ممانعت از اعزام کارگر زندانی حسن سعیدی به دندان‌پزشکی با وجود از دست دادن بیشتر دندانهایش

ممانعت از اعزام کارگر زندانی حسن سعیدی به دندان‌پزشکی با وجود از دست دادن بیشتر دندانهایش

رئیس زندان اوین، فرزادی، به رغم شرایط حاد کارگر زندانی حسن سعیدی، از اعزام ایشان به دندان‌پزشکی خارج از زندان ممانعت می‌کند. حسن سعیدی بیشتر دندان‌های خود را در دوران حبس از دست داده است بطوری که غذا خوردن نیز برای ایشان به مشکلی جدی تبدیل شده و دچار مشکلات شدید سوء هاضمه و گوارش گردیده و لازم است با اعزام به دندان‌پزشکی خارج از زندان برایش دندان مصنوعی بسازند تا از این مشکلات حاد جلوگیری شود. هر یک از دندانهایی که احتیاج به ایمپلنت دارند حدود شش جلسه کار میبرد.

در حالی از اعزام‌درمانی ضروری حسن سعیدی به خارج از زندان ممانعت می‌شود که با تبعیض میان زندانیان، گروهی از زندانیان عمدتا مالی به راحتی و دفعات زیاد برای امور درمانی و حتی انجام امور شغلی و شخصی خود مکررا به خارج از زندان اعزام می‌گردند و هیچ محدودیتی برای‌شان وجود ندارد. اما در مورد این کارگر زندانی از اعزام درمانی‌اش جلوگیری می‌شود. حتی پس از تصادف شدید فرزندش به ایشان مرخصی اضطراری داده نشد.

حسن سعیدی عضو قدیمی و برجسته سندیکای کارگران شرکت واحد در تاریخ ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ با یورش وحشیانه ماموران وزارت اطلاعات به محل اقامتش در روستایی در جاده همدان بازداشت شد و ۷۵ روز در سلول‌های بند ۲۰۹ و ۲۴۰ اوین تحت فشار و بازجویی بود و به رغم اینکه تن به اتهامات بی اساس و اعترافات کذایی اجباری مورد نظر بازجویان نداد، کاملا ظالمانه به ۶ سال زندان (۵ سال اجرایی)، دو سال تبعید به خارج از استان تهران و استان‌های همجوار، دو سال ممنوعیت خروج از کشور و دو سال ممنوعیت استفاده از تلفن همراه و وسایل الکترونیکی محکوم شد و تاکنون ۵۷۲ روز از حبس ناعادلانه این کارگر زندانی بدون حتی یک روز مرخصی گذشته است.

حسن سعیدی نیاز مبرم به مرخصی پزشکی برای ‌ترمیم اساسی اکثر دندانهایش و همچنین رسیدگی پزشکی در مورد مشکلات شدید سوء هاضمه و گوارش دارد.

سندیکا همچنین خواستار آزادی بی قید و شرط حسن سعیدی و‌ دیگر اعضای زندانی خود داود رضوی و ‌رضا شهابی و سایر فعالین کارگری، معلمی، دانشجویی و مدنی میباشد.

سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه

۱۹ آذر ۱۴۰۲

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate