سازماندهی صندوق های اعتصاب

برای تداوم و استحکام اعتصاب سراسری و تدارک انقلاب کارگری

سخنی کوتاه با کارگران نفت
مازیار رازی
https://linktr.ee/mazraz

درود های گرم به کارگران شریف اعتصابی:
شورای سازماندهی اعتراضات کارگران، پتروشیمی عسلویه و پالایشگاه آبادان

پیش قدمی شما در آغاز اعتصابات کارگری مورد ستایش میلیون ها تن از مردم زحمتکش ایران، از جمله جوانان اعتراض کننده در خیابان های ایران شده است. ما امروز در صفوف اعتراضات خیابانی شعارهای نظیر #کارگر_نفت_ما_رهبر_سرسخت_ما را می شنویم. بی تردید سایر کارگران ایران به پیروی از ابتکار شما به اعتصابات کارگری پیوسته و خواهند پیوست.
ما شاهدیم که جسارت شما در عین حال، مورد خشم دشمن طبقاتی ما هم شده است. دستگیریها و ارعاب و فشار بر کارگران اعتصاب کننده، برای ساکت کردن شما در نهایت به جایی نخواهد رسید. مقاومت شما از طرف دانشجویان و زنان و دانش آموزان و تمام متحدین طبقه کارگری، قابل تقدیر و ستایش است.
اما برای تداوم اعتصابات، شما و خانواده شما عزیزان نیاز به منابع مالی برای زندگی دارید. تاریخ اعتصابات کارگری در جهان نشان داده است که برای تداوم اعتصابات کارگران مبارز علیه نظام سرمایه داری،‌ نیاز به صندوق اعتصاب داشته تا برای تداوم اعتصابات تضمین مالی داشته باشند.
پیش کسوتان شما عزیزان، کارگران شرکت نفت با شیوه بستن شیرهای نفت برای مدت ۲ ماه بر سر رژیم شاه وابسته به دول غربی، تیر خلاصی زدند و او و کل نظام سرکوبگر او را سرنگون کردند. متاسفانه این انقلاب عظیم کارگری همراه با اعتراضات خیابانی میلیونی به علت نبود یک رهبری کارگری به کج راه رفت و بدست رژیم کنونی افتاد. این اشتباه را ما دیگر نباید تکرار کنیم. از هم اکنون ما باید رهبران خودمان را برای سرنگونی نهایی این رژیم داشته باشیم. ایجاد صندوق اعتصاب برای تداوم و تحقق این امر نیز هست. تدارک انقلاب کارگری شاید مدتی طول کشد و در این دوره کارگران باید نیاز های مالی خود و خانواده را تامین کنند تا بتوانند اعتصابات منطقه ای را به اعتصابات عمومی مبدل کنند. اتحاد تمام کارگران و سایر نیروهای اجتماعی معترض برای تدارک سرنگونی این رژیم و نظام سرمایه داری و جایگزینی آن با یک نظام شورایی، ضروری است.
از اینرو شما و همقطاران شما و تمام مدافعان کارگران امروز باید دست به ایجاد صندوق های اعتصاب و برای تداوم بخشیدن و مستحکم کردن اعتصابات کنونی، تلاش جدی انجام دهند.

پیش به سوی تشکیل صندوق های اعتصاب برای تداوم اعتصابات
پیش به سوی هماهنگی تمام کارگران و اعتراضات خیابانی، تحت رهبری خود کارگران
پیش به سوی تدارک انقلاب کارگری به رهبری طبقه کارگر و استقرار حکومت شورایی

#کارگر_کارگر_اعتصاب_اعتصاب

مازیار رازی
https://linktr.ee/mazraz
۲۵ مهر ۱۴۰۱

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate