ریشه‌ی فاجعه‌های انسانی در غزه

«ریشه‌ی فاجعه‌های انسانی در غزه»
من بر این باورم «هرگز خون، خون را نمی‌شوید» و نباید چنین تفکری را به ذهن راه داد.
زیرا حس انتقام‌جویی ‌را در ذهن بیدار می کند و به کینه که ریشه‌ی نفرت است دامن می زند «فاجعه ست»
وقتی که با فتوای  آیت‌الله  خمینی «سنندج غلتیده در خون» را دیدم حس انتقام‌جویی خیلی عمیق در ذهنم ریشه زد «مهربانی در قلبم جایش را به نفرت داد»
وقتی در زندان بودم  تحقیرها همراه با آزارهای بی رحمانه ماموران زندان وجودم را تبدیل به نفرت و ذهنم را در انتقام‌جویی غرق ساخت.
وقتیکه دل به انتقام‌جویی دادم اما خیلی زود فهمیدم انتقام جوئی کینه را به نفرت و نفرت حس انسانی را از انسان می‌گیرد به «رهائی  با جنگ و انتقام  نمی‌شود رسید» چون حس  انتقام‌جویی انسان را کور و کر می کند.
سالهاست به این درجه از آگاهی رسیدم که خون را نمی شود با خون شست. چون از نفرت سعادت حاصل نمی شود.
جنایات و کشتار  غیرنظامیان یهودی نتیجه نفرت انباشته جوانان فلسطین  غلتیده در نفرت بود که «حماس» فاجعه‌ی انسانی آفرید و باعث باز تولید ادامه انتقام‌جویی افراطیون اسرائیل شد تکرار فاجعه‌ی بدتر از فاجعه.
نفرتی که جمهوری اسلامی حاکم بر ایران  آن را تبدیل به جنون کرد به کودکان و سالمندان هم رحم نشد تا آنجا که جهان را در شوک عجیب و غیر منتظره فرو برد.
باز تولید نفرتی که کودکان فلسطینی در آن می‌سوزند…
جمهوری اسلامی ایران بر آمده از جهل حاصل نفرتی ست در ضديت با زن، و یهودی ستیزی ریشه گرفت است به همین دلیل  امروز ما شاهد فقر و جنایت در ایران و منطقه با فاجعه‌ های پی در پی  انسانی هستیم
«من یک چیز را در طول زندگی فهمیدم»
برای دوری از نفرت. باید بی‌دین و بی اصل و نسب بود چون تاریخ تمام جنایات دنیا ریشه مذهبی وقومی داشته است هیچ دین و مذهبی بجز ریشه‌ی استثمار.، انسانیتی در آن يافت نمی‌شود.
چون عامل جنایات و نابرابریها همان باورهای مذهبی و قومی ست.
۳اکتبر ۲۰۲۳میلادی “شمی صلواتی “
Print Friendly, PDF & Email

Google Translate