تشدید نگرانی نسبت به وضعیت سلامتی و جسمانی فعال کارگری داود رضوی

تشدید نگرانی نسبت به وضعیت سلامتی و جسمانی فعال کارگری داود رضوی بدلیل ممانعت عامدانه مسئولان زندان اوین از اعزام او به بیمارستان

داود رضوی عضو هئیت مدیره سندیکای کارگران شرکت واحد که از ۵ مهر ۱۴۰۱ در حال گذراندن محکومیت ناعادلانه ۵ سال حکم زندان به جرم فعالیت های کارگری میباشد ، در زندان دچار مشکلات سلامتی متعدد شده است .

این فعال کارگری با توجه به‌شرایط نامناسب زندان ، علاوه بر تشدید مشکلات معده، دچار مشکلات بینایی نیز شده اند، و با توجه به سن و سال و شرایط اسفبار زندان این کارگر بازنشسته دچار زانو درد شده است که پیشتر جلسات فیزیوتراپی در زندان را از سر گذرانده است، اما بهبودی حاصل نشده است و زانو درد ایشان تشدید شده است .

با توجه به بی عدالتی و فشارهای مسئولان زندان و ممانعت عامدانه از اعزام زندانیان سیاسی حق طلب با لباس شخصی به بیمارستان و تاکید بر پوشیده لباس زندان، مرتبا اعزام این زندانیان از جمله داود رضوی و رضا شهابی به بیمارستان به بهانه ی تن ندادن به پوشیدن لباس زندان بر خلاف حق قانونی زندانیان مبنی بر نپوشیدن لباس زندان به تعویق انداخته میشود، لذا به همین منظور خانواده های این فعالین کارگری به شدت نگران وضعیت سلامتی و جسمانی ایشان میباشند.

سندیکا بارها در خصوص اسنفاده زندانیان از لباس شخضی هنگام خروج از زندان طبق قوانین کشوری و بین المللی اشاره کرده و مسئولان زندان را ملزم به اجرای آن دانسته ولی متاسفانه مسئولان زندان عامدانه از این قوانین سر پیچی کرده و زندانیان را مجبور به پوشیدن لباس متحدالشکل زندان می‌کنند. ممانعت سیستماتیک از اعزام زندانیان به بیمارستان بازی خطرناک با سلامتی و ‌جان آنها می باشد و نه فقط مسئولان زندان بلکه کلیت حاکمیت در قبال آن مسئولند و باید پاسخگو باشند.

سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه از مسئولان قضایی و زندانبان ها می‌خواهد که به قوانین خودشان و همچنین پیمان های بین المللی در مورد حقوق اولیه و انسانی زندانیان احترام گذاشته و زندانیان سیاسی از جمله کارگران زندانی داود رضوی و رضا شهابی را با رعایت این قوانین هر چه سریعتر جهت مداوا به بیمارستان اعزام نمایند. سندیکا همچنین خواستار آزادی بی قید و شرط اعضای زندانی خود داود رضوی ، رضا شهابی، حسن سعیدی و سایر فعالین کارگری، معلمی، دانشجویی و مدنی میباشد.

به امید برقراری عدالت در ایران و سراسر جهان،

سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه

۲۳ آبان ۱۴۰۲

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate