همکاری دولت سوئد و جمهوری اسلامی محکوم است!

دولت سوئد بار دیگر سعی بر این دارد که به بهانه شکایت مقامات جمهوری اسلامی، دست به بازجویی از معترضین و شرکت کنندگان در تظاهرات های مقابل سفارت جمهوری اسلامی در استکهلم بزند. اخیرا، یکی از معترضین برای بار دوم به بازجویی فراخوانده شده است تا به شکایت رسیدگی کند.

جمهوری اسلامی همواره سعی کرده است تا موانع متعددی در مقابل هرگونه اعتراض در خارج از کشور ایجاد كند. اگر در دوره ای مستقیما با حربه ترور در خارج، و یا سپس با اتکا به پلیس بین المللی و پرونده سازی در اینترپول این امر را به پیش می برد، امروز با شکایت بر اساس قوانین موجود در مثلا سوئد اقدام کرده است تا همان هدف تحدید اعتراض به خود را انجام دهد. اما طی ۴۰ سال اخیر، پیوستگی و ربط مستقیم اعتراض علیه جمهوری اسلامی در داخل و خارج از ایران، هر بار این سیاست های جمهوری اسلامی با شکست مواجه کرده است. همچون داخل ایران، جمهوری اسلامی قادر نبوده و نخواهد بود جلوی صف عمومی مردمی که کل این حکومت را به رسمیت نشناخته و برای سرنگونی آن تلاش می کنند را بگیرد.

اینبار دولت سوئد نیز با بازجویی از معترضین به این حکومت، یکبار دیگر بیهوده سعی دارد تا همراهی خود با جمهوری اسلامی را نشان دهد. جامعه و مردم در سوئد نیز، بر خلاف انتظار این دولت، حاضر به پذیرفتن احکام صادره برای خفه کردن صدای اعتراض علیه این حکومت نبوده و نیستند.

شکی نیست که نه تنها ایرانیان در سوئد، بلکه مردم آزادیخواه این کشور همچون مردم در ایران و دیگر کشورها نیز، این خوشخدمتی های امروز دولت سوئد را بخشی از دورویی و پوچی “دمکراسی اسکاندیناوی” می دانند. در حقیقت به همین دلیل است که دولت سوئد، با دستچین کردن و بازجویی از معترضان به بهانه های “قانونی”، هراس خود از صف عظیمی که مقابل هرگونه تعرض به حق اعتراض حی و حاضر در جامعه حضور دارد را به نمایش گذاشته است. با اتکا به همین صف عظیم است که این اقدام دولت سوئد را می بایست در همینجا عقیم کرد.

تشکیلات خارج کشور حزب کمونیست کارگری-ایران حکمتیست (خط رسمی)

۹ دسامبر ۲۰۲۰

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate