حول آلترناتیو کارگری متشکل و متحد شویم!

شورای همراهی با آلترناتیو کارگری در ایران برآن است که آلترناتیو کارگری، تنها آلترناتیوی است که می تواند وسیع ترین نیروهای اجتماعی را متشکل ومتحد ساخته و کل نظام سرمایه داری را سرنگون کند. با پیروزی انقلاب اجتماعی واستقرار حکومتی شورایی، مالکیت خصوصی بر وسائل و ابزار تولیدی را به مالکیت اجتماعی در میاورد. 

انقلاب اجتماعی امر توده ها است و در دوره تاریخی کنونی، کارگران نیروی اساسی ومحرکه چنین انقلابی هستند. اما تجربه انقلاب ۵۷ ، نشان داد صرفا کافی نیست توده ها بپاخیزند و علیه نظام حاکم سرمایه داری شورش کنند، بلکه ضروری ولازم است که متشکل و متحد شده و اداره جامعه را بتوانند بدست خود گیرند و درمقابل تهاجم بورژوازی و امپریالیستها مقابله کنند. آلترناتیو کارگری بجای شعار ” همه با هم  ضد رژیمی”  شعار “همراهی  و اتحاد طبقاتی کارگران و توده های ستمدیده واستثمار شده” را مبنا قرار می دهد. استخوابندی چنین وحدت عملی را تشکل های کارگری پایدار در محیط کار ایجاد میکنند و با هرگونه گرایشی که بخواهد بار دیگر تحت نام دموکراسی خواهی و جبهه ضد دیکتاتوری، نوعی حاکمیت بورژوازی تشکیل دهند، مخالف است.  

در شرایط کنونی، کارگران در ایران توانسته اند، خواست های خود را متشکل در مبارزات پی گیر در کارخانه ها و در کف خیابان ها ابراز دارند و در برابر نظام ضد کارگری که مخالف هرگونه سازمانیابی کارگری است، رسمیت بخشند. آنها در واقع پایه های اصلی آلترناتیو کارگری را در کارخانجات و کارگاه ها بنا نهاده اند که باید همه جانبه گسترش یابد. 

  • باید متشکل شویم! 

 نیروی آلترناتیو کارگری در سازمانیابی طبقاتی است. امروز کارگران درحال متشکل شدن هستند و بسط وگسترش تشکل های مستقل کارگران بهرشکل، طبق شرایط مشخص در دستورمان قرار دارد.

  • باید سراسری شویم!

 نیروی آلترناتیو کارگری در اتحاد و انسجام آنست. امروز تشکل های کارگری مستقل موجود برای وحدت وهمبستگی سراسری خود تلاش می کنند. بیاینه های مشترک اول ماه مه، کارگران در ایران زمینه را برای تقویت چنین وحدتی فراهم ساخته است.

  • باید نیروی اجتماعی شویم!

باید کلیه تشکل ها و جنبشهای اجتماعی موجود، از معلمان گرفته تا بازنشستگان، زنان و دانشجویان حول آلترناتیو کارگری متشکل شوند. در عمل با چنین اتحادی و سازماندهی طبقانی کارگران شرایط برای جامعه ای آزاد، آباد و عاری از ستم، تبعیض و استثمار فراهم خواهد شد. 

***

آلترناتیو کارگری در ایران، جبهه، بلوک و ائتلاف سیاسی اعم از حزبی و یا غیر حزبی نیست، بلکه تشکل وسیع کارگران و زحمتکشان است که بصورت جمعی طبق نیازمادی و شرایط عینی مشخص خود سازمان می یابند..

shorayehamrahi@gmail.com

آوریل ۲۰۲۲  – فروردین ۱۴۰۱

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate