عدم موافقت با مرخصی حسن سعیدی، با وجود تصادف منجر به جراحت شدید فرزندش

عدم موافقت با مرخصی حسن سعیدی، با وجود تصادف منجر به جراحت شدید فرزندش

مسئولان قضایی با مرخصی حسن سعیدی، از اعضای برجسته و فعالین قدیمی سندیکا که از ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ زندانی است، با وجود تصادف منجر به جراحات شدید فرزندش، مخالفت می‌کنند. در این شرایط سخت حسن سعیدی از حضور در خانواده و حمایت از فرزندش محروم است و همسرش می‌بایست به تنهایی و با سختی فراوان درمان فرزندش را پیگیری کند، ضمن اینکه مسئولیت فرزند کوچکترشان نیز بعهده همسر حسن سعیدی است.

حسن سعیدی عضو قدیمی سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه از سال ۸۳ تا کنون نزدیک به دو دهه است که بطور مداوم در فعالیت‌های سندیکایی و کارگری مشارکت فعال داشته است. ایشان به دلیل فعالیت‌های سندیکایی و حق طلبانه چهار مرتبه اخراج از کار شده اما همچنان استوار از حقوق کارگران دفاع کرده است. آقای سعیدی تمام این سالها که با رنج فراوان برای خود و خانواده‌اش همراه بوده به دفعات بازداشت و یا توسط پلیس ضرب و شتم شده است.

سعیدی در روز کارگر ۹۸ نیز ۳۳ روز در بند ۲۰۹ بازداشت بود و برایش حکم ۵ سال زندان صادر شد.

ایشان در تجمعاتی که برای مطالبه حقوق کارگران برگزار می‌شد حضور فعال داشت.‌ و بارها مورد تعقیب و آزار و اذیت قرار گرفت.

در اردیبهشت سال ۱۴۰۱ با سناریو سازی نخ نمای وزارت اطلاعات سعیدی و دو تن از دیگر اعضای سندیکا، داود رضوی و رضا شهابی همچنین فعالین کارگری ریحانه انصاری‌‌نژاد، آنیشا اسدالهی و همسرش کیوان مهتدی که مترجم سندیکا نیز بودند و چند تن از فعالین شناخته شده معلمان بازداشت شدند.

بهانه این بازداشت و سناریو سازی دیدار اعضای سندیکا و معلمان با دو تن از اعضای سندیکای نیروی کار فرانسه بود. دیداری که در تمام کشورها معمول است و نمایندگان سندیکاهای کارگری با یکدیگر انجام می‌دهند، و این ارتباط‌ها از حقوق بدیهی کارگران است.

حسن سعیدی با این سناریو سازی محکوم به پنچ سال زندان، دو سال تبعید به خارج از تهران و استان‌های همجوار و دو سال محرومیت از فعالیت در گروه‌ها و احزاب شد و هم اکنون برای سپری کردن دوران محکومیت خود در زندان اوین به سر می‌برد و در این مدت از هر گونه مرخضی حتی در مواقع ضروری و اورژانسی هم محروم بوده است.

نمونه بارز ، اتفاقی که برای فرزند ایشان در اثر یک صانحه تصادف پبش آمد. میبایستی به حسن سعیدی جهت پیگیری مراحل درمان فرزندش مرخصی داده می‌شد تا بتواند در این مواقع حساس و ضروری مرحمی برای مشکلات و زخم های خانواده باشد.

سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه خواستار موافقت مسئولین قضایی با مرخصی حسن سعیدی و همچنین خواستار آزادی بی قید و شرط اعضای زندانی خود حسن سعیدی، داود رضوی و رضا شهابی و سایر فعالین کارگری، معلمی و مدنی می‌باشد.

کارگر زندانی آزاد باید گردد

به امید برقراری عدالت در ایران و سراسر جهان.

سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه

۸ مهر ۱۴۰۲

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate