلوی چی ها هلهله کشیدند .او را ناجی ایران دانستند.به خودشان قول دادند تا چند ماه دیگر ترامپ این رژیم را سرنگون می کند تا لچک و تخت اینها برگردد به ایران!

فکر کردند که اگر چند تا رئیس جمهور مامور حکومت امریکا از بوش بگیر تا کلینتون تا اوباما با این رژیم کار کردند اینبار “سیاست امریکا کشتیبان دگر دارد” اینبار این احمدی نژاد امریکا توپش پر است!

ادمهای عاقل همانزمان گفتند که حکومت امریکا در فضای نزول و غروب این نظام همان شیر بی یال و اشکم است که از فرط ضعف چند زمانی غرش می کند و دیگر هیچ!

جغرافیای سیاسی دنیا تغییر کرده و ترامپیزم دارد با زبان خودش ثابت می کند که دوران سیادت حکومت امریکا تمامست.

قیقاجهای ترامپی علامت سقوط حکومت امریکاست و کوچکترین راهی برای برون رفت حکومت امریکا از چنبره بحرانهای درونی و بیرونیش متصور نیست.

ترامپ در حالیکه در چنبره بحران وسیع داخلی دست و پا می زند و جناح مقابلش هم در حزب دموکرات و هم جمهوریخواه دارند خود را برای استیضاح او اماده می کنند.در شرایطی که همکاران و پر و قیچی های او را بخاطر اختلاس بخاطر دزدی اموال مردم به دادگاه کشیده اند ، دارد زور می زند مگر در “عرصه خارجی ” دستاوردهائی نشان دهد و این می شود که میمون بازیهایش را در مقابل حکومت کره شمالی و روسیه از یکسو و در مقابل متحدین سنتی حکومت امریکا چه مکزیک و کانادا و چه پیمان ناتو دیدیم و خواهیم دید!

هر ادم عاقلی می داند که ترامپ اهل ازادی اهل برابری اهل انسانیت نیست.اما راستهای ایرونی از فرقه رجوی تا پهلوی چی ها به سنت قدیم افتادند تو دیگ این شارلاتانهای ناجی !

حتی اگر تاریخ حکومت امریکا را نمی شناختیم باز همین میمون بازی اخیر ترامپ با دیکتاتور کره شمالی می توانست راهنمای عقل ما باشد!

چند ماه قبل ترامپ این دیکتاتور کره شمالی را به فحاشی گرفت و تهدید اتمی کرد و بعد؟ نشست کنار او و اعلام کرد این دیکتاتور “عاشق مردمش هست” “باهوش است”! بعدش اعلام کرد که “خطر کره شمالی از بین رفته”!اعلام کرد که فاتح جنگ سرد با کره شمالی شده! البته واقعیت خیلی با این ادعای مضحک فاصله دارد!

خوب! بر اساس اون تجربه اخیر با کره شمالی عاقلان باید می فهمیدند که ترامپیزم چیست! اما تصمیم گرفتند راستها که نفهمند!

 

(۲)بیرون رفتن از برجام برای مماشات بیشتر با رژیم اسلامی در فاز بعد سوریه:

ترامپ از برجام بیرون زد و “شروطی”  را جلوی رژیم اسلامی گذاشت. بخش اصلی اون شروط مربوط بود به دخالتهای رژیم اسلامی در سطح منطقه خاورمیانه. پشت این شروط اعلام دور جدید مماشاتها و زد و بندها خوابیده. این نیست که ترامپ بتواند یا بخواهد “رژیم چنج” کند! زبان ترامپی است.عربده کشیدن و مماشات و زد و بند.

بعد اعلام “شروط” ترامپ اعلام کرد که “شدیدترین تحریمها را در مقابل ایران سازمان می دهد”. متحدین اروپائیش را که الان بشدت با او درگیر هستند فرا خواند که یا با ایران یا با او!

اخیرا اعلام کرد که انها که با تحریم او موافقت نکنند توسط او تحریم خواهند شد! یک عره گوزی دیگر!

این احمق فکر می کند که بطور یکطرفه انهم در دورانی که خودش بزرگترین بحران روابط را با حکومتهای متحد خود از انگلیس تا المان تا کانادا تا استرالیا ایجاد کرده (کاری به بلوکهای روسیه و چین نداریم که برایش تره هم خورد نمی کنند!) همونها قرار است بر خلاف تعدات خود در برجام رژیم اسلامی را تحریم کنند!

این احمق در زمانی که جنگ اقتصادی خود را با اروپا و روسیبه و چین (جنگ تعرفه ها) اغاز کرده و از همین الان صدمات بزرگی به سرمایه داران خودیش هم زده فکر می کند اینها به صف می شوند تا رژیم اسلامی را محاصره اقتصادی کنند؟ خوب ؟ شاید این احمق فکر دیگری دارد! صبر کنید!

 

(۳)تلاش برای محدود کردن رژیم اسلامی در سوریه ، اهمیت استراتژیک حفاظت مرزهای اسرائیل

 

اگر به فرض محال ترامپ را اینقدر احمق فرض نکنیم. اگر فرض کنیم که حداقل بخشی از حکومت امریکا واقعا هنوز در ترامپیزم برای خودش نمدی می بافد سوال این می شود که چرا اینقدر ترامپ میمون بازی در می اورد؟

پشت اون “شروط” و بیرون زدن از برجام پشت اون تهدیدها و اعلام تحریمها واقعا چه خوابیده؟

حساسترین فضای نظامی استراتژیک برای حکومت امریکا در منطقه خاورمیانه اسرائیل است و مرزهای سوریه از اینجهت برای حکومت امریکا حیاتی است.سنگر اصلی حکومت امریکا در منطقه خاورمیانه همینجاست. حکومت اسلامی بعد ریختن پشم داعش و پذیرش ماندگاری بشار اسد جانی به مرزهای اسرائیل بسیار نزدیک شد و این از دید من نقطه مهم در درک اهداف ترامپ و حکومتش در مرحله کنونی است.

ترامپ و حکومتش می دانند که در منطقه خاورمیانه طی دهسال گذشته بشدت باخته اند. سیاستهای اینها در خاورمیانه حتی با سازماندهی داعشیزم به جائی نرسید و داعش نتوانست خاورمیانه را در دستهای حکومت امریکا نگه دارد. اتحاد بشار اسد و رژیم اسلامی با حکومت پوتین بدجوری عرصه را به حکومت امریکا تنگ کرده و باد کردن حکومت عربستان هم نتوانست چاره شود.

حالا حکومت امریکا در وضعیت دفاعیست . گرفتن سوریه و عراق پیشکش ، اسرائیلشان در خطر است! اینست که میمون بازیهای ترامپی را من به این هدف می بینم که ترامپواقعا می خواهد با رژیم اسلامی وارد یک قرارداد بهتر بشود! قراردادی که حکومت اسرائبل و مرزهایش را تضمین کند و ارتش رزیم اسلامی را از سوریه بیرون بکشد.

بیرون رفتن برجام از دید من هدفش بستن یک قرارداد پربتر با رژیم اسلامی است و نه بیشتر! قراردادی که در مضمون خود دفاعی است و نه تهاجمی!

این قرارداد می پذیرد که رژیم اسلامی قدرت منطقه ای است به “شرط”! اون شرطها یکیش و مهمترینش بیرون بردن رژیم است از مرزهای اسرائیل.

(۴)برای رژیم اسلامی چه سودهائی هست در این میمون بازی ترامپی؟

خارج از اینکه رژیم اسلامی پیوندهایش را با کمپهای اروپا و روسیه و چین محکمتر می کند خارج از اینکه از میمون بازی متقابل و عره گوز کشیدنهای مشابه ضد امریکائی بهره تبلیقاتی می برد ، دز زمانی که این رژیم زیر فشار جنبشهای اعتراضی مردم ازادیخواه قرار داد و بحران همه جانبه سیاسی درونش را فرسوده به مائده ترامپی بسیار نیاز دارد!

رژیم اسلامی نگه داشتن نیروهای نظامیش در سوریه را براحتی فدای ماندنش خواهد کرد. “جام زهر ” خوردن یکی از راههای بقای این رژیم بوده!

بیرون رفتن نیروهای رژیم اسلامی در شرایطی انجام می شود که رژیم به اهداف اصلی خود در سوریه رسیده لذا فقط یک نمایش خواهد بود تا ثابت کند اماده همکاری با ترامپ است!

بسیار محتمل است یک روز  خامنه ای بیاید بگوید که بخاطر مصالح نظام نیروهایش را از سوریه حتی عراق بیرون خواهد کشید و شرایط برای برجام دوم اماده شود و ترامپ و خامنه ای بشوند قهرمانان صلح !

رژیم اسلامی با این کار مجددا برنده منطقه ای خواهد بود و ترامپ با همه میمون بازیهایش در امریکا مدعی خواهد شد که رژیم اسلامی را اچمز کرده! یک برد دو طرفه در جلوی صحنه سیاست!

خلاصه کنم:

از دید من برجام اول  را ترامپ کنار زد تا برجام دوم را سازمان دهد.این برجام دوم کلاه گشاد دیگریست. برنده اش در کوتاه مدت اوست و رژیم اسلامی! خوشبختانه اونها که در فرقه مجاهد و پهلوی چی ها التماس دعا داشتند برای ترامپ بدجوری “بور و خقیق” خواهند شد .

اما در سمت دیگر جنبش ازادیخواه و چپ باید این صحنه ها را ببیند پیش بینی کند و بموقع این میمون بازیها را روی سر طراحانش خراب کند.

پاسخ این میمون بازیها و بند و بستها را قیام مردم ایران و انقلاب مردم برای سرنگونی کامل نظام بهره کشی باید بدهد.مردم را برای انقلاب باید اماده کرد.

میمون بازی ترامپی هدفش زدن رزیم اسلامی نیست بلکه حفظ این رژیم است.حکومت امریکا و نظام سرمایه جهانی حالا حالا همکاران اسلام سیاسی هستند!

منابع بیشتر:

(۱)بیرون کشیدن ترامپ از برجام قدمی دیگر در سقوط امپراتوری امریکا

http://www.azadi-b.com/arshiw/?p=68036

(۲)مذاکرات ترامپ و پوتین در هلسینکی ، جلوی پرده و پشت پرده!

http://www.azadi-b.com/arshiw/?p=68910

(۳)تب تبلیغ برای فرقه مجاهد در استانه قیام بر علیه رژیم اسلامی و اسماعیل هوشیار

http://www.azadi-b.com/arshiw/?p=68686

(۴)پروژه مناظره شماره۱۵۶-

موضوع:آیا ترامپ قرار است به ایران آزادی بدهد؟ وظیفه آزادیخواهان در مقابل او چیست؟

 با شرکت : علا احمدی و سعید صالحی نیا

با مدیریت: سیمین مجد

https://www.youtube.com/watch?v=w_r0E90uObs&feature=youtu.be

کلیپ فشرده مناظره  ۱۵۶ برای مشاهده در ایران

https://www.youtube.com/watch?v=GwuTrmHvGIU&feature=youtu.be

(۵)پروژه مناظره شماره ۱۵۲-

موضوع:   بخش دوم از بحث پیرامون  تقویت قطب بندی اروپا در برابر امریکا بعد از بیرون رفتن ترامپ از برجام و تبعات آن، مقدمه بر بحث کمونیزم، تفکر  ایدئولوژیک  و علمی

 با شرکت : علا احمدی و سعید صالحی نیا

با مدیریت: سیمین مجد

https://www.youtube.com/watch?v=J3ut9PqEvbM