بيانيه مشترک … اعتراض به حضور علیرضا محجوب دبیر خانه کارگر به عنوان نماینده کارگران ایران در کنگره فدراسیون جهانی اتحادیه های کارگری 

 اعتراض به حضور علیرضا محجوب دبیر خانه کارگر به عنوان نماینده کارگران ایران در کنگره فدراسیون جهانی اتحادیه های کارگری
به پامپیس کریستیس دبیرکل فدراسیون جهانی اتحادیه‌های کارگری جهان
و اتحادیه های عضو(WFTU)
در راستای برگزاری هجدهمین کنگره فدراسیون جهانی اتحادیه های کارگری ضمن اعلام همبستگی باشما و در حالی که دولت های سرمایه داری شرایط غیر قابل تحملی را بر زندگی کارگران جهان حاکم کرده اند ، بسیار خوشحالیم که تشکل های بین المللی کارگران همچنان به ضرورت تلاش جمعی برای مقابله با این شرایط تاکید دارند.
امروز بر هیچ بخشی از طبقه کارگر جهانی پوشیده نیست که مبارزه متشکل و متحدانه تنها راه مقابله با ریاضت اقتصادی و تغییردر توازن قوای طبقاتی به نفع کارگران است.
متاسفانه طی ۴۰ سال گذشته کارگران ایران از حق ایجاد تشکلهای مستقل خود محروم بوده اند. در طی این سالها هر گاه که کارگران و فعالین کارگری تلاش کرده اند دست به ایجاد تشکلهای خود بزنند و یا اعتراضاتی بر علیه شرایط موجود سازمان بدهند ، دستگیر، زندانی و اخراج شده اند. هم اکنون تعداد زیادی از اعضای تشکلهای غیر دولتی کارگران و معلمان به جرم ایجاد تشکل و یا اقدامات مرتبط با اعتراض به سطح دستمزدها در زندانهای جمهوری اسلامی هستند . خانه کارگر و شوراهای اسلامی نیز که از تشکلهای وابسته به حکومت ایران هستند درهمکاری با سرمایه داران ودر جهت تامین منافع طبقه حاکمه در مقابل کارگران صف آرائی میکنند. نمایندگان واقعی کارگران ایران یا در زندانها هستند و یا تحت تعقیب نیروهای امنیتی . جلوگیری از متشکل شدن کارگران و سرکوب فعالین اتحادیه ای در ایرا ن بخشی از تلاش کارفرماها در جهت پایین نگاهداشتن دستمزدها وحفظ قراردادهای موقت و صفر ساعت است.
عمیقن متاسف شدیم که درکنگره شما آقای علیرضا محجوب دبیر خانه کارگر به عنوان نماینده کارگران ایران حضور داشته و غم انگیزتر اینکه به سمت نایب رئیس کنفدارسیون جهانی اتحادیه های کارگری نیز انتخاب شده است.
علیرضا محجوب دبیر کل خانه کارگر از نهادهای وابسته به حکومت ایران است که طی ۴۰ سال گذشته نقش بسیار مهمی در جلوگیری از ایجاد تشکلهای مستقل کارگری داشته است.
اعضای این نهاد همراه با نیروهای امنیتی و با هدایت سخنگوی خانه کارگر اسلامی در تاریخ ۱۹ اردیبهشت ۱۳۸۴ با حمله به دفتر سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران، پس از تخریب دفتر سندیکا اقدام به ضرب و شتم اعضا ی سندیکا کرده و تلاش نمودند تا آنجا را به آتش بکشند. در ۴۰ سال گذشته علیرضا محجوب از مشاوران اصلی روسای دولتهایی بوده است که ضد کارگری ترین سیاست های نیولیبرالی را به اجرا گذاشته اند. وی از سال ۱۹۸۱ مشاور نخست وزیر موسوی واز سال ۱۹۸۹ مشاور رئیس جمهور رفسنجانی، معمار اصلی اقتصاد نئولیبرالی ایرانی بود. علیرضا محجوب از سال ۱۹۹۶ تا سال ۲۰۲۰ در ۶ دوره نمایندگی درپارلمان اسلامی که اساسا بر انتخابات آزاد متکی نیست با عضویت در کمیسیونهای کار و تامین اجتماعی در تغییرات جدی در قوانین کار به سود کارفرمایان وهمچنین در اجرانی کردن سیاست مقررات زدائی از رابطه کارگر و کارفرما و تصویب قوانین مربوط به خصوصی سازی ها نقش جدی داشته است.
علیرضا محجوب نه فقط به عنوان عضوی از حکومت اسلامی ایران بلکه به عنوان لیدر تشکلی امنیتی به نام خانه کارگر طی ۴۰ سال گذشته تلاش نموده است تا از ایجاد تشکلهای کارگری مستقل از دولت و کارفرمایان جلوگیری نماید.
ما کارگران و تشکلهای کارگری ایران که از رویکرد جدی پامپیس کریستیس به عنوان دبیرکل جدیدWFTU برای مقابله با وابستگی و نفوذ سیاسی و ایدئولوژیک حلقه‌های مسلط سرمایه‌داری اطلاع یافتیم به آینده تشکل یابی کارگران که پیش نیاز اصلی برای خروج از شرایط کنونی طبقه کارگر جهانی است، بسیار امیدوار گردیده و آینده بهتری برای جنبش کارگری انتظار میکشیم .
اما این خوشحالی با شنیدن خبر حضور و انتخاب آقای محجوب به عنوان نایب رئیس WFTU به تعجب و نومیدی تبدیل شد. اکنون از شما می پرسیم کسی که طی ۴۰ سال گذشته مانعی جدی برای متشکل شدن کارگران ایران بوده است، چگونه میتواند عضو و از آن بدتر نائب رییس یکی از تشکلهای بین المللی کارگران باشد?
بر این اساس ما امضا کنندگان این نامه ازدبیر کل و اعضای محترم تقاضا داریم تا ضمن بازنگری در عضویت خانه کارگر حکومت ایران و نمایندگان آن در این نهاد بین المللی، زمینه را برای عضویت نمایندگان تشکلهای مستقل کارگری ایران در WFTU فراهم آورند.
با تشکر :
نهادهای همبستگی با جنبش کارگری در ایران
کارزار پشتیبانی از کارگران ایران
شورای همراهی با آلترناتیو کارگری در ایران
Print Friendly, PDF & Email

Google Translate