در دفاع از “منشور مطالبات حداقلی تشکل های مستقل صنفی و مدنی ایران”

در دفاع از “منشور مطالبات حداقلی تشکل های مستقل صنفی و مدنی ایران”

۱- خیزش گسترده توده های مردم در ٥ ماه گذشته بیش از هر زمان جمهوری اسلامی را به سرنگونی محتوم خود نزدیک کرده است. قابل تردید نیست که امروز کوچکترین بهبودی در زندگی مادی و معنوی مردم ایران و کسب بدیهی ترین حقوق و آزادیهای فردی و مدنی در گرو بزیر کشیدن رژیم ارتجاعی جمهوری اسلامی است. 

۲- تحولات امروز فقط بر سر بود و نبود رژیم اسلامی نیست. آنچه امروز میگذرد تعیین میکند که فردا دهها میلیون انسان چگونه خواهند زیست. از هم اکنون کشمش طبقات و جنبشهای اجتماعی بر سر اینکه چه نظامی باید بر جای رژیم اسلامی بنشیند در بطن مبارزه علیه این حکومت آغاز شده است و در پی سرنگونی رژیم اسلامی و تا تثبیت حکومت بعدی ادامه خواهد یافت. انتخابی بزرگ دارد صورت میگیرد. آینده میتواند شاهد پیروزی ما و برپایی جامعه آزاد و برابر و مرفه و انسانی باشد، جامعه ای بدون استثمار، بدون فقر، بدون طبقات بالادست و فرو دست، بدون استبداد، بدون حاکمیت خرافات مذهبی و سنتها و اخلاقیات ارتجاعی، بدون نابرابری، و بدون تبعیض.

۳- ما در تحولات جاری برای یک پیروزی تمام عیار سوسیالیستی، برای تحقق آزادی، برابری، حکومت کارگری و برقراری یک جمهوری سوسیالیستی مبارزه میکنیم. حکومت کارگری با به اجرا گذاشتن کلیت برنامه کمونیستی خویش، شرایط آزادی و رهایی و برابری واقعی و کامل همه مردم را فراهم میکند. 

۴- در راستای تحقق اهداف فوق ما از کلیت “منشور مطالبات حداقلی تشکل های مستقل صنفی و مدنی ایران” دفاع میکنیم. این منشور اقدامی در چهارچوب هویت بخشی اجتماعی به اردوی آزادیخواهی و برابری طلبی و رفاه در جامعه ایران است. 

۵- ما تاکید میکنیم پیش شرط تحقق مطالبات مندرج در “منشور مطالبات حداقلی تشکل های مستقل صنفی و مدنی ایران” سرنگونی تمام و کمال رژیم اسلامی در ایران و امکان تحقق آن تنها در یک حکومت آزاد سوسیالیستی، ممکن است. جمهوری سوسیالیستی – شورایی از نقطه نظر ما مطلوبترین حکومت ضامن تامين وسيعترين آزادى ها، برابرى و رفاه همگان است.

۶- اتحاد کادرهای کمونیسم کارگری مردم آزادیخواه، زنان، جوانان و کارگران را به تلاش برای تبدیل این منشور به پرچم مبارزاتی جنبش توده های مردم برای سرنگونی رژیم اسلامی فرا میخواند.

اتحاد کادرهای کمونیسم کارگری
٢٠ فوریه ٢٠٢٣

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate