رژیم ایران انتقام شکست از اسرائیل را از مردم ایران میگیرد

رژیم ایران انتقام شکست از اسرائیل را از مردم ایران میگیرد

بامداد سوم بهمن رژیم ایران دست به دو جنایت بزرگ زد و دو زندانی سیاسی و عقیدتی به نام‌های محمد قبادلو و فرهاد سلیمی را اعدام کرد.
رژیم ایران محمد قبادلویی را اعدام کرد که در دل خیزش انقلابی ژینا به تنهام قتل یک مامور سرکوبگر بازداشت شده بود! محمد قبادلو متهم شده است که با اتومبیل ماموران سرکوبگر رژیم ایران را زیر گرفته است! خانواده محمد قبادلو اعلام کردند که فرزندشان از سال ۱۳۹۵ از بیماری دوقطبی رنج برده است و کنترلی بر خود نداشته، پرونده محمد قبادلو در بیمارستان میلاد شهریار تهران نیز این ادعا را تایید میکند.
در پروسه دادگاهی محمد قبادلو رژیم ایران اجازه روند دادرسی عادلانه را نداد و قاضی صلواتی مانع آن شد که محمد قبادلو وکیل خصوصی را بگیرد و خود قاضی صلواتی برای این زندانی سیاسی وکیل تسخیری معرفی میکند که هر سه وکیل انتخاب شده محمد قبادلو توسط قاضی صلواتی به پرونده و روند دادرسی اعتراض می‌کنند که قاضی صلواتی حتی وکلای انتخابی خود را به جلسه دادگاه راه نمی‌دهد.
به دنبال این اعتراضات پرونده محمد قبادلو به دیوان عالی کشور منتقل شده و حکم اعدام به علت شواهد در پرونده حکم اعدام را نقض میکند و قرار می‌شود پرونده به شعبه هم عرض ارسال شود که بنابر گزارشات این پرونده به مدت سه ماه در دیوان عالی میماند و ارسال نمیشود، با نقض حکم اعدام محمد قبادلو شرایط برای گرفتن وکیل توسط خانواده محمد قبادلو فراهم می‌شود که خانواده محمد قبادلو آقای امیر رئیسیان را به عنوان وکیل مدافع فرزندشان انتخاب می‌کنند! پس از سه ماه ماندن پرونده در دیوان عالی و عدم ارسال به شعبه هم‌عرض به به یک باره اعلام می‌شود قرار است محمد قبادلو اعدام شود! در واقع رژیم ایران دست به یک اعدام فراقانونی میزند که حتی طبق قوانین خود قضائیه جمهوری اسلامی ایران هم غیرقانونی است.
همچنین در دیگر اعدام غیرقانونی در ایران رژیم ایران فرهاد سلیمی را هم اعدام کرد! آقای سلیمی به اتهام قتل عبدالرحیم تینا امام جمعه مسجد خلفای راشدین مهاباد، به «محاربه» و «افساد فی الارض»، «اقدام علیه امنیت ملی»، «تبلیغ علیه نظام»، «عضویت در گروه‌های سلفی» متهم شده بود!
 قابل ذکر است پس از قتل عبدالرحیم تینا هفت فعال اهل‌سنت کورد بازداشت شدند و قتل را به آن‌ها نسبت دادند! زندانیان اتهامات را رد کرده و گفته‌اند تنها به دلیل اعتقادات خود و فعالیت‌هایی همچون شرکت در جلسات مذهبی و پخش مطالب مذهبی دستگیر شده‌اند.
 به گفته زندانیان آن‌ها هنگام بازجویی تحت شکنجه روحی و فیزیکی قرار گرفته‌اند تا به اتهاماتی که مرتکب نشده‌اند، اعتراف کنند! بدین شکل رژیم ایران برای طناب دار خود به سراغ یک زندانی عقیدتی رفت و فرهاد سلیمی را قربانی کرد.
اما رژیم ایران چرا دست به این اعدام‌های فراقانونی میزند؟ پاسخ روشن است چرا که رژیم ایران در سیاست منطقه‌ای خود زیر بدترین ضربات قرار گرفته و‌ عمق استراتژیک آن در سوریه، یمن و فلسطین زیر ضربات اسرائیل، آمریکا و بریتانیا مورد حمله واقع شده است!
 اما شکست رژیم ایران تنها به این موارد محدود نمیشود بلکه اسرائیل نه عمق استراتژیک بله به صورت مستقیم نیروهای رژیم ایران را مورد حمله قرار داده است. از جمله چندی پیش ارتش اسرائیل رضی موسوی نفر دوم سپاه قدس پس از قاسم سلیمانی‌ فرمانده معدوم شده سپاه تروریستی قدس در سوریه را مورد هدف قرار داد! اما این پایان کار نبود چرا که ارتش اسرائیل چند روز پیش نیز دست کم ۱۱ تن از اعضای ارشد سپاه قدس، شاخه برون مرزی سپاه تروریستی پاسداران را هم مورد حمله قرار داد.
رژیم ایران سعی کرد با حملات به اقلیم کوردستان عراق به بهانه وجود پایگاه کذایی موساد اسرائیل و حمله به بلوچستان شرقی در پاکستان به بهانه حضور سازمان مسلح جیش‌العدل کشته شدن رضی موسوی را بپوشاند اما افشای قربانی شدن غیرنظامیان از جمله ژینا ۱۱ ماهه در اقلیم کوردستان عراق و حمیرا ۴ ساله و سلمان ۲ ساله و حمله ارتش پاکستان به عمق ۸۰ کیلومتری ایران در پاسخ حمله رژیم ایران به پاکستان این حملات که قرار بود نماد قدرت باشد به نقطه ضعف تبدیل شد‌. از همین رو رژیم ایران برای پوشاندن این شکست خود نیز تصمیم گرفت دو تن از زندانیان سیاسی و عقیدتی را اعدام کند تا به جامعه اعلام کند همچنان قدرت دارد!
اما برای جامعه ایران مشهود است که این اعدام‌ها نه از سر قدرت بلکه از سر ضعف است که تنها خشم عمومی را افزایش خواهد داد! خشمی که بدون شک بار دیگر در دل خیابان‌ها نمودار خواهد شد و پیکار را تا سرمنزل نهایی که سرنگونی رژیم ایران و استقرار آزادی، برابری و عدالت اجتماعی است را به موفقیت می‌رسانند.
ووکاشین پاکروان
فعال اکو-سوسیالیست و حقوق کوئیر (LGBT+)
Print Friendly, PDF & Email

Google Translate