بیانیه عمومی در حمایت از مردم داغدار و مبارز آبادان

 روز دوم خرداد فاجعه ریزش ساختمان متروپل آبادان رخ داد. تاکنون ده ها نفر زخمی و ۴۹ نفر جانباخته اند. بیش از یک هفته است که خود مردم با ابتدایی ترین امکانات شخصی شبانه روز در تلاش برای از زیر آوار بیرون آوردن قربانیان و زندگان احتمالی این فاجعه هستند.
فاجعه ای که در اصل یک جنایت اعمال شده توسط عبدالباقی و تمام همدستانش در نهادهای حکومتی علیه مردم آبادان می باشد.
حکومت از اولین لحظات فروریختن متروپل، به جای بسیج نیروهای امدادگر برای نجات جان انسانهای مدفون زیر آوار، سرکوبگران گارد ویژه و نیروهای امنیتی، قضایی و سپاه و دیگر عواملش را برای سرکوب مردم به آبادان و به محل فاجعه گسیل داشت. چون می دانست که مردم داغدار آبادان یقه کل عوامل سهیم در این جنایت را از شهردار آبادان گرفته تا دادستان و قوه قضائیه که طبق اعتراف رئیس کمیسیون عمران مجلس از مجرمان این پرونده هستند، خواهند گرفت.
حکومت بلافاصله همراه با نیروهای سرکوبش، مواجب بگیران در صدا و سیمایش را نیز برای انتشار اخبار دروغ و عوامفریبی روانه محل نمود.
در حالیکه زجه مادران داغدار شنیده می شد، یکی از مواجب بگیران فرومایه، خبرنگار صدا و سیما مقابل دوربین قرار می گیرد و با بی شرمی تمام که فقط خاصه چنین فرومایگانی در چنین سازمانی است، اعلام می کند که فقط چند نفر جراحت سطحی برداشته اند.
بعد از ساعاتی از طریق همین رسانه، دادستانی خوزستان اعلام می کند که چند نفر از جمله شهردار آبادان و حسین عبدالباقی صاحب متروپل بازداشت شده اند و روز بعد بی شرمانه اعلام می کنند که جسد عبدالباقی از زیر آوار بیرون آورده اند!
در یک نمایش رسوا و مشمئزکننده دیگر یکی از عوامل سرسپرده را به عنوان مجروح نجات یافته ای که ۳۰ ساعت در زیر آوار بوده بر روی تخت بیمارستان به بازی می گیرد، اما به یمن تکنولوژی و رسانه های اجتماعی خیلی سریع صدا و سیما بخاطر نمایش دروغین و عوامفریبانه اش رسوا می شود و به ناچار روز بعد بازیگر مفلوک خود را مقابل دوربین قرار می دهد تا بابت رسوایی به بار آورده از مردم عذرخواهی کند.
مردم داغدار آبادان چند روز است که علیه مسببین این جنایت و لاقیدی عامدانه حکومت نسبت به آن به خیابان آمده و اعتراضات گسترده ای را براه انداخته اند. در حمایت از مردم آبادان مردم شهرهای زیادی در استاتهای خوزستان، فارس، قم، تهران، یزد و…. نیز اقدام به تظاهرات و اعتراض کرده اند و همچنین کارگران پتروشیمی آبادان فراخوان اعتصاب در حمایت از مردم داغدار داده اند.
باید وسیعا از مردم داغدار آبادان حمایت کرد و فاجعه متروپل را به عنوان یک جنایت به حساب آورد و خواهان مجازات عوامل آن شد.
امضاء کنندگان این بیانیه ضمن ابراز همدردی با خانواده های داغدار و اعلام همبستگی با مردم  آبادان خواهان اقدامات فوری به شرح زیر هستند.
۱-دستگاه‌های امدادی دولتی باید فورا با تمام امکانات پیشرفته برای نجات افراد زنده زیر آوار مانده و همچنین خروج قربانیان دست بکار گردند
۲- حسین عبدالباقی و همه همدستانش در هر ارگان و نهادی باید فورا بازداشت شوند و در دادگاه‌های مورد تایید مردم مورد محاکمه قرار گیرند
۳-عزل فوری رئیس صدا وسیما و عذرخواهی این دستگاه رسانه ای از مردم به خاطر تمام دروغگویی ها و نمایشات عوامفریبانه طی سالیان طولانی بويژه در رابطه با فاجعه متروپل
۴-مداوای همه مجروحان تا کسب بهبودی کامل و تامین هزینه‌های زندگی خود و خانواده هایشان تا زمانیکه بکار مناسب مشغول گردند.
۵-پرداخت خسارت به خانواده های قربانیان طبق معیارهای بین‌المللی و تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار گرفتن آنها
امضا
۱-انجمن صنفی کارگران برق و فلزکار کرمانشاه
۲-سندیکای نقاشان البرز
۳-ندای زنان ایران
۴-گروهی از فارغ‌التحصیلان بیکار دانشگاه رازی کرمانشاه
۵-گروهی از ورزشکاران رزمی کار کرمانشاه
۶-گروهی از مهندسان نرم‌افزار پاساژ میرداماد کرمانشاه
۷-گروهی از کارگران لوله کشی گاز سنندج
۸-گروهی از کارگران ساختمانی سنندج
۹-گروهی از دستفروشان خیابان فرح سنندج
۱۰-گروهی از بازنشستگان تأمین اجتماعی و خدمات درمانی سقز
۱۱-گروهی از کارگران نقاش ساختماني سقز
۱۲-گروهی از کارگران لوله کش ساختمانی سقز
۱۳-گروهی از کارگران برق کار ساختمانی سقز
۱۴-گروهی از جوانان بیکار محله تپه شافعی سقز
۱۵-گروهی از  جوانان بیکار محله کریم آباد سقز
۱۶-گروهی از جوانان بیکار محله تپه مالان سقز
۱۷-گروهی از جوانان بیکار محله بردبران سقز
۱۸-گروهی از کارگران فصلي شهر دماوند.
۱۴۰۱/۰۳/۰۸
انجمن صنفی کارگران برق و فلزکار کرمانشاه
Print Friendly, PDF & Email

Google Translate