گزارش فرماندهی نیروهای سوریه دمکراتیک- عملیات پتک خلق در پیروزی علیه برپایی توطئه ی «خلافت دوم» داعش

گزارش فرماندهی نیروهای سوریه دمکراتیک- عملیات پتک خلق در پیروزی علیه برپایی توطئه ی «خلافت دوم» داعش

فرماندهی کل نیروهای سوریه دموکراتیک جزئیات حمله داعش به زندان السیناء و نیروهای حامی این حمله و همچنین جانباختن رزمندگان و غیرنظامیان شمال شرق سوریه و نیز مزدوران داعشی.

نیروهای دموکراتیک سوریه (SDF) از همکاری مردم با نیروهای خود به ویژه در محله های غوران، الظهور و النشوه قدردانی کردند و خواستار حمایت های بین المللی سیاسی و نظامی برای پایان دادن به تهدید داعش شدند.

این بیانیه که روز دوشنبه (۳۱ ژانویه ۲۰۲۲) در شهر حسکه ایراد شد، توسط نوروز احمد، عضو فرماندهی کل نیروهای سوریه دموکراتیک، با حضور سیامند ولات، فرمانده کل نیروهای امنیت داخلی شمال و شرق سوریه در کنار محمود برخودان، عضو فرماندهی کل نیروهای سوریه دموکراتیک، قرائت شد. 

بیانیه فرماندهی کل نیروهای دموکراتیک سوریه

در تاریخ ۲۰ ژانویه ۲۰۲۲، ساعت ۱۹، تروریست های داعش با برنامه ریزی قبلی به زندان الصناعه که هزاران مزدور داعش در آن نگهداری می شوند، حمله کردند و بسیاری از گروه های انتحاری نیز به این حمله پیوستند.

در ابتدای حمله مزدوران یک خودروی بمب گذاری شده را در دروازه اصلی زندان منفجر کردند و از سه محور به زندان حمله کردند تا آن را کنترل کنند و به نیروهای ما ضربه بزنند که برای پایان دادن به آن وارد عمل شدند. این موقعیت.

همزمان با آن، هزاران مزدور  زندانی در زندان به کارکنان زندان و نیروهای امنیتی داخلی و کارگران آنجا حمله کردند و یک واگن باری بزرگ مملو از سلاح و مهمات به دروازه زندان نزدیک شد، به طوری که مزدوران بازداشت شده بتوانند هنگام فرار از زندان، مسلح شوند.

اگر این حمله موفق می شد، نقشه آنها ادامه حمله به محله های «غوران و الظور» و همچنین برخی از نهادهای غیرنظامی و نظامی شوراهای خودمدیریتی منطقه بود و این دقیقاً همان برنامه ای بود که آنها خواست اجرای آنرا داشتند.

بار دیگر برای حمایت از حمله در محله‌هایی مانند «گوران و الظور» در داخل برخی از خانه‌ها تونل‌هایی حفر شده بود. انان می‌خواستند از این طریق، زمینه موفقیت طرح خود را فراهم کنند. اما نگهبانان و رزمندگان ما رشادت های بزرگی از خود نشان دادند، دلاورانه جنگیدند و به شهادت رسیدند. این رفقا عامل اصلی خنثی کردن نقشه سازمان تروریستی «داعش» بودند که متکی به روش غافلگیری بود. پس از آن نیروهای ما (SDF) و نیروهای امنیت داخلی (آسایش) به سرعت وارد عمل شدند و به صورت سازماندهی شده حرکت کردند و زندان را به محاصره  در آوردند و همچنین ساختمان دانشگاه را که فقط با دیواری از زندان جدا می شود رامحاصره کردند. پس از اعمال کنترل بر مجاورت آن دیوار، آشکار شد که شماری از مزدوران «داعش» که موفق به فرار از کوی زندان شده اند، به آن ساختمان ها رسیده اند، به همین دلیل پیرامون آن ساختمان ها نیز محاصره شدیدی برقرار شد.

از سوی دیگر کل محله «غوران» و همچنین محله های پیرامون آن دیوارهای امنیتی برقرارشد. سپس نیروهای ما وارد فاز تهاجمی شدند.

نیروهای ما در چارچوب کمپین «پتک خلق» عملیات پاکسازی را علیه مزدوران سازمان تروریستی «داعش» در مجاورت زندان، محله‌های حسکه و منطقه دیرالزور آغاز کردند. و در رقه نیز،  نیروهای ما (SDF) و نیروهای امنیت داخلی (آسایش) با مهارت تمام به سمت گروه‌های مزدور مهاجم حرکت کردند و بسیاری از آنها را منهدم کردند.

در نتیجه یک بار دیگر تمامی مزدوران دستگیر و به زندان های دیگر منتقل شدند.

به منظور آسیب نرساندن به جان و خانه شهروندان حسکه و همچنین حفاظت از کودکان (بچه های خلافت [داعشی]) که در زندان به سر می برند و به دلیل اینکه مزدوران داعش از آنها به عنوان “سپر انسانی” استفاده می کردند، نیروهای ما با حساسیت بالا حرکت کردند. در برخورد با این وضعیت، شکیبایی شدیدی نشان داده شد و اینسبب گردید که این روند زمان بیشتری را به خود اختصاص دهد.

در پایان با تکیه بر دلاوری های نگهبانان به رهبری رفیق «جمال کوبانی» که با مداخله دقیق و سریع خود مقاومت بی نظیری از خود نشان دادند و با آغاز عملیات گسترده در حسکه نقشه تروریست های سازمان “داعش” خنثی شد و اوضاع تحت کنترل درآمد.

حمله داعش یک حمله معمولی نبود، این حمله  از جمله طرح گسترده ای بود که از مدت ها پیش آماده شده بود. بر اساس اسناد ضبط شده و همچنین اعترافات داعش، اگر حمله آنها به زندان السیناء با موفقیت انجام می شد، حملات خود را به محله های دیگر در حسکه و همچنین به مناطق «الهول، الل، شداده و دیرالزور» انجام می دادند. و می توانستند طرح گسترده خود را برای اعلام خلافت ادعایی خود که به دروغ «دولت دوم اسلامی» نامیده شده است، عملی کنند.

حمله به زندان السیناء یک حمله محلی نبود، هدف آن تنها آزادسازی شماری از زندانیان تروریست نبود، بلکه می خواستند حمله ای گسترده به منطقه انجام دهند تا بار دیگر وحشت خود را گسترش دهند.

آنان می خواستند با حمله گسترده به منطقه، بار دیگر وحشت کشتار و تاریکی خود را بر مردم منطقه بگسترانند و بار دیگر داعش را بازسازی و زنده کنند. اما، سرانجام این طرح شکست خورد. یک بار دیگر، همانگونه که در «الباغوز» اتفاق افتاد، آنها به صورت دسته جمعی خود را تسلیم نیروهای ما کردند و ما کنترل اوضاع را به طور کامل برقرار ساختیم.

نیروهای ما بار دیگر با ایجاد روحیه و امید پیروزی برای همه بخش های منطقه، توانایی خود را در تحمیل اراده خود در کسب پیروزی‌ها نشان دادند.

بر اساس اطلاعات و اعترافات، برخی از هسته های داعش از مناطق اشغالی مانند سرکانی / رأس العین و گیر سپی / تل ابیض و بخشی دیگر از عراق به عنوان پشتیبانی از آنها آمده اند. اما طرح و اتاق عملیات، بنا به اسناد موجو.د، در خارج از مرزهای سوریه تهیه شده است.

قطعا حمله داعش ناگهانی زاده نشده است. پس از پیروزی الباغوز و پایان یافتن داعش از نظر جغرافیایی، این سازمان تروریستی عمداً با ایجاد رعب و وحشت بر جامعه و مردم منطقه، خود را به تناسب شرایط جدید بازسازی و بازسازی کرد تا صفوف خود را سازماندهی کند و به قدرت پیشین خود بازگردد. در منطقه همواره تلاش هایی برای حمله به نیروهای ما به ویژه در مناطق «دیرالزور، الرقه و الشدادی» و همچنین در خط مرزی عراق و سوریه داشته است.

بیش از سه سال است که نیروهای ما در حال مبارزه بی امان با گروه تروریستی داعش هستند تا آنها را از بازیابی قدرت جلوگیری کنند. آنچه در زندان السیناء رخ داد، نشان می دهد که داعش از شرایط سیاسی، سوء استفاده کرده و به طور مستقیم یا غیرمستقیم به برخی از کشورهای منطقه مانند دولت ترکیه برای انجام حمله متکی بوده است، زیرا دولت ترکیه به شمال شرق سوریه حمله می کند که به داعش نیروی روانی ببخشد، دوباره نفسی تازه کرده تا صفوفش را سازماندهی کند.

مناطق اشغالی سرکانی / راس العین و گیر سپی / تل ابیض نیز به امن ترین و محافظت شده ترین مناطق برای سازماندهی داعش و آموزش هسته های خود تبدیل شده است.

برخی از مزدورانی که به زندان السیناء حمله کردند از آن مناطق بودند، بنابراین ترکیه مسئولیت حملات تروریستی در منطقه را بر عهده دارد.

از سوی دیگر، همکاری خوبی بین نیروهای ما و ائتلاف جهانی برای شکست داعش به وجود آمده و هم هماهنگیدر عملیات و مبارزه با سازمان تروریستی داعش صورت گرفته است. اما از زمان شکست جغرافیایی سازمان تروریستی داعش، حضور هزاران زندانی داعش و ده ها هزار خانواده آنها در کمپ الهول، بار سنگینی را بر دوش نیروهای SDF و  شمال شرق سوریه AANES گذارده است. 

حمله اخیر، ثابت کرد که سازمان تروریستی نه تنها تهدیدی بزرگ برای مناطق ما، بلکه برای امنیت کل جهان است. این حمله نشان داد که کمک فوری بین المللی به نیروهای سوریه دموکراتیک و AANES، به ویژه از سوی ائتلاف جهانی، از نظر نظامی و نیاز به ارائه فناوری های پیشرفته برای آنها امری ضروری است. از نظر سیاسی و با توجه به لزوم از بین بردن سازمان تروریستی، این کمک ها باید تشدید شود تا این تهدید و تهدید برای کل جهان متوقف شود.

این حمله یک بار دیگر این ضرورت را نشان داد که باید به جستجوی راه حل های رادیکال برای حضور خانواده های مزدوران در کمپ الهول پرداخت که به بمب ساعتی تبدیل شد. پرونده تسریع در محاکمه و محکومیت تروریست های داعش نیز بار دیگر مطرح شد و مبنای یک دادگاه بین المللی قرار گرفت.

تا زمانی که ما در یافتن راه حل های رادیکال و اجرای آنها چشم انتظار بمانیم، داعش از آن سود خواهد برد.

مردم ما در الحسکه به طور کلی «با اعراب، کردها، سریانی‌ها و آشوری‌ها» و به‌ویژه ساکنان محله‌های «گیوران، الظهور و النشوه» و در همه محله‌های شهر نشان داده‌اند. همکاری با نیروهای ما (SDF) و نیروهای امنیت داخلی طی هفته گذشته  بی مانند بود.آنها از محله ها و شهر خود دفاع کردند و به سرعت اطلاعات را به نیروهای امنیتی رساندند. رخداد هفته گذشته نیز ثابت کرد که اگر رزمندگان و مردم با هم متحد شوند، پیروزی حتمی و بی تردید است. این به نمونه ای درخشان از حقیقتی تبدیل شده است که ما در آن زندگی کرده ایم. از این رو ما از مردم خود در الحسکه به خاطر هوشیاری و روحیه فداکاری تشکر می کنیم و همچنین از کمک هایشان و جایگاه شریفشان در کنار نیروهایشان سپاسگزاری می کنیم. ما همچنین به مردم خود در شمال و شرق سوریه می گوییم که نسبت به حملات داعش و دیگران لازم است احتیاط و هوشیاری بیشتری نشان دهیم. آنها باید خود را نیرومندتر سازماندهی کنند و از محله ها، روستاها و خانه های خود دفاع کنند. این یکی از درس هایی است که می توان از این حمله سازمان تروریستی داعش دریافت کرد.

بار دیگر از نیروهای ائتلاف بین المللی که در هفته گذشته همکاری و هماهنگی خوبی با نیروهای ما نشان دادند و کمک های قوی و موثری به آنها ارائه کردند، قدردانی می کنیم.

نیروهای دموکراتیک سوریه و نیروهای امنیت داخلی نیز روحیه فداکاری بالایی از خود نشان دادند و امیدها و نقشه های سازمان تروریستی “داعش” را در گلو خفه کردند. در این کارزار شماری از رزمندگان ما به شهادت رسیدند . بر این اساس از همه شهدای کمپین «پتک خلق‌ها» با احترام یاد می‌کنیم و باآنها عهد می‌بندیم که به یک پیروزی بزرگ دست یابیم. ما همچنین موفقیت این کمپین را به مردم و همه مبارزان و رهبران خود تبریک می گوییم.

ما درخواست خود را به افکار عمومی و همه طرف های ذیربط می رسانیم، به آنها می گوییم برای اینکه کابوس داعش دوباره تکرار نشود و سازمان تروریستی “داعش” نتواند صفوف خود را گردآوری کند، ارائه کمک و یاری – و نیرومندتری- به نیروهای سوریه دموکراتیک، مردم سوریه، بخش های شمال و شرق سوریه و اداره خودمدیریتی ضروری است. هرچه حمایت های سیاسی، نظامی و اقتصادی از نیروهای SDF و AANES بیشتر شود، داعش ناتوان ترشده و به گرداب فروپاشی و نابودی وارد می شود.

سازمان تروریستی “داعش” تلاش کرد تا منطقه و ساکنان آن را به زندگی در روزهای سیاه و کابوسی که آنها را فراگرفته بازگرداند و برای این کار از چندین جهت سود برد. اما قهرمانی، شجاعت رزمندگان ما و هوشیاری بالای آنها و همراهی مردم ما با نیروهای آنها و حمایت از آنها، پیروزی دیگری را در سالگرد پیروزی مقاومت کوبانی رقم زد. ما نیز به نوبه خود این پیروزی را به مردم و شهدای خود تبریک گفته و تقدیم می کنیم.

در چارچوب کمپین «پتک خلق»، عملیات پاکسازی محلی در نقاط مشخصی مانند «دیرالزور و رقه» و همچنین عملیات‌های گسترده‌تر علیه بقایای گروه تروریستی داعش و سلول های خاموشش همچنان ادامه دارد. 

مزدوران سازمان تروریستی “داعش” در داخل زندان ۷۷ تن از کارکنان نهادها و نگهبانان زندان را به طرز فجیعی به قتل رساندند. در درگیری ها و نبردهای بیرون از زندان که هفت روز به درازا انجامید، ۴۰ تن از رزمندگان ما و ۴ شهروند به شهادت رسیدند.

در نتیجه کلی کمپین «پتک خلق»، ۱۲۱ تن از مبارزان و کارگران زندان ما قهرمانانه جان باختند.

یک بار دیگر از تمامی همه شهدای خود  با احترام یاد می کنیم.

تعداد کشته‌شدگان تروریست‌های داعش: ۳۷۴ نفرگزارش شده اند.

https://anfenglishmobile.com/kurdistan/sdf-announces-results-of-the-operation-against-isis-in-heseke-57839

برگردان: عباس منصوران ۳۱ ژانویه ۲۰۲۲

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate