موضوع دیپورت پناهجویان ایرانی به مجلس ترکیه رسید

موضوع دیپورت پناهجویان ایرانی به مجلس ترکیه رسید.

روز پنچ شنبه ۱۵/۱۲/۲۰۲۳ دو پناه جویی ایرانی به نامهای «شه وگار محمدی و حسین منبری» همراه با ۱۴۳ پناهجوی دیگر توسط پلیس ترکیه در نزدیکی ازمیر بازداشت شدند.
بازداشت شدگان بعد از یک شبانه روز ،(بغیر از شه وگار و حسین  ) همگی ازاد شدند.
با وجودی که نامبردگان خود را فعال سیاسی و مخالف رژیم ایران معرفی کرده اند ،اما در کمال تاسف اداره مهاجرت موغلان ،آنها را در معرض خطر دیپورت قرار داده است.
حسین و شه وگار ، پناهجوی سیاسی هستند و دیپورت انها به ایران باعث به خطر افتادن جان انها خواهد شد.

تلاشهای شورای همبستگی از کانالهای مختلف باعث شد که دست گیری پناه جویان ایرانی پوشش رسانه ای مناسبی داشته باشد.و در مجلس ترکیه مطرح شود.
در ایلر خبر در همین رابطه امده است؛
«احمد شیک»از حزب کارگر ترکیه خطاب به سویلو و چاوش اوغلو می گوید: آیا می دانید در صورتی که پناهجویان ایرانی دیپورت شوند اعدام خواهند شد؟

در چنین شرایطی که جمهوری اسلامی علیه معترضین شمشیر از رو بسته است،صدها نفر را قتل عام ،و هزاران نغر را بازداشت کرده است.
در شرایطی که رژیم ایران با بیرحمی وحشیانه دستگیر شدگان را مورد آزار، اذیت،زندان ،شکنجه،تجاوز و اعدام قرار داده است ،چرا باید پناهجویان ایرانی زیر شمشیر دیپورت قرار گیرند؟
ما بار دیگر از مجامع بین المللی،حقوق بشری و کشورهای پناهنده پذیر می خواهیم نسبت به شرایط سخت و تحمل ناپذیر پناهجویان آسیب پذیر و در خطر ایرانی در ترکیه بی تفاوت نباشند.
آنها به ناچار و در اثر فشارهای امنیتی مجبور به فرار و کوچ اجباری شده اند.

شورای همبستگی پناهجویان و پناهندگان ایرانی در ترکیه.
۲۲/۱۲/۲۰۲۲

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate