نماز وحشت

در اصطلاحات غیر مذهبی، و برای تشخیص اتفاقاتی که در حال وقوع اند، معمولا گفته میشود: “وقتی گوش ها را به زمین میچسپانید، صداهائی را میشنوید”. اما این غوغاها را جماعت اسلامی ها وقتی سرشان را هنگام نماز وحشت بر زمین میسایند، میشنوند و یا به آنان “وحی” میشود.

به این ادعاها و تکذیب میکنم های خانم فائزه رفسنجانی و “دفتر” احمدی نژادی ها توجه کنید:

“فائزه هاشمی دختر کوچک آیت الله هاشمی در گفتگویی با سایت انتخاب اظهاراتی جالب را مطرح کرد. او گفت محمود احمدی‌نژاد به او برای انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ پیشنهاد معاون اولی داده ولی او به خاطر عملکردش در سال ۸۸ و توهین‌هایی که به پدرش کرده نپذیرفته است”

(همه نقل قولها از روزنامه آفتاب یزد، ۱۵ آوریل ۲۰۲۱)

دفتر احمدی نژاد بیانیه داد: “:« بسم الله الرحمن الرحیم به اطلاع مردم شریف می‌رساند:«مطالب منتشرشده در رسانه‌ها منسوب به سرکار خانم فائزه هاشمی با ادعای پیشنهاد ائتلاف یا معاون اولی از سوی دکتر احمدی‌نژاد به ایشان، قویا و به طور کامل تکذیب می‌گردد.»،

پیروان مقام معظم هنگام سجود، شنیدند، و این را علنی هم اقرار کردند:

” این روزها در ابعاد داخلی و بین‌المللی، ایران اسلامی زیرِ ضرب است، در شوک است، پر از تردید است. غائله ی مرغ هم که خوابید اوضاع تغییری نکرد، مردم و سطح توقع مردم از همه ی زوایا و در همه ی امور به قدری بالا رفته که کمتر خبری آن‌ها را دگرگون می‌کند. در بُعد فساد ستیزی بعدِ اکبر طبری منتظر یک دگرگونی عظیم هستند مثل تعیین تکلیف بابک زنجانی یا بازگرداندن محمود رضا خاوری، در بُعد ریاست جمهوری، اسم‌هایی مثل سعید محمد و رستم قاسمی و محمدباقر قالیباف و محسن رضایی میرقائد آن‌ها را غلغلک نمی‌دهد. مردمی که از قالیباف‌ها و رضایی‌ها عبور کرده باشند، طبیعی است که از کنار پیشنهاد معاون اولی محمود به فائزه می‌گذرند! اصلاً همین که امثال محمود و فائزه خیال می‌کنند چنین اخباری ممکن است موج ایجاد کند، افکار عمومی را ترغیب به پیگیری کند یا اساساً توجهی را جلب کند یعنی باقی ماندن در گذشته، در روزهایی که بازنشدن درِ ماشین یا گیر کردن بخشی از لباس یک سیاستمدار برای مردم یعنی اهمیت داشت”

این را دیگر جز “کارشناسان مسائل ایران” در امثال بی بی سی و تلویزیونهای اجاره ای کسی “تکذیب” نمیکند. خیر! خود دست اندرکاران “داخل” اقرار میکنند که اسمهائی مثل سعید محمد و رستم قاسمی، قالیباف، محسن رضائی و میر قائدها، مردم را “غلغلک” نمیدهند. خودشان علنا اعلام کرده اند که آن موجودات “خیال” میکنند “چنان اخباری ممکن است موج ایجاد کند”، اما در عالم واقع “مردم از آن اسامی عبور کرده اند” و اینها بازهم بر این توهم سرمایه گذاری کرده اند که شاید در استخاره به قرآن، بتوانند چون خودشان، “مردم را هم در گذشته باقی بگذارند”

و این نتیجه گیری در خود رسانه های رژیم اسلامی را باید نشانه خبرهای هولناکتری برای سرنوشت اسلام سیاسی در ایران دانست وقتی که گوش ها را بر زمین میپچسپانیم غوغای در اعماق را میشنویم:

” مردم و سطح توقع مردم از همه ی زوایا و در همه ی امور به قدری بالا رفته” که کمتر خبری از این زندگی دانه درشتهای رژیم اسلام در “گذشته”  آن‌ها را دگرگون می‌کند.

ششدانگ حواس هر جریان جدی سیاسی، حرفه ای و غیر آماتور، مسئول و انقلابی و سوسیالیستی باید بر تلاطم امواج در اعماق متمرکز شود؛ و  از شیفتگی به “درون” خود و عکس و تصویر خود، اسارت در دنباله روی از هیجانات ظاهر و تعقل با چشم و نه با مغز، دست بر دارد.

ایرج فرزاد

۱۵ آوریل ۲۰۲۱ 

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate