مرکز اسلامی هامبورگ باید تعطیل شود!

مرکز اسلامی هامبورگ باید تعطیل شود!

نزدیک به یک هفته از یورش پلیس آلمان برای تفتیش ۵۴ مرکز وابسته به مرکز اسلامی هامبورگ می‌گذرد. پلیس آلمان اعلام کرده است که به دنبال مدارک و شواهد بیشتر برای اثبات رابطه این مرکز با تروریسم اسلامی، جمهوری اسلامی ایران، حزب‌الله لبنان و دیگر جریانات تروریستی در منطقه از جمله حماس و جهاد اسلامی فلسطین است.

 پرسش این است که دولت آلمان به دنبال کدام مدارک و شواهد جدیدی می‌گردد تا این مرکز جاسوسی و مهمترین پایگاه تروریستی جمهوری اسلامی را تعطیل کند!؟ این همه مدارا و مماشات برای چیست؟

علیرغم اطلاعات کامل دولت ‌آلمان، خطر وجود چنین مراکزی هنوز ناشناخته ‌است؟ باید مراکز دیگری توسط این نهاد در کل آلمان گسترش یابد و کمک مالی بیشتر و  اطلاعات و امکانات بیشتری به نفع جمهوری اسلامی، حزب‌الله و حماس جمع‌آوری شود!؟

همکاری این مرکز با جریانات تروریستی اسلامی شیعه برای دولت آلمان محرز است. به همین دلیل در ۲۱ نوامبر سال گذشته مرکز اسلامی هامبورگ از شورای مراکز اسلامی هامبورگ اخراج و عضویت آن در انجمن‌های اسلامی هامبورگ تعلیق گردید. سلیمان موسوی‌فر مشهور به «مُلای مسئول ترویج نفرت»، معاون رئیس مرکز اسلامی هامبورگ در پنجم نوامبر سال گذشته به دلیل ارتباط با نهادهایی که منبع جمع‌آوری کمک مالی برای حزب‌الله لبنان بود، با حکم قضایی برای همیشه از ‌آلمان اخراج گردید.

روزنامه «دی‌ولت» چاپ آلمان، به نقل از اداره امنیت داخلی هامبورگ تأکید کرده است که مرکز اسلامی هامبورگ که به نام مسجد آبی هم شناخته می‌شود “نه فقط وابسته به حکومت ایران که یکی از مهم‌ترین نهادهای رژیم ایران در اروپاست”. بر همین اساس سه حزب تشکیل دهنده دولت فدرال آلمان و همه احزاب و دولت محلی از یک سال پیش از این اصرار داشتند که کلیه فعالیت‌های این مرکز به دلیل تلاش برای صدور انقلاب اسلامی، ارتباط مشهود با نهادهای نژادپرست و تلاش مستمر برای جمع‌آوری کمک مالی به حزب‌الله لبنان باید تعطیل شود.

همه این شواهد پیش از جنگ اسرائیل در غزه بوده است. بدیهی است که با بحران جدید در خاورمیانه فعالیت نهادهای تروریستی مانند حزب‌الله و حماس بیشتر مورد دقت قرار می‌گیرد.

چندین سال مداوم فعالین سیاسی، از جمله فعالین حزب کمونیست کارگری ایران در مقابل این مرکز دست به اعتراض زدند. در ملاقات با مقامات دولت آلمان و مقامات محلی خطر وجود چنین مرکزی را گوشزد کردند. اما مدارا و مماشات با این مرکز بویژه توسط حزب سبزها ادامه یافت. شخص «اولاف شولتس» مهمان افتخاری مراسم‌ افطاری در این مرکز بود.

تعطیلی این مرکز آغازی بر پایان دست درازی جمهوری اسلامی و مماشات دولت ‌آلمان با حکومت ایران باید باشد. سفارت‌خانه و کنسولگری‌های جمهوری اسلامی پایگاه‌هی تروریستی در کشورهای اروپایی هستند و باید تعطیل شوند. بایکوت جمهوری اسلامی ایران اولین اقدام در مقابله با تروریسم جمهوری اسلامی در جهان است.

تشکیلات خارج کشور حزب کمونیست کارگری ایران – واحد آلمان

۲۱ نوامبر ۲۰۲۳

http://www.wpiran.org/

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate