تشدید جنایات جنگی آمریکا و ادامه نسل‌کشی اسرائیل متعاقب حکم دادگاه لاهه  

تشدید جنایات جنگی آمریکا و ادامه نسل‌کشی اسرائیل متعاقب حکم دادگاه لاهه  

نوشته: مارگارت کیمبرلی

برگردان: آمادور نویدی

تشدید جنایات جنگی آمریکا متعاقب حکم دادگاه  لاهه علیه اسرائیل

 قبل از صدور حکم دادگاه بین‌المللی دادگستری( ICJ- از این به‌بعد دادگاه لاهه) علیه اسرائیل به اتهام نسل‌کشی، دولت بایدن با اسرائیل تبانی کرد که آژانس کمک‌رسانی سازمان ملل به فلسطین را متهم به هم‌کاری با  جنبش مقاومت فلسطین کند. واشنگتن با ارتکاب جنایت جنگی و مجازات جمعی مردم غزه تلاش می کند نسل‌کشی اسرائیل را ماست‌مالی کند.

جمهوری آفریقای جنوبی در ۲۹ دسامبر ۲۰۲۳، اسرائیل را در ارتباط با حمله به مردم غزه، و عدم‌جلوگیری از جنایت نسل‌کشی

(۱)  به نقض کنوانسیون سازمان ملل متحد متهم نمود. در ۲۶ ژانویه ۲۰۲۴ (۲)، دادگاه لاهه حکم داد که ادعای نسل‌کشی علیه اسرائیل پذیرفتنی‌ست و اسرائیل باید به کشتار فلسطینی‌ها در غزه پایان بدهد. با وجود تلاش‌ها جهت مبهم کردن یا ادعای پیروزی اسرائیل، معنای حکم صادر شده  دادگاه نمی‌توانست واضح‌تر از این باشد.

برخلاف انتظار بسیاری از مردم جهان، دادگاه  لاهه از کلمه «آتش‌بس» استفاده نکرد، اما قضات  اظهار داشتند که باید به کشتار پایان داد. دادگاه برخلاف خواسته اسرائیل، این پرونده را رد نکرد. تمام تجزیه و تحلیل‌های دنیا نمی‌تواند این تصمیم دادگاه را انکار کند.

  باتوجه به وضعیتی که در بالا بدان اشاره شد، اسرائیل باید طبق تعهداتش تمام اقداماتی را که در حیطه اختیارات اوست جهت جلوگیری از ارتکاب همه اعمال در محدوده ماده دوم این کنوانسیون بکارگیرد، به ویژه ممانعت از: 

۱) کشتار اعضای گروه؛

 

۲) ایجاد آسیب جدی جسمانی یا روحی اعضای گروه؛

۳) تحمیل عمدی شرایط زندگی محاسبه شده به گروه  که  منجر به نابودی فیزیکی کُل یا بخشی از آن شود؛ و

۴) تحمیل اقدامات تدابیری که مانع از  تولد کودکان در درون گروه شود.

دادگاه یادآوری می‌کند هنگامی‌که این اقدامات به‌منظور نابودی کامل یا جزیی یک گروه باشد، در چارچوب ماده دوم کنوانسیون قرار می‌گیرد.(لطفا به پاراگراف ۴۴ کنوانسیون نگاه کنید).  

بعلاوه، دادگاه مطرح کرد که اسرائیل باید با کار مؤثر بلافاصله ضمانت دهد که نیروهای نظامیش مرتکب هیچ‌یک از اعمال فوق الذکر بالا نشوند.

هم‌چنین دادگاه  براین باورست که اسرائیل باید از همه اقداماتی را که در حیطه قدرت دارد جهت جلوگیری و تنبیه تحریک مستقیم و علنی جهت ارتکاب نسل‌کشی در ارتباط با اعضای گروه فلسطینی در باریکه غزه استفاده کند.(تأکید از ماست)

  

شکست اسرائیل با اقدامات آمریکا و متحدانش واضح‌ترست، حتی اگر فردی  نتواند حکم دادگاه را بخواند و درک کند.

در همان روزی‌که دادگاه لاهه حکمش را صادر کرد، وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد(۳) که آمریکا موقتا کمک مالی اش را به آژانس کمک‌رسانی و کار سازمان ملل (آنرواUNRWA) متوقف می‌کند، زیرا اسرائیل مدعی‌ست که ۱۲ کارمند آژانس آنروا در عملیات نظامی حماس در ۷ اکتبر ۲۰۲۳ شرکت داشته اند.

این کار وزارت امور خارجه آمریکا سریعا توسط اطلاعیه‌های مشابهی از طرف بریتانیا، کانادا و اتحادیه اروپا دنبال شد، زیراکه آن‌ها دست‌نشان‌ده‌های گوش بفرمان عموسام هستند.

اما، جالب‌ این‌جاست که آنتونی بلینکین، وزیر امور خارجه آمریکا، پس از ۷ اکتبر ۲۰۲۳  کارهای آژانس(آنروا) را ستود. وی در ۵ نوامبر ۲۰۲۳ (۴)،  مطلب زیر را در برنامه رسانه اجتماعی (X) منتشر کرد:

«در مدت دیدارم از اردن، با کارکنان  آنروا(۵) در غزه صحبت کردم. درباره  فداکاری بسیار بزرگ نجات‌دهنده ای شنیدم که در مواجه با شرایط بسیار سخت انجام وظیفه می‌کند. ما جهت سرعت عمل کمک به آن‌ها تلاش می‌کنیم تا آن‌ها بتوانند به مردم فلسطین  یاری دهند.»

طبق اعتراف خود بلینکین، عدم کمک‌های مالی آمریکا  منجر به آن می‌شود که فلسطینی‌ها در غزه گرسنه بمانند. عمل آمریکا بخودی خود یک جنایت جنگی‌ست. جلوگیری و خودداری از دادن غذا و سایر کمک‌ها نوعی از مجازات جمعی است، و در این‌مورد، فقط بخاطر ادعای اسرائیل مبنی بر این‌که  در حمله ۷ اکتبر ۲۰۲۳ حماس، ۱۲ نفر از کارکنان آنرو ( اکنون اعلام شده فقط ۴ نفر)  شرکت داشته‌اند! 

دولت بایدن، علی‌رغم ادعای خود مبنی بر نگرانی‌های بشردوستانه و صحبت از مذاکرات خصوصی با اسرائیل، آشکارا  حامی  کمپین پاک‌سازی قومی در غزه است. تیم سیاست خارجی بایدن خیلی خوب می‌داند که حکم دادگاه لاهه شکستی برای اسرائیل و در نتیجه برای آمریکا هم می‌باشد.

اما، آمریکا و اسرائیل مصمم‌اند که ( حکم دادگاه لاهه) را با ندادن مواد غذایی و عدم کمک‌های پزشکی از مردمی‌که خانه‌ها و بیمارستان‌هایشان را تخریب کرده اند، مشروعیت‌زدایی کنند.

 

اسرائیل بدون حمایت و هدایت آمریکا نمی‌تواند مرتکب جنایات جنگی شود، و این کشور را به یک اندازه در همه جنایاتش مقصر می‌کند. تصادفی نیست که تصمیم ضدآنروا در همان‌روزی گرفته شد که دادگاه لاهه حکمش را صادر نمود.

دادگاه لاهه به اسرائیل دستور داد تا «… باید بلافاصله اقدامات مؤثری را جهت ارائه خدمات ابتدایی مورد نیاز ضروری و کمک‌های بشردوستانه جهت رسیدگی به شرایط بد زندگی که فلسطینی‌ها در باریکه غزه با آن مواجه هستند، تدارک بیند.» و بدین‌جهت اسرائیل نیاز داشت که به اونروا تهمت بزند، زیرا که وظیفه‌اش تأمین و ارائه نیازهای فلسطینی‌ه بود و هست.

باری دگر، آمریکا ثابت کرد که بزرگ‌ترین کشور یاغی جهان است. آمریکایی که مسئول کمک به کشور دیگری‌ست، مرتکب نسل‌کشی و جنایات جنگی می‌شود و موقعی‌که  بعنوان مجرم محکوم می‌شود، در تلاش جهت جلوگیری از حل منصفانه رنجی که باعث آن شده،، مرتکب جنایات بیش‌تری می‌شود.

حداقل دونالد ترامپ هنگامی‌که کُل بودجه فدرال  به انروا را حذف کرد، ثابت‌قدم بود. اما اینک به‌ما گفته می‌شود که بایدن را به کاخ سفید برگردانیم، تا سیاست‌های ترامپ دوباره برنگردد. د ر حالی‌که  بایدن درحال حاضر سیاست ترامپ را از طریق پی‌گیری توافق‌نامه فاقد ارزش ابراهیم (یعنی برسمیت شناختن اسرائیل توسط کشورهای خلیج فارس) در منطقه دنبال کرده، سفارت آمریکا را در اورشلیم حفظ نموده، و هرکاری‌‌که را که اسرائیل می‌خواهد انجام می‌دهد. حتی الان هم آن‌ها چهارنعل مسیرش را جهت اعاده وجوه معکوس کرده و کاملا غذا را از دهان فلسطینی‌ها بیرون کشیده، درست همان‌کاری را کرد که ترامپ کرد.

مادامی‌که طوطی‌های رسانه‌ای مدعی‌اند که انروا در حوادث ۷ اکتبر  درگیر بوده، عمده اعضای کنگره درباره این چرخش اهریمنی حوادث سکوت اختیار کرده‌اند. آمریکا سعی می‌کند که حکم دادگاه لاهه را تضعیف کند و با ادعایش مبنی بر متابعت از یک «نظم  متکی بر قوانین»، حکم دادگاه لاهه را به تمسخر می‌گیرد  بایدن یا هر پریزدنت دیگر آمریکا، موقع تصمیم‌گیری، قطعا قوانین حقوق بین‌الملل درنظر نم‌یگیرند. قوانین‌اشان مبتنی بر تعهد به سُلطه است و لاغیر.‌

به حماس هم‌راه با «گروه‌های گُم‌نام ملیشای تحت حمایت ایران» بعنوان سازمان تروریستی توهین می‌شود. اما، تروریست‌های واقعی، اسرائیل و حامی‌اش آمریکا هستند. تعهد و حمایت آن‌ها از جنایات جنگی و نسل‌کشی، آن‌ها را به بدترین ناقضان حقوق بشر جهان تبدیل می‌سازد.

درباره نویسنده:

مارگارت کیمبرلی سردبیر اجرایی و ستون‌نویس ارشد Black Agenda Report و مجری فعلی پادکست Black Agenda Radio است. کتاب او تحت عنوان تعصب: آمریکای سیاه و روسای جمهور در سال ۲۰۲۰ توسط انتشارات Steerforth منتشر شد.

 دکتر کورنل وست گفت: «مارگارت کیمبرلی جواهر روشن‌فکری یا آتش پیش‌گویی درباره همه روسای جمهور ایالات متحده و ریشه‌های عمیق آن‌ها را در میراث باطل برتری سفیدپوستان و سرمایه‌داری غارت‌گر به ما می‌دهد. به نظر می‌رسد چنین حقایقی بیش از آن چیزی‌ست که اکثر آمریکایی‌ها می‌توانند تحمل کنند، اگرچه ما به خطر خودمان سخنان او را نادیده می‌گیریم!»

خانم مارگارت کیمبرلی، برنده جایزه سرنا شیم برای صداقت سازش‌ناپذیر در روزنامه‌نگاری و جایزه مؤسسه زنان برای آزادی مطبوعات در سال ۲۰۲۱ زنان در رسانه است.

خانم  مارگارت کیمبرلی در مجموعه‌های «در دفاع از جولیان آسانژ»، «سرمایه‌داری در یک هواکش: تأثیر کووید-۱۹ بر چین و ایالات متحده» و «کشتن ترایون‌ها: گل‌چین خشونت آمریکایی» مشارکت دارد. فعالیت‌های او شامل عضویت در کمیته اداری ائتلاف ملی ضدجنگ، کمیته هم‌آهنگی اتحاد سیاهان برای صلح و هیئت مدیره بنیاد یادبود صلح آمریکاست.

خانم مارگارت کیمبرلی، در رسانه های ملی و بین المللی از جمله CGTN، RT، المیادین، دویچه وله (DW)، الجزیره انگلیسی و اسکای نیوز ظاهر شده است.

کارهای خانم مارگارت کیمبرلی را می‌توان در Patreon حمایت کرد و هم‌چنین می‌توان آن را در یوتیوب، فیس بوک، توییتر @freedomrideblog، اینستاگرام، تلگرام، BlueSky و Linktree پیدا کرد.

 خانم مارگارت کیمبرلی فارغ التحصیل از کالج ویلیامز است و در شهر نیویورک زندگی می‌کند.

مارگارت کیمبرلی نویسنده کتاب تعصب: آمریکای سیاه و روسای جمهور است. می توانید از کار او در Patreon حمایت کنید و هم‌چنین آن را در پلتفرم‌های Twitter، Bluesky و Telegram بیابید. می‌توان با او از طریق ایمیل در margaret.kimberley@blackagendareport.com تماس گرفت.

برگردانده شده از:

US RAMPS UP WAR CRIMES AFTER ICJ RULES AGAINST ISRAEL

Posted by MLToday | Feb 12, 2024 

BY MARGARET KIMBERLEY,  BAR EXEC. EDITOR & SENIOR COLUMNIST

https://mltoday.com/us-ramps-up-war-crimes-after-icj-rules-against-israel/

منابع:

(۱)

 United Nation’s Convention on the Prevention and Punishment of the Crime of Genocide 

chrome-extension://efaidnbmnnnibpcajpcglclefindmkaj/https://www.un.org/en/genocideprevention/documents/atrocity-crimes/Doc.1_Convention%20on%20the%20Prevention%20and%20Punishment%20of%20the%20Crime%20of%20Genocide.pdf

(۲)

APPLICATION OF THE CONVENTION ON THE PREVENTION AND PUNISHMENT 

OF THE CRIME OF GENOCIDE IN THE GAZA STRIP

(SOUTH AFRICA v. ISRAEL)

https://www.icj-cij.org/sites/default/files/case-related/192/192-20240126-ord-01-00-en.pdf

(۳)

Statement on UNRWA Allegations

PRESS STATEMENT

MATTHEW MILLER, DEPARTMENT SPOKESPERSON

JANUARY 26, 2024

https://www.state.gov/statement-on-unrwa-allegations/

(۴)

November 5, 2023


Secretary Antony Blinken

@SecBlinken

https://twitter.com/SecBlinken/status/1721214542901047752?s=20

(۵)

 

@UNRWA staff in Gaza

@UNRWA

Agency for Palestine Refugees.

https://twitter.com/UNRWA

(۶)

collective punishment 

https://ihl-databases.icrc.org/en/ihl-treaties/gciv-1949/article-33

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate