به یاد فرمانده جسور و فداکار کمونیست ، عموی عزیزم حسین علیپور 

به یاد فرمانده جسور و فداکار کمونیست ، عموی عزیزم حسین علیپور
رفیق حسین علیپور در سال ۱۳۳۷ در خانواده‌ای زحمتکش در روستای ”رشکان” از توابع سردشت به دنیا آمد. تحصیلات خود را تا پایان دبیرستان ادامه داد و سپس مانند اکثر همسالان خود به دلیل فقر و معیشت اقتصادی مشغول کارگری و کشاورزی در کنار خانواده‌اش بود.
او در جریان انقلاب مردمی ایران در سال ۱۳۵۷ علیه رژیم پهلوی وارد عرصه مبارزات سیاسی شد. وی با روی کار آمدن رژیم اسلامی و آشکار شدن ماهیت ضدبشری این رژیم دست از مبارزه برنداشت و در تشکیل اتحادیه کشاورزان منطقه ”ربط و سردشت” نقش بسزایی داشت.
در همین دوران بود که با سیاست ها و پراتیک سیاسی و اجتماعی کومله آشنا شد و مبارزه خود را برای تحقق افق رهایی بخش و سوسیالیسم آغاز کرد. رفیق حسین یک اکتیویست فعال و کاراکتر آگاه به مفاهیم کمونیستی و مارکسیستی بود.
با مردم زحمتکش با زبانی ساده و آرام صحبت می‌کرد و همین کارکتر او و شخصیت سیاسی و اجتماعی‌اش در قاب مردم آنان را ترغیب به درک آگاه‌تری از مفاهیم مارکسیستی و روشنگری عمیقی بین کردم ایجاد کردن بود.
با صمیمیت و رفاقتش در تمام لحظات زندگی با کارگران باعث شد که او را از صمیم قلب دوست داشته باشند، اعتماد بی‌پایانی نسبت به او و اهداف انسانی وی داشته و هرگز فراموشش نکنند.
زمانی که تشکیل حزب کمونیست ایران در سال ۱۳۶۲ اعلام شد، در هر جلسه‌ای که شرکت می‌کرد، بدون احساس یا تامل خستگی و بی‌وقفه شروع به تبلیغ سیاست‌ها و برنامه‌های حزب کمونیست کرد و برای آگاهی دادن به طبقه فرودستان تلاش می‌کرد برای ترغیب هرچه بیشتر مردم، زحمتکشان و دهقانان که به حزب سیاسی خودش بپیوندند.
حضور شجاعانه او در جبهه‌های نبرد با دشمن و هوشیاری و وفاداری به همرزمانش باعث شد تا مسئولیت گروهی از پیشمرگان را بر عهده بگیرد.
 در ۱۷ بهمن ۱۳۶۲ در حین عملیات نظامی در سردشت در حالی که فرماندهی گروهی از همرزمان را برعهده داشت، پس از نبردی دلیرانه، سعی کرد زیر رگبار گلوله‌های مزدوران جمهوری اسلامی، جسد رفیقش “علی مرادی” را
که جانش را فدای آرمانش کرده بود، بیرون بیاورد و رفیق ” حسین علی‌پور” همراه با همرزم دیگرش “ حسن منوچهری” هدف اصابت گلوله جنایتکاران حکومت اسلامی قرار گرفتند و جان عزیزشان را در راه آزادی و سوسیالیسم از دست دادند.
 یاد عمویم و همرزمانش و کلیه جانباختگان راه آزادی و سوسیالیسم همیشه زنده است و تا رسیدن به اهداف و آرمان‌های انسانی و آزادیخواهانه شان این مبارزات و این جدال تا نابودی حکومت فاشیست اسلامی سرمایه در ایران ادامه خواهد داشت.
هه‌ژار علی‌پور
۲۵ مارس ۲۰۲۴
Print Friendly, PDF & Email

Google Translate