چه کسی مسئول مرگ پناه جوی کرد ایرانی در کردستان عراق است؟

چه کسی مسئول مرگ پناه جویی کرد ایرانی در کردستان عراق است؟
چند روز پیش یک پناه جویی کرد ایرانی به علت عدم رسیدگی به پرونده اش در مقابل دفترکمیساریای عالی پناهنده گان شهر اربیل
کردستان عراق اقدام به اتش زدن خود کرد.
این صحنه دلخراش و نارحت کننده درست پیش چشم رسانه ها و دفتر کمیساریا انجام گرفت. اما در کمال ناباوری هیچ اقدامی برای ممانعت فردمذکور از خود کشی توسط کسانی که در صحنه حضور داشتند انجام نگرفت٬درنهایت پناه جویی معترض با سوختگی نود درصدی روانه بیمارستان گردید.کمیسایای عالی پناهنده گان و حکومت اقلیم کردستان عراق ٬باید جوابگوی این مصیبت پیش امده باشند.
لازم به ذکر است حدود بیست دقیقه بعد از خود سوزی این پناه جو امبولانسی جهت انتقال وی به بیمارستان اعزام شد.
این شرایط به شدت بحرانی و غیر انسانی که پناه جویان ایرانی با ان روبرو هستند تنها مربوط به کردستان عراق نیست.
متاسفانه چندین سال است که کمیساریای عالی پناهنده گان سازمان ملل و کشورهای پناهنده پذیر از برخورد بشردوستانه ومناسب حق و حقوق پناهندگی برای ایرانیها سرباز رده اند.این عدم رسیدگی و پاسخ مناسب ٬وضعیت غیر قابل تحمل را برای پناه جویان ایرانی به وجود اورده است.خودکشی٬تن فروشی٬مرگ در بیابان ودریا در زندگی مرگبار پناه جویی ایرانی عجین شده است.
مردم ایران چهل و سه سال است توسط حکومت فاسد و فاشیست جمهوری اسلامی به بیرحمانه ترین وجه ممکن مورد زندان٬شکنجه تجاوز٬اعدام تبعیض و بیعدالتی قرار گرفته اند.جایز تیست مجامع حقوق بشری و بین المللی هم انهارا فراموش و مورد جفا قرار دهند.
شورای همبستگی پناه جویان و پناهنده گان ایرانی ضمن حمایت از حق و حقوق پناهندگی براساس اعلامیه جهانی حقوق بشر و کنوانسیونهای مرتبط با ان ٬باردیگر مجامع حقوق بشری و وجدانهای بیدار را برای حمایت پناه جویان فراموش شده ایرانی فرامی خواند.ما همگام با داد خواهان این واقعه ناگوار ٬اعتراض خودرا نسبت به عملکرد غیر انسانی کمیساریای عالی پناهنده گان و حکومت اقلیم کردستان ابراز می داریم.باید تلاش کرد مسئولین مربوطه را شرمسار و وادار به پاسخ گویی کرد.

شورای همبستگی پناه جویان وپناهنده گان ایرانی در ترکیه

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate