برای آزادی و لغو احکام فعالین کارگری و حامیان طبقه کارگر تلاش کنیم

برای آزادی و لغو احکام فعالین کارگری و حامیان طبقه کارگر تلاش کنیم

در ادامه ماهها آزار و تعقیب فعالین کارگری و فعالان اجتماعی همسو با طبقه کارگر، در روزهای اخیر، نیروهای امنیتی و قوه قضاییه حکومت اسلامی، همچنان به تعقیب و دستگیری فعالان کارگری و اجتماعی ادامه میدهند.
طی روزهای گذشته قوه قضاییه با پرونده سازی برای فرزانه زیلابی وکیل دلسوز کارگران هفت تپه طی حکمی این وکیل شرافتمند را به مدت ۶ ماه از حق وکالت محروم کرده است. از سوی دیگر هیراد پیربداقی از فعالان حامی کارگران هفت تپه با فریب برای تحمل حکم زندان که پیش از این توسط قوه قضاییه منتفی اعلام شده بود دستگیر و روانه زندان گردید.
این در حالی است که علی نجاتی همچنان برای اجرای حکم زندان که پیش از این منتفی اعلام شده بود، تحت فشار قوه قضاییه و نیروهای امنیتی است.
این همه در حالی صورت می گیرد که رییس بدنام قوه قضاییه که سابقه شرم آوری در سرکوب و کشتار فعالان سیاسی و اجتماعی دارد،در جهت تبلیغات انتخاباتی تلاش میکند تا خود را مدافع کارگران هفت تپه نشان دهد.
در اقدامی دیگر نیروهای امنیتی در سقز، عثمان اسماعیلی و محمود صالحی از فعالان شناخته شده کارگری را به دلیل شرکت در مراسم روز جهانی کارگر دستگیر کرده اند. نباید فراموش کرد که محمود صالحی به دلیل مشکلات جسمی نیاز مستمر به خدمات پزشکی دارد.
اگرچه نیروهای قضائی و امنیتی تقاضای وثیقه برای آزادی این دو فعال کارگری کرده اند اما آنان با وثیقه گذاری مخالفت نموده و اعلام کرده اند که جرمی مرتکب نشده اند که برای آزادی خود وثیقه گذاری کنند.
این رویکرد محمود صالحی و عثمان اسماعیلی علیرغم اصرار و کاهش حداکثری میزان وثیقه درخواستی از سوی مقامات، اقدامی شجاعانه و درخور تحسین است که میتواند نتایج مثبتی به دنبال داشته باشد. با مقاومت در برابر وثیقه های درخواستی از سوی قوه قضاییه و ارگانهای انتظامی و امنیتی، میتوان به تهدید دائمی فعالان غیر محبوس از طریق به اجرا گذاشتن وثیقه ها ، خاتمه داد.
حمایت و انعکاس اقدام شجاعانه محمود صالحی و عثمان اسماعیلی و همچنین جلب حمایت های گسترده تر داخلی و جهانی از فرزانه زیلابی وظیفه فوری همه ما فعالان کارگری و اجتماعی و تشکلهای کارگری و سیاسی است.
کارزار پشتیبانی از کارگران ایران علاوه بر اقداماتی که دراین زمینه در دستورکار دارد، در عین حال خود را بخشی از تلاش های عمومی تر و جمعی میداند که سایر نیروهای اجتماعی در دست اقدام دارند. ما آمادگی خود را در همکاری با هرگونه تلاش جمعی در جهت دفاع از فعالان در معرض خطر و دفاع از حامیان طبقه کارگر، اعلام میکنیم.

کارزار پشتیبانی از کارگران ایران

اردیبهشت ۱۴۰۰

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate