ماشین اعدام و کشتار باید متوقف شود!

بیانیه عمومی علیه سناریوی اعدام بازداشت‌شدگان در خیزش سراسری
ماشین اعدام و کشتار باید متوقف شود!
بیش از پنجاه روز از خیزش سراسری مردم به دنبال قتل مهسا امینی توسط گشت ارشاد می گذرد و در این مدت صدها نفر کودک، نوجوان، جوان و بزرگسال با گلوله های ساچمه ای و جنگی و یا با ضربات باتوم نیروهای سرکوبگر به قتل رسیده اند که بیش از ۵۰ نفر از آنها کودکان و نوجوانان زیر ۱۷ سال هستند.  طی این مدت هزاران نفر نیز زخمی و بازداشت شده و هم اکنون زیر شکنجه های جسمی و روحی قرار دارند.
حکومت برای زهر چشم گرفتن از مردم بپا خواسته برای دفاع از حقوق برابر و پایان دادن به هر گونه تبعیض، برای دفاع از حق زندگی، رفاه، امنیت و آسایش و به دست گرفتن سرنوشت خود بدون وجود هر گونه آقابالاسری که با شعار کلیدی و سراسری “زن، زندگی، آزادی” در اعتراضات و تظاهرات‌های روزانه فریاد زده می شود، دستگاه قضایی و دادگاه‌های انقلابش که طی ۴۳ سال گذشته بخشی از دستگاه سرکوب مردم بوده اند را با تمام توان و شتاب بکار گرفته است تا سناریوی اعدام بازداشت‌شدگان در خیزش جاری را عملی نماید.
دادگاه‌های انقلاب جمهوری اسلامی که اندک میزانی از ویژگی ها و خصوصیات دادگاه‌های مستقل از حاکمیت ندارند و صدور احکام را نه بر مبنای بررسی های حقوقی و قضایی مدرن که رعایت حقوق انسانی را اصل بدانند، بلکه حفظ حاکمیت و منافع حکومتی اصل و اساس رأیشان است، با تعجیل و سراسیمگی برای تعدادی از بازداشت شدگان پرونده هایی با اتهام نخ نمای محاربه گشوده اند و تاکنون برای چند نفر از جمله محمد قبادلو جوان ۲۲ ساله و سامان یاسین صیدی خواننده رپ اهل کرمانشاه در دادگاه های نمایشی و بدون دادن اجازه دسترسی به وکیل انتخابی، حکم اعدام صادر کرده اند.
مردم به جان آمده طی این مدت ثابت کرده اند که نهایت ددمنشی و جنایات سرکوبگران نتوانسته است خللی در عزم راسخشان برای رسیدن به خواستهایشان را ایجاد کند.
شعار عمومی “هر یک نفر کشته شه، هزار نفر پشتشه” امروز به یک واقعیت در مبارزات مردم تبدیل شده است. حضور ده ها هزار نفری در مراسمات جانباختگان معتبرترین گواه بر این ادعاست که مردم دیگر با سرکوب و کشتن و اعدام کردن توسط حکومت دچار ترس و عقب نشینی نمی شوند.
باید با خواست آزادی فوری و بی قید و شرط بازداشت‌شدگان و زندانیان سیاسی در خیابان، دانشگاه، مدرسه، کارخانه و هر جا و هر مکان عمومی و اجتماعی ماشین اعدام و کشتار را متوقف کنیم.
امضاء
۱-انجمن صنفی کارگران برق و فلزکار کرمانشاه
۲-سندیکای نقاشان البرز
۳-ندای زنان ایران
۴-گروهی از رانندگان تاکسی شهرک ظفر کرمانشاه
۵-گروهی از فارغ‌التحصیلان بیکار دانشگاه رازی کرمانشاه
۶-گروهی از مهندسان نرم‌افزار پاساژ میرداماد کرمانشاه
۷-گروهی از ورزشکاران رزمی کار کرمانشاه
۸-گروهی از کارگران اداره آب و فاضلاب کرمانشاه
۹-گروهی از بازنشستگان تامین اجتماعی و خدمات درمانی سقز
۱۰-گروه هایی از کارگران ساختمانی سقز
۱۱-گروهی از کارگران نقاش ساختمانی سقز
۱۲-گروهی از کارگران برق کار ساختمانی سقز
۱۳-گروهی از کارگران لوله کشی ساختمانی سقز
۱۴-گروهی از جوانان محله کریم آباد سقز
۱۵-گروهی از جوانان  محله تپه شافعی سقز
۱۶-گروهی از جوانان محله تپه‌ مالان سقز
۱۷-گروهی از جوانان محله برد بران سقز ۱۸-گروهی از جوانان محله بهارستان سقز
۱۹-گروهی از زنان خانه‌دار سقز
۲۰-گروهی از فعالین لغو کار کودکان تهران
۱۴۰۱/۰۸/۲۱
انجمن صنفی کارگران برق و فلزکار کرمانشاه
Print Friendly, PDF & Email

Google Translate