صدای زندانیان سیاسی و بازداشت شدگان در کردستان و دیگر شهرهای ایران باشیم

صدای زندانیان سیاسی و بازداشت شدگان در کردستان و دیگر شهرهای ایران باشیم.
فشار علیه فعالان اجتماعی و سیاسی محکوم است، هویت تراشی از دستگیرشدگان در کردستان راه چاره
نیست. هزاران زندانی از زندانیان سیاسی، فعالان مدنی، اجتماعی و کارگری در زندانهای شهرهای مختلف در کردستان در وضعیت نامعلومی به سر میبرند. دفاع برای آزادی تمامی زندانیان و مخصوصا دستگیرشدگان اخیر یک خواست انسانی در مقابل همه مدافعین حقوق انسان می‌باشد. به انتخابات کذایی دوره ریاست جمهوری در ایران مدت زمان زیادی باقی نمانده است، دستگیری و فشار و امنیتی کردن شهرها در ایران و مخصوصا در کردستان نشان از آگاهی طبقاتی در جامعه را دارد.

هر زمان حکومت زندان، شکنجه و اعدام جمهوری اسلامی با خیزش‌های مردمی، اعتصابات و اعتراضات سراسری مواجه و این خطر را در بیخ گوشش حس کند، دست به بگیر و ببند و سرکوب و ارعاب شهروندان میزند. در چند هفته اخیر موج دستگیری‌ها به مراتب بیشتر شده بطوریکه در میان بازداشت شدگان چهره های جوان و حتی زیر سن قانونی دیده می‌شوند. این نشان از ضعف و زبونی و استیصال حکومتی است که پایه های حاکمیت ننگینش به لرزه در افتاده و جنبش سرنگونی گلوی این حکومت را دارد میجود. جمهوری اسلامی را باید مانند همیشه با شکست مواجه و پاسخ درخوری از سوی مردم آزادیخواه در داخل و خارج بگیرد. اتحاد مردم و دفاع از دستگیرشدگان میزان خشم و نفرتی است که می‌رود کل حاکمیت را در ایران با طوفانی روبه رو کند که هر لحظه امکان دارد تار و پود این حکومت ضدبشری را درهم بکوبد. باید با خواست آزادی فوری تمامی دستگیرشدگان و زندانیان سیاسی چه آنهایی که اخیرا دستگیر و زندانی شده اند و چه آنهایی که در سیاه چالهای این حکومت سالیان زیادی در پشت میله های زندان محبوس هستند، برای نجاتشان و تا آزادی همه زندانیان به اعتراضات خود و متحد کردن همه مدافعین حقوق بشری، فعالین کارگری و سازمانها و مردم در داخل ایران ادامه داد.

زندانیان را نباید به قوم یا هویت تقسیم بندی کرد، آنچه که مهم است، مساله بر سر جان تعدادی انسان‌ بیگناه است که ممکنه با سناریوهای کذایی و پرونده سازی روبه رو شوند و متعاقبا خطرات بیشتری آنان را تهدید و با احکام سنگینی روبه کنند. بدون هویت تراشی از زندانیان و بدون در نظر گرفتن هر گرایش سیاسی ما باید صفوف اعتراضی برای آزادی همه زندانیان را متحدتر از همیشه به پیش ببریم. خانواده‌هایشان چشم به راه عزیزانشان هستند و امید به نجات و آزادی آنها با اعتراضات همه مردم آزادیخواه می‌تواند مثمرثمر واقع و ما میتوانیم برای آزادی تمامی زندانیان سیاسی اقدامات بسیار موثری را در دست بگیریم.

زنده باد انسانیت، زنده باد مبارزه برای دفاع از حق!!
هەژار علی پور- ۲۲ بهمن ۹۹، ۹ فوریه ۲۰۲۰

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate