مبارزه باشکوه مردم آلمان علیه فاشیسم

مبارزه باشکوه مردم آلمان علیه فاشیسم
«فاشیست برو گم شو»

تظاهرات‌های گسترده ضد فاشیستی در آلمان هر روز ابعاد گسترده‌تر می‌یابد. طی ماه گذشته حضور خیابانی صدها هزار نفر هر هفته و منظماً علیه سیاست‌های فاشیستی احزاب راست افراطی و دسیسه‌‌ها و توطئه چینی پنهان ‌آنها اعتراض می‌کنند. مبارزات ضد فاشیستی یک ماهه مردم معترض در آلمان علیه جریان راست و فوق ارتجاعی، بی‌سابقه و بسیار شورانگیز است.
پیام تظاهرات‌های سراسری بسیار روشن است؛ مردم خشمگین و معترض به میدان آمده‌اند و با صدای رسا فریاد می‌زنند به پارلمان و سیاست‌های عقیم دولت کنونی چشم امید نداریم! اعتراض مستقیم و بی تخفیف سلاح ما است. فریب نمی‌خوریم و نمی‌گذاریم تاریخ سیاه و خونبار فاشیسم در آلمان دوباره تکرار شود!
افشا شدن جلسه محرمانه و مخفی و دسیسه‌چینی سران حزب دست راستی حزب آلترناتیو آلمان علیه پناهندگان و سیاست ضد مهاجرتی آن مردم آلمان را شوکه کرد. حزب «آ اف د» که توانسته به شهرداری و شوراهای برخی شهرها راه یابد در جلسه مخفی رهبران ارشد این حزب و برخی از چهره‌های شناخته شده دست راستی در باره ایده خواهان انحلال احزاب و ایجاد تک حزبی و همچنین اخراج وسیع مهاجران از خاک آلمان مشغول توطئه و دسیسه چینی هستند. این حزب در تلاش است تا با اتکا به نارضایتی و بی اعتمادی مردم از احزاب حاکم، با ائتلاف مخفیانه احزاب نژاد‌پرست و جریانات راست افراطی با شعارهای پوپولیستی و مردم فریب، گرانی و تورم و بیکارسازی، فشارها و تنگناهای اقتصادی تحمیل شده به مردم را به گردن پناهندگان و مهاجرین بیندازد.
بی تحرکی و انفعال احزاب حاکم نسبت به این توطئه چینی ، مردم را بسیار خشمگین‌ کرده است. اقدامات تاکنونی بشدت ناکافی و مماشات جویانه است. پاسخ علیه سیاست‌های فاشیستی ضد کارگری و ضد پناهندگی باید قاطع، صریح و محکم باشد.

تشکیلات آلمان حزب کمونیست کارگری ایران از مبارزه شورانگیز مردم‌ آلمان علیه احزاب راست‌گرا پشتیبانی می‌کند و آنرا گام مؤثری برای عروج چپ اجتماعی در آلمان می‌داند.

ما تأکید می‌کنیم که این مبارزات برای تثبیت پیروزی خود، لازم است با طرح مطالبات صریح و روشن چپ جامعه به عنوان یک آلترناتیو و مدعی قدرت علیه راست‌ها و مماشات پارلمان و احزاب بورژوایی قد علم کند و به سکوی قدرتمندی برای طرح مطالبات برابری طلبانه و به میدان آوردن نیروی عظیم چپ اجتماعی، بستری برای گام های بعدی علیه همه مصائب اجتماعی در جامعه و زمینه مناسبی در دفاع  از ارزش های اجتماعی باشد و عروج مجدد چپ در اروپا را رقم بزند.

تشکیلات خارج کشور حزب کمونیست کارگری ایران – واحد آلمان
۱۸ فوریه

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate