اخباروگزارشات کارگری ١٣ آبان ماه ١٣٩٩

اخبار کارگرى
November 04, 2020

اخباروگزارشات کارگری ١٣ آبان ماه ١٣٩٩

- ادامه اعتراضات در کشت وصنعت نیشکر هفت تپه نسبت به ادامه بازداشت 4 همکار

تعیین قرار وثیقه پنجاه میلیون تومانی برای کارگران بازداشتی

- اعمال فشار اقتصای به کارگران حق طلب راه آهن آذربایجان از طرف شرکت پیمانکاری گسترش آهن راه(گار)

- افشای پشتک وارو زدن های شرکت های پیمانکاری در پتروشیمی صدف و سیکل ترکیبی پارس جنوبی عسلویه برای بالا کشیدن حقوق کارگران

- آزادی  موقت حامند پورمند خبرنگار ورزشی در گنبد با تودیع وثیقه 200 میلیون تومانی

- جان باختن یک کارگر در شهر محمدیه براثر سقوط از طبقه 8 ساختمان

- تجمعات اعتراضی در افغانستان نسبت به قتل وعام دانشجویان

*ادامه اعتراضات در کشت وصنعت نیشکر هفت تپه نسبت به ادامه بازداشت 4 همکار

تعیین قرار وثیقه پنجاه میلیون تومانی برای کارگران بازداشتی

روز سه شنبه 13 آبان،شماری از کارگران هفت نپه دست به تجمع دراین مجتمع زدند و بنمایش گذاشتن دست نوشته ها وایراد سخنرانی ضمن اعتراض به باز داشت 4 همکارشان خواستار آزادی فوری وبی قید شرط آنها شدند.

بنا به گزارش منتشره در شبکه های اجتماعی،فرزانه زیلابی وکیل 4 کارگر بازداشتی با اشاره به اینکه،قرار تأمین کیفری برای هر کدام  از کارگران بازداشتی، قرار وثیقه پنجاه میلیون تومانی بود،اضافه کرد:کارگران اعلام نمودند به هیچ وجه به این قرار اعتراض نزده بودند. بنابراین در یک روند جعلی ،پرونده آن ها در پروسه اعتراض قرار گرفت تا کارگران زمان بیشتری در بازداشت نگه داشته شوند.

شواهد و شنیده ها در دادگستری نیز حاکی از همین واقعیت بود.لازم به ذکر است که هیچگونه  دلیل موجه قانونی و ضرورتی برای صدور قرار بازداشت موقت  وجود نداشت .

به هر ترتیب این قرار درروز دوشنبه در شعبه 101 کیفری 2 شوش تأیید شد  اما مراتب تأیید قرار با نظر دادستانی مرکز استان به کارگران و وکیل آن ها اعلام نشد.

*اعمال فشار اقتصای به کارگران حق طلب راه آهن آذربایجان از طرف شرکت پیمانکاری گسترش آهن راه(گار)

پیام کارگران راه آهن آذربایجان:

....ماه پیش بابت حقوق مرداد ماه بچه ها اعتصاب کردن.دو روز بعد حقوق رو ریختن با کسر عیدی و سنوات و تا الان خبری ازپرداخت کسری حقوق مرداد خبری نشده.

الان تو کارکرد مهرشون دو روز غیبت دارن. امروز(دوشنبه 12 آبان) هم حقوق شهریور رو دادن باز هم بدون عیدی و سنوات. معلوم نیست حقوق رو چرا کامل نمیدن. هنوز خبری از وعده مدیر کل ناحیه بابت پرداخت بن رمضان نشده. من قراردادی هستم .هر ماه به بهانه ای از اضافه کار بچه ها کم میکنه شرکت .

با تجمیعی شدن آیا از دست این قبیل شرکتها راحت خواهیم شد ؟

درهمین رابطه:پنجمین روزاعتصاب کارگران راه آهن آذربایجان دراعتراض به عدم پرداخت بموقع حقوق ومطالبات

روز دوشنبه 14 مهر برای پنجمین روز، کارگران راه آهن آذربایجان- شرکت گسترش آهن راه ( گار )- برای نشان دادن اعتراضشان نسبت به عدم پرداخت بموقع حقوق و ندادن بن های رمضان و عیدی به اعتصابشان ادامه دادند.

برپایه گزارش منتشره درشبکه اجتماعی بنقل از کارگران اعتصابی،شرکت گسترش آهن راه ( گار ) حقوق مرداد رو اخیرا ریختن ولی بدون عیدی وسنوات و گفتن عیدی سنوات هم متعاقبا ریخته میشه ولی فعلا خبری نیست.

بنابهمین گزارش،فعاليت های شرکت گسترش آهن راه ( گار ) ، در راستای طراحی و اجرای زيرسازی مسير راه آهن‌ها و ايستگاه‌های مربوطه، طراحی و اجرای سيستم های علائم و ارتباطات و برقی کردن خطوط راه آهن، تعميرات و نگهداری خطوط راه آهن و بهره برداری و راهبری راه آهن می باشد.

فعاليت شرکت به دو دسته کلی زير تقسيم بندی می شوند :

خط و ابنيه فنی

علائم و ارتباطات الکتريکی

*افشای پشتک وارو زدن های شرکت های پیمانکاری در پتروشیمی صدف و سیکل ترکیبی پارس جنوبی عسلویه برای بالا کشیدن حقوق کارگران

به گزارش کانال رسمی سندیکای کارگران فلزکارمکانیک ایران، در پتروشیمی صدف عسلویه با پیمانکاری آقای پایدار، دغلکاری این پیمانکار به اوج خود رسیده است. هنوز دو ماهی از کمپین اضافه دستمزدها نگذشته است که بسیاری برای دهن کجی به این کمپین دست به اقداماتی بی سابقه زده اند تا کارگران را دلسرد کرده و ادعای قدرت می کنند. این پیمانکار حقوق کارگران را طبق ٢۵ روز زده برعکس همه ایران و کمتر از حقوق کمپین. در این پروژه وضعیت خوابگاهها کاملن افتضاح و زیر صفر است. وضعیت غذا نگفتنی و خیلی خیلی بد. سرویس کارگران را از مینی بوسهای بنز از رده خارج درب داغون گذاشته اند. از همه بدتر اینکه حقوق مرداد کارگران را نیز نپرداخته است.

همچنین تعدادی از پیمانکاران پروژه نیروگاه سیکل ترکیبی پارس جنوبی (بیدخون) افزایش حقوق کمپین را اعمال نکرده اند+ به ویژه شرکت سپاسد زیر مجموعه قرارگاه خاتم الانبیا و شرکت فراب .

+اعتصاب کارگران نیروگاه پارس جنوبی در بیدخون

روز سه شنبه 14 مرداد برای دومین روز متوالی،کارگران نیروگاه برق پارس جنوبی واقع در بیدخون شهرستان عسلویه در اعتراض به سطح نازل حقوق وعدم پرداخت چندرغاز حقوق وحق بیمه وشرایط کار و زیست در محل کاربه اعتصاب وتجمعشان در محوطه این نیروگاه ادامه دادند.

بنابه گزارش رسانه ای شده بتاریخ 14 مرداد، چهارمین روز اعتصاب سراسری کارگران پتروشیمی و پالایشگاه‌های جنوب کشور به کارگران نیروگاه برق پارس جنوبی بیدخون عسلویه رسید.

کارگران نیروگاه برق پارس جنوبی واقع در بیدخون شهرستان عسلویه در اعتراض به عدم افزایش حقوق اعتصاب کرده و در محوطه این نیروگاه دست به تجمع زدند.

بر اساس این گزارش، این کارگران خواهان افزایش دستمزد و پرداخت بموقع آن، بهبود امکانات خوابگاهی و بهداشتی، و رد شدن لیست بیمه متناسب با حقوق‌شان هستند.

کارگران نیروگاه برق پارس جنوبی واقع در بیدخون شهرستان عسلویه روز سه شنبه برای دومین روز اعتصاب کردند. کارگران نیروگاه پارس جنوبی از روز دوشنبه 13 مرداد برای افزایش حقوق اعتصاب کردند.

 

*آزادی  موقت حامند پورمند خبرنگار ورزشی در گنبد با تودیع وثیقه 200 میلیون تومانی

روز دوشنبه 12 آبان، حامد پورمند خبرنگار ورزشی و بلاگر اینستاگرام پس از 24 ساعت بازداشت بدلیل شکایت مدیر کارخانه  لبنیات صباح گلستان بطور موقت آزاد شد.

به گزارش یک منبع خبری محلی،روز یکشنبه 11 آبان،حامد پورمند، خبرنگار ورزشی و بلاگر اینستاگرام در پی احضاریه 28 مهر ماه خودرا به شعبه دوم دادیاری شهرستان گنبد معرفی کرد وتوسط نیروهای امنیتی بازداشت شد.

طبق احضاریه الکترونیکی به اتهام های «افترا»، «فحش و الفاظ رکیک» و «نشر اکاذیب» به مدیر کارخانه صباح گلستان باید این روزنامه نگار ظرف مدت پنج روز از تاریخ 28 مهرماه خود را به مراجع قضایی معرفی میکرد.

بنا به گزارش همین منبع،این روزنامه نگار ورزشی یکی از مدیران کمپین تحریم محصولات کارخانه صباح گلستان بوده است. این کمپین در طی یک ماه اخیر توسط اهالی شهرستان های گنبد، آق‌قلا، بندرترکمن و کلاله دراعتراض به سیاست های استخدامی شرکت وخرید زیر قیمت شیر های دامداران منطقه راه اندازی شده است.

یادآوری: گروه صنعتی صباح با قدمت قریب به 20 سال تولید کننده محصولات لبنی و دریافتی شیر کلیه کارخانه ها حدود 1000 تن در روز می باشد . اولین کارخانه گروه صنعتی صباح تحت عنوان فوق در سال 1379 با ظرفیت اسمی 100 تن در روز در شهرستان گنبد ، از توابع استان گلستان به بهره بردای رسیده است . این کارخانه هم اینک با تولید بیش از 100تن از انواع پنیر پاستوریزه و بویژه پنیر فتا با کیفیت بسیار عالی از فعال ترین کارخانه های گروه صنعتی می باشد .

 گروه صنعتی صباح در بسیاری دیگر از حوزه های مرتبط و نقاط کشور اقدام به راه اندازی و اداره شرکت های صنعتی بزرگ و با بازده بالا نموده است.

*جان باختن یک کارگر در شهر محمدیه براثر سقوط از طبقه 8 ساختمان

روز سه شنبه 12 آبان،یک کارگر حین کار درساختمانی واقع در شهر محمدیه استان قزوین از طبقه هشتم سقوط ودردم جان باخت.

*تجمعات اعتراضی در افغانستان نسبت به قتل وعام دانشجویان

روز سه شنبه 13 آبان یک روز پس از حمله به دانشگاه کابل وبرجا گذاشتن 22 کشته وزخمی که گروه داعش مسئولیت آن‌را بعهده گرفته است،تجمعات اعتراضی  درافغانستان منجمله کابل، پکتیا،بلخ وهلمند برگزار شد.

گزارش تصویری از تجمع اعتراضی کابل:

همچنین شماری از دانشجویان و استادان دانشگاه پکتیا، اعضای شورای ولایتی و باشندگان این ولایت حمله‌ی روز گذشته بر دانشگاه کابل را محکوم کرده و آن‌را غیرانسانی خوانده‌اند.

این معترضان جنگ جاری در افغانستان را عامل فقر و مشکلات دانسته و گفتند که این چنین حملات عاملان آن را به اهداف‌شان نمی‌رسانند.

همین طور، شماری از دانشجویان دانشگاه بلخ نیز حمله‌ی روز گذشته بر دانشگاه کابل را «وحشیانه» خوانده و آن‌را محکوم کردند.

​در هلمند نیز شماری از ساکنان این ولایت حمله بر دانشگاه کابل را محکوم کرده‌اند.

akhbarkargari2468@gmail.com

 

 


 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com