گسترش اعتراضات توده ای در عراق، شکاف در حاکمیت

اطلاعیه خبری شماره ۴ دفتر کردستان حزب حکمتیست (خط رسمی)

اعتراضات توده ای برای سومین روز متوالی در شهرهای مختلف کردستان عراق منجمله شهرهای رانیە، چمچمال، قلادزی، سید صادق، پیرە مگرون و دربندیخان همچنان ادامه دارد. اعتراضاتی که در صفوف حاکمیت و نیروی سرکوب آن شکاف انداخته است.

آخرین خبرهای رسیده حاکی از این است که امروزشهر سید صادق به کنترل مردم معترض در آمده و نیروهای سرکوبگر دولت اقلیم از شهر سلیمانیه راهی این شهر شده اند.

در شهر رانیه درگیری نظامی میان مردم و نیروهای سرکوب دولت اقلیم در جریان است و تعدادی از نیروهای پیشمرگان به صف مردم پیوسته اند.

مسُول پلیس شهر چم چمال امروز اعلام کرده است نیروی پلیس این شهر در اعتراض به عدم پرداخت حقوقهای معوقه و وضعیت وخیم معیشتی خود دست از کار میکشند واز مردم این شهر خواسته است که راسا مسلحانە از زندگی و شهر خود دفاع کنند.

جاده شهر کلار بە سلیمانیە توسط زنان معترض “دربندیخان” مسدود شده است. زنان معترض مانع حرکت کامیونهای نفت شده اند.

تعدای از نمایندگان پارلمان درمحل پارلمان دست بە تحصن زدە و اعلام کرده اند تا قطع خشونت دولت، اعتصابشان ادامە دارد. علاوه بر این دو نماینده پارلمان عراق از سفارت آلمان درخواست کرده اند برای آزادی دستگیر شدگان در شهرهای دهوک و اربیل کە از طرف حزب بارزانی دستگیر شدە اند پا درمیانی کنند و حزب بارزانی را برای آزادی دستگیر شدگان تحت فشار قرار دهند.

در این میان رئیس دولت اقلیم، مسرور بارزانی، در اوج بیشرمی در جواب به اعتراض مردم به فقر و فلاکت و فساد مالی دولت، احزاب و رهبری این احزاب، اعلام کرده است مردم معترض باید یقە حکومت بغداد را بگیرند چرا که مسئولیت پرداخت حقوق به عهده دولت مرکزی است.

مردم کردستان عراق شایسته زندگی مرفه و آزاد و خلاصی از جهنمی اند که دولت اقلیم و احزاب قومی و مذهبی برای آنان درست کرده اند.

زنده باد مبارزات مردم آزادیخواه کردستان عراق

دفتر کردستان حزب حکمتیست (خط رسمی)

۹ دسامبر ۲۰۲۰

+++

اطلاعيه هاى ديگر

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate