لغواعدام رابامبارزه متشکل اجتماعی عملی کنیم!

اطلاعیه نهاد های چپ و دمکراتیک 

لغواعدام رابامبارزه متشکل اجتماعی عملی کنیم!

اعدام قتل عمد دولتی است و مردم ما بیزار چنین جنایت ضد بشری آشکاری اند. طبقه حاکم در ایران سالهاست با سرکوب، دستگیری، شکنجه، زندان و اعدام به حیات ننگین خود ادامه داده است. اعتصابات، اعتراضات و خیزشهای توده ای هیچگاه در مقابل این سرکوبگران خاموش نبوده است. اعتراضات اجتماعی کارگران، بازنشستگان، معلمان، پرستاران و نیزتجمعات خانواده های محکوم به اعدام در برابر زندان ها در کنار اعتراضات گسترده زنان و جوانان، جسورانه، طبقه حاکم در ایران را به چالش کشیده است. اعتراض، تجمع و اعتصاب به اشکال گوناگون در رویارویی با بحران ساختاری کنونی درجریان است. هر چند این مبارزات ترس عظیمی را در میان دستگاه حاکمه ایجاد کرده است و با صدای رسا فریاد زده می شود که زندان، کشتار، اعدام و سرکوب اثر ندارد، ولی کماکان دستگیری و زندان گسترش یافته و ده ها نفر در خطرجدی اعدام قرار دارند. خانواده های افرادی که در خطراعدام هستند را در مبارزات و اعتراضاتشان تنها نگذاریم. 

معترضان و انسانهای بدون جرم بیشماری بدون مدرک و دلیلی  توسط حاکمان اسلامی سرمایه داران در ایران به قتل رسیده اند، هرروز به قتل رسیدن انسانی به دست جلادان حاکم شنیده و دیده می شود. متاسفانه به تاریخ سه شنبه ۳ بهمن ۱۴۰۲ برابر با ۲۳ ژانويه ۲۰۲۴  شاهد اعدام محمدقبادلو جوان ۲۳ ساله وفرهاد سلیمی، زندانی سیاسی اهل سقز را هم در زندان قزلحصار اعدام کرده است. ماشین کشتار و سرکوب کماکان انسانهای بیشماری را باید متوقف کنیم! 

این ماشین سرکوب در دی ماه امسال ۹۰ نفر را اعدام کرده است. در سال ۲۰۲۳، ۸۶۴ نفر اعدام شدند؛ اعدامها ۳۴ درصد نسبت به سال قبل و بالاترین تعداد اعدامها نسبت به  ۷ سال گذشته بوده است

نهادهای چپ و دمکراتیک همچنان فعالانه در مقابل این وحشیگری نظام حاکم در ایران ادامه داده و تمامی انسانهای مبارز، آزاده را فرامی خواند که علیه اعدام، زندان، دستگیری و شکنجه با تمام توان و به هرشکل که میتوانیم بپاخیزیم. همگان را فرا میخوانیم که همراه با هم به کمپینها و کارزارهای علیه اعدام و زندان پیوسته تا بتوانیم متحد و متشکل و فعالتر و موثرتر سازمان دهیم. تا بساط این جانیان و قاتلان حاکم در قدرت در ایران را برنچینیم از پا نمی نشینیم!

نه به اعدام در سراسر ایران و جهان!
زندانی سیاسی و عقیدتی آزاد باید گردد!
سرنگون باد رژیم اسلامی ایران!
زنده باد آزادی و دمکراسی!

خواهان لغو حکم اعدام برای هر انسان هستیم!

“لغو اعدام دفاع از حق زندگی است”

هیئت هماهنگی نهادهای چپ و دمکراتیک

بهمن ۱۴۰۲ برابر  ژانويه ۲۰۲۴

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate