بیانیه اعلام موجودیت “اتحاد کادرهای کمونیسم کارگری”

بیانیه اعلام موجودیت:بیانیه اعلام موجودیت

“اتحاد کادرهای کمونیسم کارگری”

بدینوسیله آغاز به کار تشکیلات “اتحاد کادرهای کمونیسم کارگری” را به اطلاع عموم رسانده و اعلام میکنیم که از این تاریخ فعالیت مشترک و کمونیستی خود را در این چهارچوب تشکیلاتی به پیش خواهیم برد.

“اتحاد کادرهای کمونیسم کارگری”  یک جریان انقلابی مارکسیستی است که برای پیروزی کامل و همه جانبه انقلاب اجتماعی طبقه کارگر علیه سرمایه داری و اجرای فوری کلیت برنامه کمونیستی و رهایبخش طبقه کارگر مبارزه میکند. برنامه “یک دنیای بهتر”، که توسط منصور حکمت تدوین شده، برنامه جامع ما برای تحقق این اهداف است.

“اتحاد کادرهای کمونیسم کارگری” نیرویی در اردوی عظیم طبقه کارگر و جنبش کمونیسم کارگری است. نیرویی برای واژگونی نظام سرمایه داری و استقرار جامعه ای نوین بدون طبقه، بدون استثمار، بدون کارمزدی، بدون مالکیت خصوصی بر وسایل کار و تولید، بدون بازار و مبادله کالایی و پول. جامعه ای که بجای تولید برای سود، تولید برای رفع نیازمندیهای همه مردم و برای رفاه هر چه بیشتر انسانها قرار میگیرد. و هرکس به اعتبار انسان بودن و چشم گشودن به جامعه انسانی، به یکسان از کلیه مواهب زندگی و محصولات تلاش جمعی برخوردار خواهد شد. از هر کس به اندازه قابلیتش و به هر کس به اندازه نیازش، اصل اساسی جامعه کمونیستی مورد نظر ماست. تحقق این اهداف و هم چنین کوچکترین بهبودی در زندگی مادی و سیاسی و اجتماعی طبقه کارگر و توده مردم کارکن در گرو سرنگونی رژیم ارتجاعی اسلام و سرمایه در ایران است. سرنگونی انقلابی رژیم اسلامی یک وظیفه فوری انقلاب کارگری در ایران است.

از نقطه نظر ما پيروزى انقلاب کارگری و رهايى مردم در جدال تاريخساز کنونى در ايران قبل از هر چيز منوط به اين است که اولا، طبقه کارگر بعنوان يک نيروى مستقل و سازمانیافته در ارگانهای توده ای خود در محیط کار و زندگی و با پرچم سوسياليستى پا به ميدان مبارزه بر سر قدرت سياسى بگذارد، و ثانيا، توده وسيع مردمى که عليه رژيم اسلامى بپاخاسته اند به سوسياليسم و جمهورى سوسياليستى بعنوان يک آلترناتيو سياسى و اجتماعى واقعبينانه و قابل تحقق بنگرند. تحقق اين ملزومات وظيفه حياتى “اتحاد کادرهای کمونیسم کارگری” است. ما برای یک پیروزی تمام عیار سوسیالیستی، برای تحقق آزادی، برابری، حکومت کارگری، برای برقراری فوری یک جمهوری سوسیالیستی متکی بر کنگره شوراهای مردمی مبارزه میکنیم.

مناسبات ما با سایر نیروهای کمونیسم کارگری بر مبنای پراتیک اجتماعی و دوری و نزدیکی عملی هر جریان به اهداف و سیاستهای اعلام شده و پایه ای کمونیسم کارگری به روایت مارکس و منصور حکمت تنظیم میشود. در این راستا نقد و افشای سیاستهای راست و سازشکارانه و پوپولیستی ای که زیر لوای کمونیسم کارگری به پیش برده میشود، از اهم وظایف ماست.

ما دست تمامی نیروها و فعالین کمونیسم کارگری را در پیشبرد اهداف مشترکمان میفشاریم و در عین حال از آن فعالین کمونیست و رهبران عملی طبقه کارگر که برای تامین هژمونی پرچم سوسیالیستی طبقه کارگر در مبارزه برای تصرف سیاسی و سرنگونی رژیم اسلامی تلاش میکنند، دعوت به همکاری می نمائیم.

هیات موسس

“اتحاد کادرهای کمونیسم کارگری”

علی جوادی، نسرین رمضانعلی و محمود احمدی

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate