فراخوان همصدایی گسترده دربین نیروهای چپ ودمکراتیک!

فراخوان همصدایی گسترده دربین نیروهای چپ ودمکراتیک!

۱۶سپتامبر۲۰۲۳، روزهمه ماست، درسراسر جهان با هم به خیابان خواهیم آمد!

برای بزرگداشت اولین سالگرد قتل عمد حکومتی مهسا”ژینا” امینی و جنبش انقلابی زن، زندگی، آزادی تا۱۶ سپتامبر۲۰۲۳، روزها به شماره افتاده است و همواره به روز موعود به خیابان آمدن مان نزدیک می شویم! 

این فراخوان خطاب به شماست به همه شما که طی یک سال برای همصدایی با مردم مان درکشورها وشهرهای خیابان های ترکیه – اروپا – استرالیا – کانادا وآمریکا همصدا شدیم،دست دردست هم درخیابان ها،میدان ها همآوا گشتیم وفریاد برآوردیم که ما صدای بی صدایانیم ! ما به حاکمیت مردم وطبقه اجتماعی مان می اندیشیم وفارغ ازشاه وشیخ ایم!

برپایه خبرهای موثق در آستانه سالروز قتل عمد حکومتی مهسا”ژینا” امینی، و ازدوهفته‌ قبل، فشار بر خانواده‌های جانفشانان آزادی یکسال گذشته، به طرز فزاینده‌ای افزایش یافته است، مخالفان و معترضان به بهانه‌های مختلف بازداشت شده‌اند وشمار زیادی از خانواده‌های دادخواه به نهادهای امنیتی احضار وبازداشت و به زندان‌های رژیم اسلامی منتقل شده‌اند. به موازات فراخوان مشترک(خانواده ژینا) مژگان افتخاری (مادر) وامجد امینی (پدر) درسقزبرای تجمع برسرخاک دخترشان درسالگرد قتل عمد ژینا، پدرژینا امجد امینی تا کنون چهار بار به اطلاعات سقزاحضارشدند و آخرین باراورا تهدید کردند «درصورت هرگونه “فعالیت، مصاحبه و سخنی” ازسوی او وخانواده‌اش درخصوص سالگردژینا، فرزند دیگرش اشکان امینی بازداشت خواهد شد.»، اعتصاب غذای ۱۳ زندانی سیاسی در پی «انتقال اجباری» از اوین به زندان قزل ‌حصاربرای گسستن پیکره اتحاد زندانیان از یکدیگر. نرگس محمدی را زیرشدید ترین فشارها قرارداده اند، اونوشت: «ازشدت خشونت صورت گرفته، شوکه شده است، ما قوی تر ازجلادان خود هستیم»،نامه پنج تن اززنان زندانی سیاسی ،پیام امید به پیروزی جنبش خانم ها نرگس محمدی،سپیده قلیان، نیلوفر بیانی و گلرخ ایرایی که در زندان اوین هستند وخانم زینب جلالیان که در زندان یزد بسرمی بردوعنوان قدیمی ترین زندانی سیاسی زن ایرانی را هم برخود دارد. خانم جلالیان که ۱۶سال است که در زندان بسر میبرد وشاهد جنایات پُرشماری در زندان‌های نظام اسلامی است.اینان از تجربه خود ازشرایط زندان و شکنجه و دفاع از جنبش زن-زندگی-آزادی به مسیری گفتند که معترضان درپیش دارند. شرایط  رضا شهابی کارگر زندانی و عضو هئیت مدیره سندیکای کارگران شرکت واحد، به دلیل اعتراض به انتقال کیوان‌مهتدی به سلول انفرادی، از سوی سازمان و شورای زندان‌ها،ممنوعیت تماس تلفنی گرفته اندو این سطح آزار و اذیت ها در آستانه سالگرد خیزش ژینا همچنان ادامه دارد. 

در برابر این همه فشار ها امروز فراخوان جمعی از فعالان اجتماعی تهران به مناسبت سالگرد خیزش انقلابی ژینا در برابر ماست : «ستم‌ دیدگان، زخم‌ خورد گان، به‌ سوگ ‌نشستگان، مبارزان، جویندگان زندگی!» فریاد بر آورده اند : « ما مومن به فرداهای روشن ‌ایم، چیزی جز زنجیرهایمان برای از دست دادن نداریم! وعده‌ی شروع دوباره‌ی ما ۲۵ و ۲۶ شهریورماه، ساعت ۶ عصر، تهران، بلوار کشاورز تا میدان هفت تیر و محلات مبارز تهران جمعی از فعالان اجتماعی تهران .  

در این میان : شورای اتحادیه‌های جهانی(CGU)، به نمایندگی از بیش از ٢٠٠ میلیون کارگر،  نگرانی عمیق خود را از تشدید اقدامات سرکوب‌گرانه، به ویژه در نزدیک شدن به سالگرد قتل ژینا_مهسا_امینی در ۱۶ سپتامبر، علیه معلمان، روزنامه‌نگاران، فعالان اتحادیه‌های کارگری، فعالان دانشجویی و مدافعان حقوق زنان ابراز می‌کند. ما این سرکوب در ایران را محکوم می‌کنیم و فورا خواستار توقف فوری آن هستیم، چرا که توانمندسازی تشکل‌های صنفی برای دفاع و حمایت از حقوق کارگران، سنگ بنای هر جامعه دموکراتیک است. 

ما فعالان نهادهای چپ و دمکراتیک، پیشتر در فراخوان ۰۳ سپتامبر ۲۰۲۳ آورده ایم : همه گروههای اجتماعی در برگیرنده فراخوانهای منتشره، تمامی آزادی خواهان و انسانهای شریف و فعالین نهادهای مستقل شهری را فرامی خواند که همگام و متحد با هم در کنار یکدیگر به تجمعات و گردهمائی مبارزاتی و اعتراضی در شهرها و کشورهای مختلف همراه گشته و با اتحاد و مبارزه مشترک بساط جانیان و سرکوبگران حاکم در ایران را برچینیم. پیروزی ما در گرو همراهی، همکاری، همگامی در امرتشکل یابی، سازماندهی و مبارزه متحد بدور از هر گونه انحصارطلبی، محدود نگری و گروه گرایی ، منزه طلبی می باشد. صف متحد ما را هیچ نیرو و قدرتی نمیتواند متفرق و به شکست بکشاند. متحد شویم،متشکل شویم و سازماندهی کنیم تا بتوان جامعه را بدست اکثریت مردم برای شادی، رفاه و آبادی بسازیم».ما باردیگربراین عهدمان وفا داریم وهمه توانمان رابرای گسترده ترین همگرایی ها درهمه جهان به خدمت خواهیم گرفت. 

۱۶ سپتامبر۲۰۲۳ متحد و یکپارچه با دستهای گره کرده بهم، فریاد مبارزات در ایران را رساترکنیم و خواهان آزادی بی قید وشرط زندانیان سیاسی و عقیدتی و کلیه دستگیر شدگان و خواهان لغو شکنجه و اعدام شویم!

گروه هماهنگی نهادهای چپ ودمکراتیک

چهارشنبه ۲۲ شهریور ۱۴۰۲ برابر با ۱۳ سپتامبر ۲۰۲۳

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate