طرح صیانت ،جلوگيرى از فلتيرنگ اينستاگرام شكست خواهد خورد!

سه شنبه ٣اسفند١٤٠٠ در شورای كميسيون مجلس طرح صیانت در كوتاهتر از ده دقيقه دقيقه با ۱۸ رای مثبت و یک رای منفی ، تصويب واجرایی شد. آنها به طرح صیانت رای دادند تا ذوب شدن در ولايت و حلقه بگوشى خود را به قيد دو فوريت نسبت به ولايت فقيه نشان دهند. درست پس از اينكه خامنه اى گفت” در فضاى اينترنتى همه چيز “ول و رهاست “طرح صيانت را در فضاى آلوده اى مطرح كردن تا بختك ولايت فقيه را در شبكه ها نفوذ دهند.اين طرح بناست به سپاه پاسداران واگذار شود تا خامنه اى بتواند ادامه خيانت دهد. همزمان با تصويب طرح صيانت در كميسيون مشترك مجلس اسلامى سرعت اينترنت به شدت افت پيدا كرد و اختلال گسترده اى براى VPN(وى پى ان) و فيلتر شكن ها بوجود آورد. بستر اجرائى صيانت شبكه ملى اطلاعات است كه در دولت روحانى توسط شركت چينى Auweiپى ريزى و اجرائى شد.اكنون اين طرح گسترده ميشود ولى نمى توانند به جنگ تكنولوژى نوين بروند ، زيرا تكنولوژى راه خود را پيدا خواهد كرد

  • رد پاى سپاه پاسداران و چين در طرح صیانت:مشخص است. مهمترين بند و قانون و يا ماده ٩ كه كار گروه مديريت و گذرگاه مرزى نام دارد. در اينجا اينترنت را مانند« دژ نظامى » ميبينند ، كه در آنجا ٨ تن عضو دارد. پنج تن آنها از نيروهاى نظامى و مسلح كه عمدتا سپاهى هستند،كه رئيس مركز ملى فضائى مجازى ، نماينده دادستان و نماينده وزير ارتباطات همه خودى هستند. بقيه هم نظامى و اطلاعاتى از سازمان پدافند غيرعامل، وزير اطلاعات ، سازمان اطلاعات سپاه و نيروى انتظامى، ستاد كل كشور أست . يعنى كشور كاملا در عرصه نظاميان قرار دارد.اينها ،تشخيص ميدهند چه سايتهايى نروند و يا بروند! بااين روش ، اطلاعات مردم را پردازش ميكنند؟ در واقع اين همان طرح چينى است ، هم از نظر قانون ارتباطات و هم تكنولوژى آن شبيه چين است.كه با كمك خود چينى ها كنترل مي شود.[١]چينى ها از سال ٢٠١٠ به عمامه داران كمك تكنولوژى ميكنند كه ميتوان گفت در سركوب ديجيتالى آنها هم شريك هستند![٢]
    سوال اینجاست، چرا رژيم فاشيستى مذهبى با وجود این فضای انفجاری جامعه ،به دنبال اجرایی طرح صیانت است؟ پاسخ روشن است، شبکه‌های اجتماعی به یک معضل بزرگ خبرى برای حاکمیت تبدیل شده است.و ميرود تا ولايت فقيه را بور كند.
    جمهوری فاشيستى مذهبى، بیش از ٤٣ سال است تمام رسانه‌هاى تصویری، شنیداری ماهواره اى و همچنين نوشتاری را تحت کنترل گرفته است و هر آنچه را خود خواسته در جامعه انجام داده است ولى تا كنون با مهارتهايى كه از سوى جوانان تخصيل كرده بكار گرفته شده دست رژيم را از شبکه‌های اجتماعی کوتاه كرده اند و حالا ديگر توانایی کنترل شبكه ها و هزاران سايت هاى خبرى و وبسايت ها را ندارند.
    ولايت فقيه با جمهوری فاشيستى مذهبى خود بیش از ٤٣سال است که با تهديد ها و سرکوب و اعدام و زندان سعى در كنترل جامعه دارد، و اکنون همه شبكه هاى مردمى برعليه خود تبدليل شده است و شبكه هاى اجتماعی مردمى ایران آزادانه نظرات خود را اعلام میکنند و با هزاران پليس سايبرى و پول هاى فراوان براى كنترل ، توانایی سرکوب شبكه ها را ندارد.
    جداي از اينها موارد، شبکه‌های اجتماعی دروغ های حاکمیت علیه مخالفان را افشا کرده است و دستگاه پروپاگانداى ولايت فقيه با یک شکست فصاحت بار مواجه شده است، برای نمونه میتوان به فايل رانتخواران سپاه پاسداران اشاره كرد . با تشكيل نشستهاى اينترنتي و ارتباطات نيروهاى اپوزيسيون داخل و خارج و شکسته شدن اين سد و همبستگى نيروهاى سياسى باعث اميدوارى بيشتر مردم براى سرنگونى رژيم شده چنانچه اكنون باعث مطرح شدن طرح صيانت شده است . اکنون درون جامعه ایران نیروی تعیین کننده مردم هستند، كه با حضور خود در كف خياناتها هدف خود كه همانا سرنگونى رژيم است را به جهانيان نشان خواهند داد.
    علاوه بر گروه‌های اپوزیسیون، اقلیت‌های مذهبی مانند بهاییان و اقلیت‌های اتنیکی مانند کُردها، ترک‌هاى آذرى و عرب‌ها که همواره به جاسوسی و تجزیه طلبی متهم میشدند با حضور گسترده در خيابانها ميتوا‌نند خواسته‌های خود را اعلام کنند تا پروپاگاندا دروغین جمهوری فاشيستى مذهبى علیه این بخش جامعه هم نیز شکسته شود.
    همچنین شبکه‌های اجتماعی موجب گسترش جنبش دفاع از حقوق جامعه LGBTQ(شامل افراد کوییر و افراد پرسشگر می‌شود. افراد پرسشگر کسانی هستند که درباره گرایش جنسی خود تحقیق میکنند و نیاز به شناخت بیشتر خود دارند، ) شده است که توسط جمهوری فاشيستى مذهبى انکار و حتی اعدام میشوند اما با کمک شبکه‌های اجتماعی اعلام موجودیت می‌کنند و به نشر اطلاعات در مورد خود می‌پردازند که موجب شده است شخصی تحت نام کدخدایی در حوزه علمیه ، از پذیرش همجنسگرایان در جامعه تا ۱۵ سال آینده سخن بگوید.
    شبکه‌های اجتماعی موجب شده‌اند که جنبش اعتراضی درون جامعه رشد کند، خواسته سرنگونی جمهوری فاشيستى نزديكتر شود و جريان سركوب و اعدام ولايت فقيه شکسته و نمايانتر گردد و همین امر ولايت فقيه يعنى خامنه اى و حلقه هاى نزدیک به نهادهای اطلاعات سپاه و امنیتی هايش را به سمت سیاست قطع اینترنت جهانى به شيوه چينى سوق داده است. خامنه اى با ايران فروشى و حالا باكمك چينى ها قصد چينيزه كردن اينترنت ايران را دارد.
    آیا رژيم ولايت فقيه ، توان آنرا دارد كه دسترسی مردم به اینترنت جهانی را قطع كند؟ از طرفى بايد گفت ، مگر زمانى كه اينترنت ، وجود نداشت مردم مبارز ما دست رو دست گذاشته و در خانه هايشان مى نشستند كه حالا چنين كنند؟ امروز با توجه به فضای انفجاری جامعه و فقر و گرسنگى بيش از نيمى از جمعيت و بيكارى و مشکلات متفاوت ديگر با چنين سياستى، باعث شتاب گرفتن جنبش مردمى خواهد شد. جمهوری اسلامی خودش آتش اعتراضات را روشن کرده و به وسیله طرح صیانت می‌خواهند فیلترینگ اینستاگرام تنها اپلیکیشن بدون فیلتر محبوب را کلید بزند که شاید بتواند جلوی جریان آزاد اطلاعات را بگیرد.همانطوريكه در مورد فیلترینگ تلگرام شكست ولايت فقيه را مشاهده کردیم، باز سیاست فیلترینگ اینستاگرام هم شکست خواهد خورد.
    ________________________________________
    [١]چينى ها هم اطلاعات ملى دارند و قانون ١٧ است كه ميگويد: داده هاى شهروندان و كاربران اينترنتى ميتواندضبط شود و پردازش شود ! سپاه هم با ماده ٩ ميخواهد همه چيز را قانونى نشان دهند.از مراد ويسى خبرنگار ايران اينتر نشنال در مصاحبه با سيما ثابت.
    [٢] تكنولوژى Huwei و ZTA سيستم كنترل است. كه با اين دو آى دى در چين كنترل ميشود.

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate