اداره مهاجرت شهر دنیزلی ترکیه تصمیم گرفته است که اقای یداله باقری را به کمپ دیپورتی منتقل کند

اطلاعیه.

به اطلاع تمام فعالان حقوق بشری،پناهندگی و انساندوست می رسانیم که امروز ۱۲ جون ۲۰۲۳ برابر با ۲۲  خرداد ۱۴۰۲ باخبر شدیم که اداره مهاجرت شهر دنیزلی ترکیه تصمیم گرفته است که :
اقای یداله باقری زندانی سیاسی دهه ی شصت،فعال کارگری و سیاسی که چندین سال است به عنوان پناهجو در ترکیه به سر می برند را به کمپ دیپورتی منتقل کند.
متاسفانه ایشان سالخورده و مریض هستند. ضمن اینکه چندین سال است آقای باقری همراه با خانواده اش، به علت فشارهای امنیتی رژیم ایران و ترس از شکنجه و زندان تن به فرار و کوچ اجباری داده است.

علاوه بر این ، در صورت دیپورت آقای باقری و خانواده اش به ایران ، توسط رژیم جمهوری اسلامی ایران ،در معرض شکنجه،زندان و احیانا خطر مرگ قرار خواهند گرفت.
لذا ما ضمن محکوم کردن انتقال به کمپ و یا احیانا دیپورت آقای یداله باقری با خانواده اش به ایران ،از تمام نهادها،ارگانها ،احزاب و گروهای سیاسی و حقوق بشری می خواهیم که به یاری این خانواده آزار کشیده و رنجدیده به شتابند.
آقای باقری و خانواده اش حق دارند بر اساس قوانین مهاجرت پناهندگی و اعلامیه جهانی حقوق بشر ،در مکانی امن و در کمال امنیت و ارامش اسکان داده شوند.

شورای همبستگی پناهجویان و پناهندگان ایرانی در ترکیه.

۱۲ جون ۲۰۲۳

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate