هواپيمايى اوكراينى و دادگاه نمايشى!

نخست دادگاه نمايشى!

موضوعى كه به آن پرداخته  ميشود، دادگاهى است  كه در اين روزها خانواده ى قربانيان و جانبازان اين حادثه را به آنجا كشانده اند. تجمع  خانواده ها در مقابل اين دادگاه نظامى  و محاصره آنها در ميان نيروهاى نظامى با شعارهاى مرگ برخامنه اى را بهمراه داشت كه بازماندگان آنرا نشانى از تزويري ديگر ميدانستند .آنها را تحملى نبود، جز شعار مرگ بر خامنه اى و جمهورى اسلامى! حامد اسماعيليان ، دادگاه را نمايشى شرم آور  با ده أفسر رده پايين به عنوان متهم خواند. طبق گفته يكى از بستگان جانباختگان ، در روز برگزارى همين دادگاه نمايشى(كانگوروئى) موبايلها را گرفتن و از متهمين اصلى هم خبرى نبود،تمام  متهمين ، بى نام و نشان و بى هويت بوده اند ( در ليست مذكور ده أفسر دون پايه قرار دارد) پس از يك دقيقه سكوت ، تلاوت قرآن بود كه از قارى قرآن پرسيدند شما اين آياتى كه خوانديد فارسى اش را ميدانيد ؟ كه جوابى نداد! فردى كه كيفر خواست را ميخواند، كسى بود كه قبلن گفته بود ” ما خوب كرديم كه زد ه ايم !” كه با اعتراض حضار مواجه شد و پس از ا اعتراض بازماندگان سانحه هواپيما ، وى را از دادگاه اخراج كردند. در مجموع دادگاهى كه به اين پرونده و پرونده هاى مربوطه اش رسيدگى ميكند كاملن بى صلاحيت است و بدون كارشناسى  با تزويري ديگر برگزار ميشود. اينها خودشان همه هم ريش و هم قيچى را در دست خود دارند حتا جعبه ى سياه هواپيما در دست خودشان است و جامعه بين المللى هم با اينها همكارى كامل ميكند. »حامد اسماعيليان» پس از دادگاه كانادايي ها اين مسئله را مطرح كرد ه بود.

بازمانده داغدار در لندن ميگويد : ما به خواسته هاى خودمان پافشاري ميكنيم و نه ميبخشيم و نه فراموش ميكنيم!

  • فرمانده نيروى فضائى سپاه چه ميگويد؟

چند روز پيش ، درست در آستانه دومين سالگرد سرنگونى هواپيماى اوكرايني، با شماره پرواز ٧٥٢،  «اميرعلي حاجى زاده» [١]فرمانده نيروى  هوا فضاي سپاه پاسداران  يك برنامه پاسخ و پرسش در دانشگاه  با دانشجويان بسيجى داشت كه دوباره دروغهايى را در مورد سرنگونى هواپيماى اوكراينى رديف كرده بود، كه داغ دل بازماندگان را تازه كرد. او علت شليك «دو موشك تور» به اين هواپيما را  براى زدن پهباد دانست ! اين مورد را براى روشن شدن موضوع مورد بررسي قرار ميدهيم .

حاجى زاده بدنبال دروغهاي قبلى ميگويد:” يك موشك «تور »براى زدن پهباد و كروز بود! كه وقتى برخورد ميكند هواپيما ٣٠ كيلومتر ميرود و بعد مي نشيند منظور ش اين است كه يك هواپبماى پهن پيكر با چند كيلو مواد منفجره مثلن يا ٨٠ كيلو گرم ما مجاوزتى عمل ميكند ! او ميگويد ؛ چطورميشود هواپبما به اين بزرگى نتونه( نتواند) بر گردد و تَو فرودگاه بنشيند؟! و با پررويي ميگويد ؛ اين سؤالى و ابهاماتى بود كه آنروز مطرح بود! همه چيزش شسته و روفته نبود ، بعضى چيز ها براى من آنروز روشن شد كه اين تركش اينجوري بود و يك جاى حساس! اين فرد خود را فرمانده متخصص نيروى فضائى سپاه معرفى ميكند ! ميگويد هواپيمايى را زده اند ، چطور نتوانسته فرود بيايد؟! و راحت بنشيند؟

بايد پرسيد: شما چرا در آن شرايط پرواز ها را ممنوع اعلام نكرديد؟ اگر كاسه اى زير نيم كاسه نيست ، چرا در سالهاى گذشته هميشه براى مانورهاي ارتش، فرودگاه ها بسته ميشد، كه در مانورهايتان اختلال ايجاد نشود. لازم به ياد آورى است كه ، براى مانورها ، فرودگاه ها ، حداقل ٧ ساعت ، بسته ميشد. البته با ابلاغ هاى رسمى از قبل به همه فرودگاهها اطلاع داده ميشد. ولى در آن زمان فرودگاه تهران را نبستند! چرا؟ چون ميخواستند مسافران كافر را از بين ببرند! [٢]در حاليكه ميدانستند ، پس از موشك باران، پايگاههاى آمريكا در عراق / عين الاسد ، آمريكا حمله خواهد كرد! ولى چرا فرودگاهها را نبسته اند؟در حاليكه ميدانستند ، موشكهاي كروز آماده پرتاب بسوى ايران بوده است!اين نشان از يك دروغ بزرگى است كه حاجى زاده آن را دوباره بشكل ديگرى تكرار كرد.

سوال دوم اين است كه دانشجويان بسيجي از حاجى زاده نپرسيده اند!اگر حاجى زاده راست ميگفت ، چرا پس موشك دوم را شليك كرده اند ؟ پس مشخص است كه اين يك جنايت هدفمند بوده است . تمامى كارشناسان تشخيص داده اند كه اين كار هدفمند بوده است. حاجى زاده بقولى خود را طلبكار هم ميداند و پس از دو سال بجاى معذرت خواهى ادعاى دروغى را مطرح ميكند.

آيا تاكنون چنين جنايتى در دنيا ديده شده أست كه در روز آماده باش كشور و حمله هاى احتمالى به فرودگاه بزرگ ، بسته نشود؟! آيا با اين دو شليك خامنه اى ميخواست قدرتش را به آمريكايى هايى نشان دهد؟!آيا كسانى در هواپيما بودن كه مداركى را از كشور خارج ميكردند؟ تاخير هواپيما و برگشت تعدادى از چمدانها از كدام راز پرده بر ميدارد ؟ اينها سوالاتى است كه در آينده بايد به آن پاسخ دهند.

دادگاهى كه تشكيل شد كاملن نمايشى بود ، و حال، چرا چنين دادگاهى را تشكيل دادند ؟ بايد گفت هيج متهمى واقعى در آنجا وجود نداشت . اين پرونده در دست قاتل و قاتلين است كه بايد در ديوان عالى كشورى ديگر و يا دادگاه بين المللى كيفرى/ لاهه تشكيل شود. محاكمه در واقع ، در جايى ديگر مانند اوكراين و يا كانادا بايد تشكيل شود. متهم رديف اول خامنه اى است و پس از آن فرمانده نيروى قضايى سپاه و تعداد زيادى از فرمانده هان سپاهپاسداران ، مانند، «سلامى و حاجى زاده ، باقرى، عابدى و شمعخانى » و… هستند[٣] . بهر حال دادگاه نمايشى تشكيل شد ولى بقول حامد اسماعيليان ، نيمكت متهمين منتظر محاكمه قاتلان خالى خواهد ماند!

________________________________________

[١] حاجى زاده بعنوان فرمانده نيروى فضائى سپاه عامل اصلى سرنگونى هواپيما شماره  ٧٥٢  بود . جنايتى كه در تهران هدفمند صورت گرفته است.

او به عنوان فرمانده نیروی هوا فضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در نشست خبری شنبه ۲۱ دی ماه ۱۳۹۸ به تشریح جزئیاتی از حادثه پرداخت. در ابتدا او ابراز کرد که پس از شنیدن این حادثه «آرزوی مرگ» کرده و با اشاره به جریان بررسی پرونده در مراجع بالاتر و قوه‌قضاییه تصریح کرد که «گردن ما از مو باریک‌تر است و همه مسئولیت این حادثه را می‌پذیریم، هرگونه تصمیمی که مسئولان بگیرند ما مطیع اجرای آنیم.»

وی بار دیگر در دفاع از مسئولان هواپیمایی کشوری و بیان علت تاکیدشان به دخیل نبودن موشک در حادثه، اظهار داشت: عزیزان ما در هواپیمایی کشوری بر اساس دانسته های خود عمل می کردند و تقصیری ندارند. من اعلام می کنم که آنها مقصر نیستند و ما مقصریم، (چون) هواپیما در مسیر بوده و خطایی نداشته و خطا را یکی از عوامل ما مرتکب شده است و ما باید جوابگو باشیم.

[٢]در مقاله بعد ، مسائل فقهى مهاجرين را از ديد عمامه داران مورد بررسي قرار ميدهيم.

[٣] به گفته حامد اسماعيليان روز چهارشنبه اسامى كه نام برده شده است اعلام خواهد شد . به گفته ايشان طبق مداركى كه در دست هست ، اين نامها ، دقيقن در اين جنايت دست داشته اند.

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate